№1 в света AMC Theatres се скара с Universal

30.04.2020 г.
№1 в света AMC Theatres се скара с UniversalНай-големият в света екзибитор - американската верига кина AMC Theatres с над 10 400 екрана в Европа и САЩ - удари сериозно по Universal Pictures като обяви, че повече няма да прожектира филми на студиото. Това се случи след обещанието на Джеф Шел, главен изпълнителен директор на Юнивърсъл, да пуска филмите през интернет едновременно с пускането им в киносалоните.

Юнивърсъл използва формата платен VOD, за да разпространи "Тролчета: Турнето" на 10 април, вместо да чака отварянето на кината - което едва ли ще се случи преди средата на лятото. Преди три дни бе отчетено, че анимацията е събрала 100 милиона долара за първите три седмици в Северна Америка, което може да направи филма печеливш. "Резултатите надминаха нашите очаквания и показаха виталността на PVOD", каза Шел за Wall Street Journal. "Когато кината отворят, ние ще пускаме филмите и в двата формата".

Тролчетата се продаваха под формата на наем за 48 часа срещу $19.99. Преди пандемията, студиото изакваше 90 дни след прожекциите в кината, за да пусне филм по дигитален начин.

Председателят и главен изпълнителен директор на AMC Theatres Адам Ерън атакува намека за счупване на театралния прозорец в свое гневно писмо до Дона Лангли, председателка на "Universal Filmed Entertainment Group", в което настоява, че промяната в премиерната политика е неприемлива. "За нас това е разочароващо, а коментарите на Джеф по едностранните действия и намерения на Юнивърсал ни оставят без избор. Затова, в сила незабавно, AMC повече няма да прожектира никакъв филм на Universal в никой от нашите салони в САЩ, Европа и Близкия Изток". Ерън добавя, че тази политика ще се разпространи и спрямо всеки друг производител на филми, който едностранно прекратява практиката на театрален прозорец без да проведе преговори, така че да се постига взаимноизгодно партньорство между дистрибутор и екзибитор. "Засега Юнивърсал е единственото студио, което си позволява да размишлява върху промяна на статуквото", уточнява Ерън.

Решението на AMC ще засегне филми като "Бързи и яростни 9" (април 2021 г.), "Миньоните 2" (юли 2021 г.), "Ела, изпей! 2" (декември 2021 г.) и третия филм "Джурасик свят" - "Jurassic World: Dominion", планиран за юни 2021 г.

Говорител на Universal Pictures отговори в опит да защити позицията на студиото си: "Целта с пускането на тролчетата бе да доставим развлечение на хората, заседнали в домовете си. От ентусиазирания отговор на зрителите съдим, че сме взели правилно решение. Другата възможност бе да не пуснем филма въобще, което не само щеше да засегне потребителите, но и нашите партньори и служители". Говорителят изрази разочарование от решението на AMC и от изявления на Националната асоциация на собствениците на кина NATO.

"Изцяло вярваме в изживяването в киносалон и не сме твърдели обратното", казват още от Universal. "Гледайки напред, ще пускаме филми директно до кината заедно с PVOD, когато има смисъл от такова разпространение. Надяваме се на допълнителни разговори с партньорите ни - екзибитори, но в момента сме разочаровани от това очевидно координирано действие на AMC и NATO срещу нашата позиция".

Коментарите на Шел се появиха в деня, след като Universal се отказа от кинопоказ на "Изкуството да бъдеш възрастен" и предпочете VOD от 12 юни т.г., седмица преди очакваната премиера в кината.
Конкурентните студиа също експериментират напоследък с PVOD, като Warner Bros. - "Скуби-Ду!" тръгва под дигитален наем идния месец, Disney - "Тайната на Артемис Фоул" излиза през Disney+ през юни, Paramount - "Lovebirds" бе предаден на Netflix, STX - "Моят шпионин" замина за Amazon Prime и т.н.

Президентът и главен изпълнителен директор на NATO Джон Фитиън подчерта в изявление, че Universal неоснователно използва необичайни обстоятелства в безпрецедентна среда като трамплин, за да прескача и в бъдеще истинските кинопремиери.
Copyright © 2020 Dir.bg.