Снимането на "Убийство 1600" в Белия дом

Снимането на Подозренията в “Убийство “1600” се насочват към Белия дом, една от най-известните, но също и мистериозни сгради в Америка. Докато милиони са посещавали други исторически сгради във Вашингтон, далеч по-малко са били в жилището на Първото семейство, и още по-малко са виждали прилежащите съоръжения в тази сграда, като отоплителна система, мазета и складови помещения. Тъй като по-голямата част от действието на филма се развива в тези места, кинотворците са направили пластично разширение на сградата, така че на всички ни се струва познато. “Белият дом е икона,” казва изпълнителният продуцент Стивън Браун. “Но също е и много реалистично място и е въодушевяваща идеята да се вмъкнеш в Белия дом - домът на лидера на последната супер сила.” Режисьорът Дуайт Литъл, направил много посещения в Белия дом коментира: “При VIP посещението аз разбрах колко обикновен е Белият дом всъщност.

Необходимо е непрекъснато да си нащрек: можеш да се нараниш; има капани за плъхове в Розовата градина; там има проблеми като навсякъде. Когато влезеш в коридорите на Белия дом, осъзнаваш, че това е работно място. Има бояджии, доставчици, различни видове работници, чиновници, куриери.” “Направихме подробно проучване, за да установим, че сградата е автентична и надеждна, до всеки детайл,” отбелязва сценографа Нелсън Коутс, който ръководи конструирането на декора на Белия дом, голям 30 000 квадратни фута, поставен на подвижна сцена. При проучването си Коутс посещава многократно Белия дом, при което стриктно си води бележки, тъй като не са позволени снимки. Той казва: “Публикувани са няколко нови книги за Белия дом и ние ги използвахме, както и различните туристически брошури, които издава всяка администрация. На всяка снимка ъгълът е различен и ние сглобихме един пъзел, за да добием представа.” Той изглежда цяла колекция от филми, снимани в Белия дом, но едва след като е направил своето крайно решение за декора на “Убийство “1600”. Коутс обяснява: “Нашият “Бял дом” е направен по сценария, а не по други филми. Повечето от филмите не включват разни технически подробности, докато този съдържа такива.”

Във филма са използвани повече от 102 различни материи само за направата на декора на Белия дом. Прекрасният килим в Овалния кабинет е лазерна репродукция на този, който в момента е в кабинета на Бил Клинтън. Разкошният декор на Белия дом представя и поредица от допълнителни офиси и коридори, ограничаващи свободния достъп от Овалния кабинет до околните пространства. “Както и да е,” предупреждава Дуайт Литъл, “Джак Нийл е измислен Президент и случките при президентстването му са измислени, така че и Белия дом е донякъде такъв.” “Цветовете са притъмнени, за да се постигне ефекта за наближаващо бедствие,” обяснява оператора Стивън Бърнстайн. “По-тъмно и свирепо е отколкото истинския “Бял дом”, с по-резки и мрачни тонове.”


Бърнстайн продължава, ““Убийство “1600” е трилър, където на много места действието се развива под обилен дъжд, който намалява околната светлина. Композициите са направени на основата на тежък и клаустрофобичен интериор, и всичко е тъмно. Белият дом, който всъщност е бяла къща, е особено загадъчен. Ние използвахме много извивки, вливащи се в тесни коридори, за да създадем напрежение. Камерата се движи по коридорите и ти не знаеш какво има на следващия ъгъл.” Някои от най-вълнуващите сцени във филма се развиват във вътрешната мрежа от подземни тунели, които водят към и извън Белия дом. Сценаристът Уейн Бийч споделя: “Легенда от началото на века разказва, че един особено похотлив Президент е конструирал тунели, така че да може да се измъква и вмъква в Белия дом, за да посещава метресите си.” Тъй като не се знае със сигурност дали тунелите свързват Белия дом с другите федерални сгради, мрежа от помощни тунели, дълги 7 и половина мили преминават под главната алея от Капитолийския хълм до паметника на Джордж Вашингтон. По време на сцените в тунела и другите екшън сцени във филма, Уесли Снайпс често сам прави каскадите си. Като опитен артист, той казва: “Част от екшъна, който ние направихме беше много груб, реалистичен и интересен. Като правя собствените си каскади, става по-автентично. Мисля, че хората го оценяват и това прави образа по-интересен.” Героинята на Лейн, Нина Ченс, също е доста опитен агент. “В старите филми жените са играли печални дами,” казва Лейн. “ Те не са участвали в действието на филма като Нина. Мисля, че тя е по-скоро като жените, които днес работят в секретните служби.” Интересен аспект у Харлан Реджис е страстта му към американската история. В апартамента си той е направил гигантски модел на Вашингтон, такъв какъвто е бил по време на Гражданската война, като го е конструирал с години.

Когато една правителствена агенция съобщава на жителите на сградата, че ще строят гараж от съответната страна и че сградата се конфискува, Реджис е обсебен от своето убеждение, че огромните му сложни модели няма да могат да се пренесат в новия му дом. Но когато неговите исторически знания за родния град му помагат да разреши сегашното убийство в Белия дом, по неочаквано забавен начин той решава два проблема наведнъж. Уесли Снайпс заключава: “Реджис е едно дете със своите играчки войничета и страст към Гражданската война. И докато се опитва да спаси цяла Америка, той е на път да бъде изгонен.” Той се смее: “Опитва се да спаси Белия дом, а не може да спаси дори собствената си къща.”
Copyright © 2024 Dir.bg.