СЪТВОРЯВАНЕТО НА РЕВОЛЮЦИИ

СЪТВОРЯВАНЕТО НА РЕВОЛЮЦИИТова, което братя Уашовски виждали като един епичен филм, който ще бъде представен на публиката в две глави от общо три части започна с Матрицата. Матрицата Презареждане и Матрицата Революции бяха заснети в продължение на  270-дневен снимачен график. Основният снимачен период започва в Оукланд, Калифорния през март 2001 г. Външните снимки на локация запрочват през юни. След кратка лятна почивка, през септември продукцията се премества в Сидни, Австралия, където през 1998 г. е заснет целият филм Матрицата. Презареждане и Революции са заснети предимно във Fox Studios в Сидни.

Само в Австралия, за работата по двата филма са отворени повече от 3,500 работни места, наети са 80 актьори на пълен работен ден и стотици статисти. “Това беше много мащабна операция” казва продуцентът Джоуел Силвър. “Бяхме много щастливи, защото успяхме отново да работим с невероятните хора, които познавахме от първия филм”.

Един от първите художници, наети за работа по трилогията Матрицата, бил Джоф Дароу, чиито илюстрации за комикси като маниашкия Hard Boiled служели като източник на вдъхновение за братята в създаването на концепцията им за постапокалиптичната вселена. За Матрицата, Дароу създал старателно нарисувани, подробни концептуални скици на механизираните пространства и обстановки във филма. Той отново влязъл в тази си роля и в Матрицата: Презареждане и Матрицата: Революции, с концептуалните рисунки на Зион и огромния Град на машините, както и на насекомоподобните машинни създания, зловещите сепиаподобни сентинели, и военната флота на Зион от вседеходи и  APU-та (Armored Personal Units).

За пресъздаването на творческите концепции на Презареждане и Революции, Художественият отдел към продукцията във всеки момент от създаването на филмите работел с повече от  400 специалисти под ръководството на главния художник Оуен Патърсън. За разлика от 30-те снимачни площадки, които той и хората му подготвили за Матрицата, Патърсън сега бил отговорен за повече от 150 снимачни площадки, или приблизително по 70 за всеки от тях. “Това наистита е огромен брой, особено предвид ограничения брой на студията, в които можехме да снимаме”,  разкрива Патърсън. “Някои от площадките се използваха само по ден-два, след което студиото трябваше бързо да се разчисти, за да се построи нова. Това изискваше много сложни логистични усилия, за да могат всички да се справят прецизно и винаги в срок с работата си”.

Най-предизвикателната среда за Патеъсън представлявал вертикалният подземен град Зион. “Зион е абсолютната противоположност на Матрицата,” обяснява Патърсън. “Тук няма хай тек пространства; разположението е близо до центъра на Земята. Буди известни реминисценции с индустриалния дизайн от началото на ХХ век,  доста грохнал, но все пак практичен”.

Зион е изграден на различни нива, на най-горното са доковете, където кацат вседеходите. Армията на Зион с помощта на смели доброволци като Зий, Чара и Хлапето, отчаяно се опитва да защити доковете от нападението на сентинелите. “В района на доковете има и много платформи за кацане, мостчета, бункери с амуниции, елеватори”, описва Патърсън. “Това е стара и пострадала от липсата на материали за ремонт система, затова трябваше да придадем на всичко ръждив, занемарен вид.”

Като част от процеса, Патърсън създал 3D компютърни модели на доковете и всяка друга среда, показана в града, както и на бордовете на вседеходите. Тези модели можели да бъдат разгледани от всеки възможен ъгъл и след това били използвани от екипа за специални ефекти.

Няколко отдела работили близо година в близко сътрудничество за осъществяването на представата на братя Уашовски за APUs – Персоналните бойни машини --  гигантските бронирани механизирани машини на зионската армия за защита срещу набезите на армията на машините. От рисунките на Дароу и конструктивните схеми бил построен недействащ ПБМ в реални размери: около пет метра височина на металния скелет с тегло два и половина тона, с ограничени движения, но и това било достатъчно за екипа по визуалните ефекти.

Също по проект на Дароу от художествения отдел били изработени някаолко сентинели, но “само мъртвите” както казва Патърсън. (Били създадени седем такива сентинели и около 30, във вид на полуунищожени останки.)

Патерсън и хората му създали също малка армия от кукли агент Смит в естествен размер, които служели като наблюдатели на Свръхголямата битка и така намалили бройката на компютърно генерираните изображения, които трябвало да изготви отдела за визуални ефекти. “Тези кукли изглеждаха точно като Хюго до най-дребната подробност”,  отбелязва Патерсън.
Copyright © 2024 Dir.bg.