Ава ДюВерней срещу Спилбърг по казуса "Нетфликс"

03.03.2019 г.
Ава ДюВерней срещу Спилбърг по казуса 46-годишната Ава ДюВерней с точно 4 пълнометражни игрални филма в режисьорската си филмография ("I Will Follow" 2010, "Middle of Nowhere" 2012, "Selma" 2014 и "Гънка във времето" 2018) се опълчи срещу колоса Стивън Спилбърг и плана му да не допусне филми на Netflix до наградите "Оскар". Тя се надява, че срещата след месец на Управителния борд на киноакадемията ще има предвид мнение като нейното. Годишната априлска среща на академичния Board of Governors е традиционна след церемонията по Оскарите.

Преди няколко дни Спилбърг чрез говорител на "Amblin", цитиран от IndieWire, е останал твърд в позицията си, че стриймингът и киното са две различни неща и че на предстоящата среща ще предложи промени в правилата за допускане на заглавия в надпреварата за Оскар. Целта му е втори филм от типа на "Рома" да не бъде допускан и онлайн филмите да бъдат дисквалифицирани - тяхната премиера е или в интернет, или правят ограничена премиера в няколко киносалона само за целите на включването им за награди. Според именития кинотворец, Нетфликс хвърля огромни суми пари, но не играе по същите правила като своите конкуренти от аналогови студиа. Спилбърг оставя вратичка за стрийминг гиганта за награди от типа на телевизионните "Еми".
Носителят на 3 Оскара и 11 номинации заема длъжността Гуверньор на академията от бранша на режисьорите.

През май по Нетфликс тръгва минисериал на ДюВерней, която се обърна към академията през Туитър. "Обикновените членове не могат да присъстват на срещата на управителите, но се надявам, че все някой ще предаде или прочете на глас изявления на режисьори като мен, които усещат нещата по друг начин".

Основният проблем е желаният от екзибиторите минимален 4-седмичен прозорец между премиерата в киносалон и разпространението през интернет.

От своя страна Netflix, макар да не успя да спечели "най-добър филм" чрез "Рома", се надява на втори опит чрез “The Irishman” на Мартин Скорсезе през 2020 г. Филмът излиза тази есен с участието на Робърт Де Ниро, Ал Пачино, Джо Пеши и Харви Кайтел, а рекламен тийзър за него се излъчи (на територията на САЩ от ABC) по време на телевизионното отразяване на наградите Оскар преди седмица.
Copyright © 2019 Dir.bg.