"Омразната осморка" в 2 варианта на продължителност, съобщи Тарантино

13.10.2015 г.
В ексклузивен материал на Варайъти се съобщава, че ограничената премиера на "Омразната осморка" в САЩ по Коледа ще бъде различна от тази, която е предвидена за разпространение чрез мултиплексите две седмици по-късно.

На 25 декември американските зрители ще видят "на турне" 70-милиметровата Ultra Panavision кинематография, която отличава лентата от масовата версия по моловете. Освен това, тя ще бъде и по-ралична, както и по-дълга!

"Във варианта за ограничен показ има увертюра, както и прекъсване. Тя е с продължителност 3 часа и 2 минути", съобщи на изданието Куентин Тарантино и добави: - "Мултиплексната версия е с 6 минути по-кратка, без да броим антракта, който е 12 минути".

Не е имало специална инструкция спрямо двукратния носител на Оскар да орязва филма за широкото разпространение; всъщност самата идея за предварителен ограничен показ го привлича с възможността да покаже "екстри". "Изобщо нямам предвид да третирам мултиплексите като втора ръка", заявява Тарантино. Според него, различните версии дават възможност за различно зрителско възприемане и преживяване.

"70 си е 70. Дали сте парите, купили сте билета. Там сте, в моите ръце сте. Леко съм променил монтажа на една-две мултиплексни сцени, защото просто не е същото. Ето, нека да сме в Showtime Extreme. Гледате си телевизия и искате кино на диванчето. Или си хапвате хот-дог и просто искате да не пропуснете едно заглавие..."

Въпросните сцени са "големи, дълги, студени, протяжни" на 70 мм. Тарантино уточнява: "Те са прекрасни в големината на 70, но на диванчето няма да ви се видят така прекрасни. Затова малко ги посъкратих."

В днешни дни "пътуващото кино" е нещо рядко и е въведено от продуцентите, за да направят впечатление. За пример редакторите на Варайъти посочват криминалния хорър "Red State" на Кевин Смит, който го е пратил на турне по различни салони в страната на премиум цена. През 2008 г. Стивън Содърбърг също изпраща двете части на "Че" ("Че: Аржентинецът (част 1)" и "Че: Партизанин (част 2)" - бел.ред.) на обиколка из определени местни пазари, със стратегията "купувате едно - получавате две". Наскоро защитниците на целулоида като Тарантино - Пол Томас Андерсън (с "Учителят" / "The Master", 2012) и Кристофър Нолан ("Интерстелар", 2014) също издадоха филми в 70-мм формат, макар те да останаха резервирани главно за репертоарни и ретроспективни програми.

При производството на "Омразната осморка", Panavision са настроили по ретро начин оптиката на камерите и са направили 2 000-футови касети, за да поберат масивите от лента. Разпространителите от "Уайнстийн" пък междувременно плащат, за да бъдат инсталирани прожекционни машини из обектите по страната. Ако за "Учителят" са били направени само 16 копия на 70 мм, а за "Интерстелар" - 12 броя, то амбициозният план за турнето на "Омразната осмица" е за цели 100 копия за 100 салона!

Според Тарантино, "70 мм са начин да се преборим с вездесъщия дигитален показ". "Не разбирах каква изгубена кауза е 35-милиметровата прожекция. Но и не знаех как всички се вълнуват от 70 мм. Май всички ще ни наблюдават, как ще се справим през първите две седмици. Това също е по своему вълнуващо. Надявам се, че филмът ще се справи достатъчно добре, така че това да стане - поне за кинодейците, които ни интересуват - новият премиерен начин за пускане на техните филми по един ексклузивен способ".
Copyright © 2019 Dir.bg.