СЪЗДАВАНЕТО НА НАЙ-РЕАЛИСТИЧНАТА МОРСКА БУРЯ В ИСТОРИЯТА НА КИНОТО

СЪЗДАВАНЕТО НА НАЙ-РЕАЛИСТИЧНАТА МОРСКА БУРЯ В ИСТОРИЯТА НА КИНОТОПитър Уиърс, с помощта на най-съвременните постижения в областта на визуалните ефекти, създал около 750 снимки, като целта била те да останат “невидими” – без значние от времето, прекарано в проучвания и разработка, художествената стойност и хората, които са ги създали. “Питър настояваше “ГОСПОДАР И КОМАНДИР” да не изглежда като филм с ефекти”, казва оговорникът за визуалните ефекти Стивън Фангмайър от ILM. “Ако не разпознаете ефектите – ако публиката просто изживява филма и се наслаждава на зрелището и това, което предлага Питър – значи сме си свършили работата”.

Фангмайър и ILM с ентусиазъм се включили в задачата да създадат визуални ефекти за исторически филм. “За нас възможността да работим в реалистичен филм е като глътка свеж въздух”, казва той. “Зрителите са толкова свикнали с лазерните бластери, космическите битки и други такива. С “ГОСПОДАР И КОМАНДИР”  имахме шанса да покажем свят, който много от нас са забравили. В много отношения той е доста по-богат и зрелищен от космическите битки, в която и да е друга галактика”.

“Невидимите” ефекти в “ГОСПОДАР И КОМАНДИР” имат безценна роля и в показването на  епичния епизод с урагана, подобен на който никога не е представян в киното. В историята, докато Джак Обри преследва “Ашрон”, “Съпрайз” заобикаля нос Хорн, времето се влошава, вълните и вятърът стават жестоки – и Джак се изправя пред най-голямото си предзизвикателство досега: как корабът да оцелее срещу свирепата ярост на бушуващата стихия.

Във филма най-съвременните визуални ефекти са комбинирани с мащабни физически ефекти, като за първи път са използвани и кадри от истински ураган, заснет край нос Хорн.

“За да заснемем урагана, трябваше много внимателно да подготвим всички камери така, че водата да не проникне в тях”, казва главният оператор Ръсел Бойд. “Използвахме водонепропускливи калъфи Hydroflex, с които напълно изолирахме камерите, но все пак можехме да работим с тях. Снимахме без проблеми, въпреки хилядите галони вода, с които хората от отдела за специални ефекти ни заливаха”.

След като актьорите и снимачният екип били позиционирани на снимачната площадка, създателите на филма започнали да “събуждат” урагана. Отначало активирали шарнира, който привежда кораба в движение. След това били включени машините за вълни и вятър и под въздействието на двата огромни реактивни двигателя водата се превърнала в побесняла пяна и мъгла. Четири вентилатора, поставени до огромни душове, произвеждали поройния дъжд, и накрая резервоарите освободили 8 000 галона вода, която се изляла върху напълно подгизналите актьори и снимачния екип. Реактивните двигатели, машините за вълни и вятър, вентилаторите и водните резероари комбинирано произвеждали оглушителна какофония.

Описаните физически ефекти изиграли основна роля в създаването на тези епични сцени, но важен принос имали и кадрите, заснети по време на реален ураган месеци по-рано от Пол Аткинс, от борда на “Индиавър” при обиколката на нос Хорн. За първи път кадри от действителен ураган са интегрирани в такъв епизод – и това прави всичко да изглежда по-голямо, по-реалистично, и добавя най-важното – усещането, че се намирате в центъра на епичните събития.

Интегрирането на кадрите, заснети от борда на “Индиавър” и компютърните и физическите ефекти било най-голямото предизвикателство пред специалистите от Asylum. “Този елемент – кадрите от истинския ураган – за нас беше направо като божи дар, от който да започнем”, казва специалистът по визуалните ефекти Нейтън Макгинес от Asylum. “Указанията на Питър към нас бяха всичко да стане много органично; трябваше да съчетаем всичко, с което разполагахме, включително физическите и компютърните ефекти така, че да постигнем максимално ниво на реалистичност”.

ILM създава визуалните ефекти и за още един голям епизод – финалната битка между “Съпрайз” и “Ашрон”. Компютърните ефекти и минатюрите на корабите улеснили динамичните движения на камерата, невъзможни по време на снимките в морето.

Повечето ефекти са неуловими – например като премахването на мексиканското крайбрежие от кадрите. Дигитални художници променяли тези и други сцени кадър по кадър. Една от “конструкторските” задачи на отдела за визуални ефекти била довършването на мачтите. Заради тежестта върху шарнирите, корабът в резервоара бил построен с доста по-къси главна и предна мачти. Визуалните специалисти ги “удължили” и “оборудвали“ с такелаж и  платна.
Copyright © 2024 Dir.bg.