Братята Уачовски, душата на “Матрицата”

19.05.2013 г.
Братята Уачовски, душата на “Матрицата”Почти като във филм на Джордж Лукас, на актьорите от “Матрицата” им беше забранено да коментират каквото и да било от сюжета и снимките на продълженията преди премиерата. Мълчанието поражда слухове, разположени някъде между предполагаемите проблеми и неустоимото любопитство. За режисьорите обаче, спазването на тези правила не е проблем, защото братята Уачовски не обичат да се срещат с журналисти.

Те не просто отказват да отговарят на множеството еднотипни въпроси, но предпочитат изобщо да не се появяват на публични места. Всичко започва с една пресконференция за представянето на “Матрицата” през 1999 г., след която двамата решават да не дават повече изявления пред медиите. Стратегията, че "филмът трябва да говори сам за себе си", се превръща в тяхна философия.

Продуцентът Джоуел Силвър, който днес ги нарича просто “момчетата”, първоначално не се доверява на таланта на Лари и Анди Уачовски. А когато през 1997 г. братята отхвърлят неговото предложение ролята на Нео да бъде поверена на Уил Смит, той за миг дори си помисля да се освободи от тях. Но само за миг! Защото братята Уачовски са душата на “Матрицата” и всички елементи, които доведоха до успеха на първия филм, бяха предвидени, програмирани и реализирани от тях.

Французинът Ламбер Уилсон, който дебютира в света на Матрицата с ролята на Меровингиан, споделя за работата си с режисьорите:
“Казват, че по време на снимките на първия филм отношенията им с актьорите са били доста напрегнати, което се дължало на вродената им срамежливост. Днес те са много по-отпуснати и наистина изпитват удоволствие от режисирането. Смятам, че са невероятно прецизни. Първоначално бях малко обезпокоен, защото за първи път работех с двама режисьори. Мислех си, че има някакво разделение на работата, но после установих, че те непрекъснато се допълват, въпреки че понякога се случва да кажат неща, които привидно си противоречат. Различават се само що се отнася до писането. Мисля, че единия се интересува повече от митологията.”

Когато един американски критик обвинява “Матрицата”, че е създаден по начин, който предполага зрителят да следи много внимателно фабулата, Лари Уачовски приема това като комплимент. “Да, ние се чувствахме преситени от глупави филми и именно това беше отправната ни точка", обявява той. - "Обичаме екшъните, кунг-фу филмите и всички жанрови истории. Просто искаме те да са по-интелигентни, да имат социален или политически резонанс, и залогът да не е само да си прекараш приятно, докато ги гледаш. Трилогията “Матрицата” разказва за себепознанието и за разбирането на заобикалящия ни свят, защото това, което ни интересува, е революцията на духа!"
Copyright © 2024 Dir.bg.