Интервю с Дейвид Линч – господарят на мистерията

Интервю с Дейвид Линч – господарят на мистериятаВ последния си филм “Мълхоланд Драйв”, Дейвид Линч дава живот на един странен и красив свят, когото думите не винаги са в състояние да опишат и обяснят.

Дори и да се сърди на продуцентите от телевизионната компания АВС, че отказали предложения от него пилотен филм за телевизионен сериал, Дейвид Линч се възползва добре от този обрат, предоставяйки на въображението си времето необходимо са концентриране на неосъществения сериал в компактен игрален филм – при това една от най-изненадващите му творби. Подобно хуморист, който недоволства, ако трябва да преразказва геговете си, Линч няма обяснение за някои от най-странните или абстрактни елементи във филма си. Той предпочита да остави образите и музиката да говорят сами за себе си.

- “Мълхоланд Драйв” напомня на криволичещ път, докато предишният ви филм “Обикновена история” представляваше пътуване по права линия. Има ли в това някакъв знак?

Дейвид Линч: Булевард “Мълхоланд Драйв” е фантастичен път, разположен по билото на хълмовете в Санта Моника. На моменти пресича някоя жилищна зона, а в други прилича на планински път, открит и див. През нощта е доста мрачен и много истории са свързани с него. Представлява сериозна притегателна сила за атракциите и мистериите. От някои места се открива панорамен изглед към Лос Анжелис или към долината. При хубаво време могат дори да се видят островите Каталина.

- Със своите мечти и разбити илюзии филмът напомня на химн за холивудската митология.

Дейвид Линч: Холивуд е неизчерпаем източник на митология. И винаги е свързан с много надежда. Хората вярват, че като отидат в него ще открият начин за реализация или ще станат известни. Ето защо са толкова многобройни пристигащите там, също както онези, които са привлечени от Лас Вегас и перспективата за голям удар. Но много малко от тях успяват.

- С какви проблеми се сблъскахте около филма?

Дейвид Линч: Всичко се оказа проблем. Декорите, костюмите, много неща бяха загубени по време на годината, която беше необходима за “Canal +” и Пиер Еделман да откупят правата за филма. Цареше пълен в хаос и само по някакво чудо успяхме да открием изгубените неща и да съберем всичко необходимо, за да продължим.

- Във филма има една сцена с пресконференция, в която изглежда се опитвате да си разчистите сметките с хората от компанията, показвайки до каква степен режисьорът е лишен от инициатива.

Дейвид Линч: Да, хората вземат решенията вместо него. Това е въпрос на власт. Често в Холивуд нещата стават по този начин – режисьорът се оказва човек втора ръка.

Нет Фокус
Copyright © 2024 Dir.bg.