Кратък обзор на бокс офиса в САЩ

23.08.2016 г.
Кратък обзор на бокс офиса в САЩ"Отряд самоубийци" се задържа на върха, докато "Бен-Хур" на Тимур Бекмамбетов стана една от най-големите неудачи на летния сезон

1. "Отряд самоубийци": $20.7 млн (- 52 %), 3 924 киносалона

Трите премиерни заглавия стартираха недобре, което помогна на този филм да се задържи още един уикенд на върха на американския чарт. Броят екрани, разбира се, започва постепенно да намалява.Досега фентъзито на Дейвид Ейър е събрало 262.3 млн долара.

2. "Саламена фиеста": $15.3 млн (- 55 %), 3 103 киносалона

Хитовият проект на Сет Роугън достигна 65 млн общи приходи. Стомилионната граница на дръзката анимационна комедия трудно ще бъде достигната, но при всички случаи това е достоен резултат за една толкова рискована идея.
За отбелязване е, че филмът първоначално стоеше в репертоара за България, после отпадна, а преди дни - след забележителния успех в родината си - отново бе върнат и премиерата му в България е на 23 септември.

3. "В голямата игра": $14.3 млн, 3 258 киносалона

Новата лента от автора на хитовия франчайз «Последният ергенски запой» Тод Филипс стартира разочароващо от комерсиална гледна точка. В най-добрия случай, общите приходи на криминалната комедия ща гравитират окоро 50 млн, а студиото похарчи 80 (40 млн за производство и още толкова за маркетинг). Критиците се отнесоха към това произведение нееднозначно: Rotten Tomatoes - 58%, Metacritic - 58. Оценката по анкетите на Cinemascore е "B" (за последния Запой беше "B-"). 24% от зрителите са си купили билети само заради участието на двете звезди - Майлс Телър и Джона Хил.

4. "Кубо и пътят на самурая": $12.6 млн, 3 260 киносалона

Анимациите на Laika рядко впечатляват с внушителни продажби и "Кубо" не стана изключение. Той стартира в обичайния диапазон за компанията - като предишните й филми "Коралайн и тайната на огледалото" (2009), "ПараНорман" (2012), "Кутийковците" (2014). Затова очакванията са общият сбор да се движи в границите на 50-60 млн. Laika обаче демонстрира приемственост не само в слабите постъпления - за разлика от тях, любовта на критиката е огромна (Rotten Tomatoes 96%, Metacritic 83). По всичко изглежда, че имаме очевиден претендент за Оскар! Анкетите на Cinemascore са донесли рейтинг "A". 53% от зрителите са по-млади от 25 години.

5. "Бен-Хур": $11.4 млн, 3 084 киносалона

Много анализатори прогнозираха слаб старт, но все пак не изключваха динамика от страна на религиозната аудитория. Дебютните приходи обаче се оказаха по-слаби дори от очакваните 16 - 18 млн. За един 100-милионен проект, такъв резултат е унищожителен.
Сред факторите за това е отсъствието на големи звезди, лошото позициониране - филмът бе рекламиран ту като исторически блокбъстър, ту като христианско кино, и вече ниската популярност на самия жанр "пеплум" (приключения от древна Гърция или Рим, известни още като "меч-и-сандали"). Преди половин година също толкова оглушително фиаско претърпяха "Боговете на Египет" на Алекс Пройас, събрали в САЩ едва 31.2 млн при бюджет 140 млн. Реакцията на анкетираните от Cinemascore зрители обаче е положителна "A-", докато критиците взеха "Бен-Хур" на нож: Rotten Tomatoes само 28% и Metacritic с 37.

6. "Драконът, моят приятел": $11.3 млн (- 47%), 3 702 киносалона

Проектът на Дисни вече заема по-задна позиция, а досега филмът на Дейвид Лоуъри е събрал 43 млн. Премиерата му в България е след десетина дни.

7. "Палави мамчета": $8 млн (- 28%), 2 811 киносалона

Впечатляваща издръжливост вече близо месец от страна на тази комедия с Мила Кунис, която този петък тръгва и у нас. Още малко остава на STX Entertainment да придобие в колекцията си 100-милионен хит, досега са събрани 85.8 млн.

8. "Джейсън Борн": $8 млн (- 42%), 2 887 киносалона

В САЩ поредното приключение на ЦРУ вече загуби търговския си потенциал. Шпионският екшън спадна с четири позиции в челната десятка, а прожекциите намаляха с 641 зали. Досега касичката му се напълни със 140.1 млн.

9. "Сами вкъщи": $5.8 млн (- 36%), 2 404 киносалона

Вече на 7-ма седмица от разпространението си, съвместната работа на Illumination Entertainment и Universal потъна с три позиции в топ 10. Дотук на американския пазар са продадени билети за впечатляващата сума от 346.7 млн.

10. «Флорънс Фостър Дженкинс": $4,3 млн (- 34%), 1 528 киносалона

Съвсем не зле се чувства биографичният филм на Стивън Фриърс, който се върти в САЩ от 12 август насам. След съвсем незначителен спад, драмедията продължава да привлича по-зрялата публика - за разлика от младите посетители на мултиплексите.
Българският дистрибутор се отказа от показването на филма у нас, макар първоначално да фигурираше в плановете. Все пак, съвсем наскоро - през февруари - българските зрители видяха френския филм с аналогичен сюжет, "Изкуството да пееш фалшиво".
Copyright © 2019 Dir.bg.