Как да се "мултиплицира" един реален образ

Как да се След близо осем месеца предснимачна подготовка снимките на "Мултиплициране" започват в края на август, 1995г. Продукцията следва график от 98 дни - доста повече от един среден филм. Това се налага от изискванията при заснемането на визуалните ефекти. В разгара на работата Кийтън понякога играе четирима герои. Той трябва да променя прическата, грима и костюмите си за всеки герой. Гримьорът Боб Милс, фризьорката Марлийн Уилямс и художничката по костюмите Шей Кънлиф помагат на Кийтън физически да се преобрази във всеки от своите клонинги.“Исках дрехите на отделните двойници да са различни и все пак да носят нещо типично за Дъг”, обяснява Кънлиф. “Дъг е средният американец, който носи карирана риза и джинси. Тази комбинация трябваше да се ситуира в различен контекст за всеки от двойниците. И така Две носи малко по-груби дрехи, докато ризите на Три са по-красиви и огладени. Кънлиф се ръководи от своя седемгодишен син, когато проектира облеклото на Четири.”


“Превъплъщаването във всеки от героите можеше да стане навсякъде”, шегува се Кийтън, “но обикновено започваше с грима.”Докато е гримиран, Кийтън работи по диалога със специалистката Дайън Нянярели, усъвършенствайки дикцията и особеностите в маниера на всеки от двойниците. Понякога започва деня като спретнатия Три, а после се превръща в Дъг. За снимките на Две с неговия мъжествен вид се прави едва набола брада, обуват му се кални ботуши, облича му се фанелка. Четири, който е истински оригинал, обикновено се появява последен.


Екипът подбира разнообразни места за снимки в района на Лос Анжелис. Те трябва да отразяват темата на филма за дома, споделя художникът Джак де Говиа.“В архитектурно отношение Южна Калифорния е едно от най-интересните места на света, особено когато става дума за къщи”, казва Де Говиа. “В тази история става дума за обикновени хора и искахме те да живеят в красив, но и реалистичен квартал.”


Терените за снимки в района на Лос Анжелис включват Пасадина, Гардина, Пасифик Палисейдс и Западен Холивуд.Голяма част от филма обаче е заснета в студио на "Sony", за да се получи напълно контролируема обстановка за заснемането на повече от 100 кадъра с визуални ефекти, включени във филма.“Запазването на атмосферата в епизодите с визуални ефекти е от решаващо значение за тяхното въздействие”, обяснява ко-продуцентът Уитни Уайт, отговарящ за визуалните ефекти в “Boss Film Studios”. “Светлина, сенки, декори, всичко трябваше да бъде същото. Всеки епизод има скриптърско описание. Всеки детайл се проверява най-стриктно. Ако се оставехме на прищявките на природата, на практика би било невъзможно да постигнем реалистичност на кадрите.”Един от ключовите декори за филма са интериорът и екстериорът на дома на семейство Кини - типична голяма къща на калифорнийски занаятчия с гаражен, която е  построена в студията на “Sony”. Де Говиа и дизайнерът К. С. Фокс стигнаха до най-големи подробности, за да създадат обстановката, в която се разкриват героите.Де Говиа и неговият екип възпроизведоха истинската къща (намираща се в Пасадина), половин акър заден двор и алея за коли в павилион 15 - най-големия в света. В него са заснети класически филми като "Магьосникът от Оз" например.“Всичко в къщата и около нея издава що за хора са героите”, казва Де Говиа. “Занемареността на имота е признак за опустошения им живот. Те нямат достатъчно време нито за себе си, нито за децата си и това се вижда. Къщата всъщност е нещо като каталог. Тя ни помага да обхванем цялата изложба.”Декорите на Де Говиа позволяват на Дъг и неговите двойници да шофират по алеята и да се срещат навън в обкръжение, където светлината, дърветата и детайлите могат да се контролират.Де Говиа осигурява на Едлънд и оператора Ласло Ковач наситени цветове и буйна растителност из цялата къща. Така се получават сенки и пречупена светлина, които помагат за създаването на комбинирани изображения.“Много внимавах при планирането на осветлението - исках хем да внушава драматизъм, хем да изглежда реалистично”, казва Ковач. “Във филма има какви ли не вълшебства. Дигиталното комбиниране трябва да е толкова съвършено, че ако осветлението не е перфектно и не помага на снимките, всичко ще изглежда като мошеничество.”
Copyright © 2024 Dir.bg.