Електронната вселена на "Матрицата" - ново поле за търсене на смисъла в живота

Електронната вселена на Комиксите и културата на графичния роман отдавна изследват възможностите на алтернативните светове - места, където законите на физиката, биологията или времето са създадени, за да бъдат разрушавани. Лари и Анди Уашовски израстват, изследвайки идеи, които провокират настоящите представи за реалността. Кариерата си на писатели започват като разработват именно тези идеи.

“Матрицата” се ражда от нетрадиционната литература, която те поглъщат и пишат, както и от трайния им интерес и класическите легенди и митове.

Братята споделят: “Страстно вярваме в значението на митологията и начина, по който тя се цитира от културата”. Идеите им се избистрят по-нататък от наблюденията им върху разрастващия се свят на Интернет.

За автори на сценарии и филми, които навършват пълнолетие след появата на персоналните компютри, вселената познания върху “он-лайн” е вълнуващ и плодотворен нов начин за творческа изява, от една страна, а от друга - всепроникващ и донякъде зловещ елемент на съвременния живот. Братята изследват и двете страни на технологичната революция в “Матрицата”.

“Започнахме с идеята”, споделят те, “че абсолютно всяко нещо, в което вярваме днес, абсолютно всяка част от физическия свят, е пълна измислица, създадена от електронната вселена”. Братята развиват тази обезпокоителна мисъл в заплетена история, която слива екшън, стилизирана образност и сложни разсъждения за това, което би трябвало да съставлява реалността.

“Цялата история на човечеството е пълна с примери за хора, които са търсели по-дълбок смисъл в живота и са достигнали до изненадващи открития”, продължават братя Уашовски. “В този филм искахме да покажем какво се случва с малка група хора, които задават въпроси, чиито отговори са много шокиращи. Искахме техните открития да са началото на историята, а не краят. Интересувахме се от това какво ще направят, когато разбирането им за това, което са научили, се задълбочи.” Братя Уашовски получават признанието на широката публика и овациите на критиката за първи път с написания и режисиран от тях романтичен трилър “Скок”. Сценарият на “Матрицата” обаче е завършен още преди да започнат работа върху “Скок”. Изпращат готовия сценарий на продуцентa Джоуел Силвър, който вече е изследвал алтернативното бъдеще във филми като “Хищникът” и “Разрушителят”. Той се влюбва в сценария на мига и закупува правата му. Силвър твърди, че “Матрицата” е много сложна история. “Дейстието в нея”, продължава той, “се развива в бъдещето, но е разказано през призмата на настоящето. Лари и Анди изглаждаха сценария години наред, така че публиката да успее да приеме и разбере посланието в него. Много рядко се срещат автори на филми, които да знаят толкова точно какво искат и да са така амбицирани да го постигнат.” Планът на авторите е да комбинират предизвикателната си, драматична идея, образността, ефектите и екшъна, които озадачават зрителите, с бойните сцени в азиатски стил - първи по рода си с такъв интензитет. Освен това, братята Уашовски търсят нетрадиционни начини на снимане, които да им позволят да представят цели сцени по начин, който не се среща в екшън-филмите. Но преди да вдъхнат живот на идеята си, те трябва да подберат и подготвят актьорите си.
Copyright © 2024 Dir.bg.