Как се създава филм с екип-артисти със 17 номинации за Оскари и 5 статуетки

Как се създава филм с екип-артисти със 17 номинации за Оскари и 5 статуеткиПреди началото на снимките, Дойч събира своя екип на дълъг репетиционен период. Режисьорът не е новак - настоящият филм е шестата му работа зад камерата. На масата около него се оказват артисти, отдали голяма част от живота си на киното с актив от 17 номинации за Академични награди и пет златни статуетки. "Мисълта за миналото на тези актьори и наградите, които са получавали, малко ме плашеше" - признава Дойч. "Те всички са такива професионалисти и имат далеч по-голям опит от мен самия. Но бяха толкова възприемчиви и благодарни. Бяха страхотни - споделяха идеите си и репетициите се оказаха невероятно плодотворни.
Въпреки постигнатото на тези репетиции обаче, фактически всеки дубъл се променя в неочакван и почти винаги много комичен план, благодарение на Лемън и Матау. "Никога не знаех как тези двамата ще завършат дубъла - казва Дойч. "Особено Уолтър. Но човек трябва да е наясно, че той е гений и когато променя нещо, обикновено е за добро. Джак Лемън споделя следното за своя партньор и стила им на игра пред камерата: "Ние рядко репетираме заедно. По-добре става, когато играем направо пред камерата. Често измислям нещо за следващия дубъл, но не му го казвам. Просто го правя, той поема и продължава нататък. По същия начин постъпва с мен и Уолтър. "Никога не знам какво ще излезе от устата им" - споделя Ан-Маргрет. Защото след като заснемем повече от два или три дубъла, тогава изскачат детайлите. Затова човек просто трябва да ги гледа и да реагира по най-подходящия начин. Отивам на снимки с удоволствие, защото нямам представа какво ще се случи." Кевин Полак, спомняйки си за първия филм, се изразява по-директно. "Споменах нещо за сценария пред Уолтър, а той сякаш се изненада, че въобще е имало сценарий."
Как София Лорен се справя с импровизациите, които са неизбежни, щом пред камерата са Матау и Лемън? "Много й хареса" - казва Матау. "Колкото повече импровизирахме, толкова по-свободни се чувствахме и толкова повече се забавляваше тя. Всеки изигран с нея епизод, колкото и непоследователен да изглеждаше, ми даваше страхотно самочувствие." Това особено важи за любовната сцена между Матау и Лорен. След доста необичайно ухажване, изразяващо се главно в обиди, номера и лов на червеи, романтичното напрежение между Макс и Мария най-сетне стига до своя физически израз. Дойч споделя: "Мисля, че Уолтър беше малко нервен, както и София. Когато заснемахме първите няколко дубъла и двамата се кискаха като деца и не се целуваха истински. Тогава казах: "Разберете, вие двамата трябва да се целунете в този епизод. Той е за целувката." Уолтър отвърна: "Какви ги говориш? Това е комедия. Няма да се целуваме." Аз му казах:  "Разбира се, че ще се целунете. Това е любовната сцена. Вие се целувате." "Заснехме дубъла и той я целуна, а после въобще не му се искаше да спре." Спомените на Матау са доста по-различни.  "Участвам в твърде гореща сцена със София Лорен - тя ми се нахвърля. Мислех да взема дубльор, защото съм с апаратче за сърцето. Но останах. София скачаше върху апаратчето и аз си виках: "По дяволите!" Апаратчето обаче работеше отлично. Почувствах се много по-добре."
Copyright © 2024 Dir.bg.