ОБЛЕКЛАТА В РЕАЛНИЯ СВЯТ И В МАТРИЦАТА

ОБЛЕКЛАТА В РЕАЛНИЯ СВЯТ И В МАТРИЦАТАДизайнерката по костюмите Ким Барет създала буквално хиляди костюми за Матрицата: Презареждане и Матрицата: Революции. “Нео и Тринити изминават дълъг път от началото на историята в първия филм и стават различни хора”, отбелязва Барет. “Нео вече не се интересува дали е или не е Избрания, а от любовта на Тринити и вярата й в него. Ние се опитахме да изразим новата им увереност в начина, по който се обличат”.

Гардеробът, който Барет подготвила за Морфей, трябвало да отразява нарастващата му роля като водач на бунтовниците срещу машините. “Всеки изглежда по-парцалив в реалния свят, отколкото в Матрицата, но Морфей винаги остава стилен”, отбелязва Барет. “Той черпи сила от убеждението си, че Нео е Избраният и ще сложи край на войната, и тази увереност се излъчва от него по начина, по който носи дрехите си, без значение дали е на вседехода, в Зион или в Матрицата”. “Ким е творчески гений”, убеден е Лорънс Фишбърн. “Незаменима е в дребните подробности. Например обувките, които направи за Морфей – те са страхотни, влюбих се в тези обувки! Те създадоха образа”. Всички обувки, носени от основните актьори, включително и ботушите на Морфей от пурпурна алигаторска кожа, са проектирани от Барет и ръчно изработени. За всеки от героите били изработени по няколко чифта, включително и за дубльорите им.

По време на заснемането на решителната, напоена с много дъжд Свръхголяма битка между Смит и Нео, Рийвс, Уийвинг и неколцината им дубльори прекарали близо два месеца под проливен дъжд. “Ние направихме всичко, за да се чувстват актьорите топло и сухо в костюмите си”, спомня си Барет. “Бяхме подготвени за износването на дрехите, след като актьорите прекарват с тях по дванайсет часа на ден в продължение на два месеца, и се страехме костюмите да са максимално удобни”.

Под ръководството на главния стилист Джуди Кори, в Отдела за коси били изработени 182 перуки “Хюго” за всички дубльори на Смит и заради повредите, които би нанесъл дъждът. Както си спомня Хюго, “Косите на всичките ми дубльори стояха толкова красиво в дъжда, единствено моята коса, въпреки огромните количества лак, се сплескваше и ми падаше по лицето. Затова се наложи да си сложа перука, имитираща собствената ми коса!” Благодарение на многобройните си двойници, Уийвинг успял да забележи повече подробности от външния си вид, отколкото му се искало “Открих колко оредяла е косата ми”, казва той. “Обикновено като се погледна в огледалото си мисля, че всичко е наред. Но когато видях всичките си двойници отстрани... ах!”

За героинята на Джейда Пинкет Смит, Ниобе -- единствената жена-командир на вседеход от флотата на Зион, Барет създала специален гардероб, който да отразява противоречията в характера й. “Искахме дрехите й да изтъкват както женствеността й, така и силата й”, казва Барет. “Как бихме могли да превърнем Джейда Пинкет Смит, която е дребно момиче, красива като малка фея, в мускулеста жена, контролираща вседеход? Част от решението беше в тренировките, част -- в играта й, и част -- в облеклото й. За да подчертаем връзката й с Морфей, обличахме и нея с алигаторска кожа, но в тъмночервено понеже се съчетава по прекрасен начин с цвета на кожата й”.

Барет подходила по съвсем друг начин към облеклата на по-злите обитатели на Матрицата. Вдъхновена от изображението на Злото в икони и стари илюстрации към приказки, тя се опитала да пресъздаде “същността на усещането за фантастичност” в гардероба на герои като ненаситния Меровингий и неговата хипнотизираща съпруга Персефона. “Аз виждам Меровингий и Персефона като краля и кралицата на ада”, споделя Барет. “В Снежанка е вдъхновението за техния латексово-зловещ вид” “Ким свърши удивителна работа с моя костюм – той просто е Персефона”, казва Моника Белучи, описана в сценария като “секс и смърт, пресовани в дамски бизнес костюм от латекс.” “С влизането си в тези дрехи, аз се превръщах в нея”.

В Революции, Персефона и Меровингий прекарват времето си в Матрицата в злокобния нощен клуб, известен като Клуб Ад. Статистите, изпълващи мястото, са облечени предимно в черно и допълват мрачната, декадентска атмосфера. “Искахме да създадем едновременно усещане за мрачна възбуда и настроението от картините на Йеронимус Бош”, обяснява Барет. “В тези картини човешкото и нечовешкото се смесва по много впечатляващ начин, затова и ние добавихме животински елементи в облеклата на повечето от посетителите, което им придаде почти гротесков вид. Искахме да създадем баланс между съвременен нощен клуб и царството на фантазиите.” “Там ще видите наистина добри злодеи”, заключава Барет. “Не от обикновените, всекидневни злодеи, а такива, които наистина ще ви накарат да се забавлявате.”
Copyright © 2024 Dir.bg.