КОСТЮМИ И ГРИМ

КОСТЮМИ И ГРИМДизайнерката на костюмите Уенди Стайтс и нейният отдел създали над две хиляди униформи за офицерите на “Съпрайз”, стажантите и обикновените моряци, също както и за френските офицери и екипажа на “Ашрон”.

Стайтс се възползвала от детайлните описания на облеклата в книгите на Патрик O’Брайън, за да създаде моделите си. От творчеството на O’Брайън и проучванията си тя научила, че моряшките дрехи по това време се шиели от коноп, тъкан, възродила се отново през последните петнайсет години.

Битанският национален морски музей се оказал безценен източник на информация в проучванията  за периода. Там, в помещение с климатик, създателите на филма открили оригинални капитански униформи от онова време и могли да усетят тежестта и текстурата на материята.

За ушиването на дрехите били използвани платове от Пакистан, Индия, Шотландия, Ирландия, Англия и Китай. Дрехите за най-младите актьори били ушити в последния момент, тъй като те непрекъснато растели. В края на снимките много от тях вече едва успявали да облекат същите дрехи.

Известната британска текстилна фирма Abimelech Hainsworth, производител на вълнени платове от 1783 г., осигурила тъканите за офицерските куртки, а самите униформи били ушити в прочутата лондонска фирма M.B.A. Costumes.

Състаряването и подръжката на облеклата се оказали голямо предизвикателство. “Костюмите на някои от актьорите се състаряваха специфично, в зависимост от задълженията им на кораба и личността им”, казва Стайтс. “Взимахме предвид спецификата на работата им на борда и как тя би се отразила на дрехите им, решавахме къде да ги износим и къде да ги разкъсаме”. Екип от текстилни експерти работел на смени без почивни дни, за да поддържа дрехите в точното състояните, според развитието на историята.

Тялото на Джак Обри е покрито с истинска мрежа от белези, и при подготвката за някои сцени, Ръсел Кроу и гримьорът му  провеждали сериозни проучвания какви белези би могъл да е получил Капитанът по време на приключенията си, довели го до “Далечният край на света”.

Главният гримьор Едуард Енрикес и неговият екип създали и поддържали грима на 26 основни актьори и над 100 от втория план. Те гледали много картини и чели описанията на героите на  O’Брайън от романите му.

Енрикес използвал гримьорски техники, за да отрази влиянието на времето върху героите, които, според историята, често са изложени на различни природни крайности. “Създадохме гримове с  прозирни сенки, гримове, които не се измиват от вода, които придават загрубялост на лицето, и слънчеви изгаряния по тялото и лицето”, казва той. “Правехме носовете и горните краища на ушите им червени. С продължаването на пътуването употребявахме по-кафяви тонове, според времето, което са прекарали в морето”.

Допълнително гримьорите се грижели зъбите на актьорите да изглеждат потъмнели и износени. Основните актьори носели много тънки, индивидуални пластмасови протези върху истинските си зъби. Гримьорите се грижели ежедневно за около 120 души в продължение на шест месеца, като освен всичко друго се занимавали дори и с добавянето на изкуствена мръсотия по лицата и под ноктите им. За финалната битка броят на клиентите им нараснал на 400 души.
Copyright © 2024 Dir.bg.