"Тексаско клане" - за филма

Първият “Тексаско клане” постигна зашеметяващ успех, откакто през 1974 г. шокира и изуми публиката със своя смразяващ костите реализъм. Ужасяващата история, извлечена от серия действителни събития, е призната от мнозина за един от най-великите трилъри на всички времена и повратна точка в ужаса,  с влияние над безброй филми с появата си. Въпреки, че филмът бе направен с бюджет по-нисък от $150 хиляди, печалбата от световното му разпространение надхвърли $100 милиона, а “Тексаско клане” се превърна в култова класика за легиони фенове по цал свят. Филмът влезе в иконографията на популярната култура чрез зловещия си герой, “Leatherface”. Образът си остава един от на-разпознаваемите класически злодеи, докато самият филм стана еталон за ужаса, по който се измерват съвременните филми.

Тексаско клане” отбелязва филмовия дебют на компанията Platinum Dunes, джойнт венчър между режисьора Майкъл Бей и Radar Pictures. Бей основава Platinum Dunes заедно с партньорите си Андрю Форм и Брад Фулър.

“Идеята изплува точно преди да стартираме компанията”, обяснява продуцентът Майкъл Бей. “Аз исках да направя “Тексаско клане”, дори и само заради ценността на името. То има митични качества, а филмът един от най-първите от своя вид”.

Изпълнителният продуцент шеф на Radar Тед Фийлд, също си спомня, “когато с Майкъл избрахме да навлезем в бизнеса заедно, ние бързо осъзнахме, че “Тексаско клане” е съвършеният филм, с който да поставим началото на марката Platinum Dunes. Това е култова история, която веднага ще посочи към какво се стремим в Platinum Dunes и ще зададе тон на всичко предстоящо”.

“Идеята много ни допадна, защото основната публика на този филм са мъже под 25 години и въпреки, че почти всички в тази група са чували заглавието, 90% не са гледали оригиналния филм”, добавя изпълнителният продуцент Андрю Форм.

Въпреки, че през годинине се появиха няколко (все по-слаби) продължения на оригинала, създателите на филма чувствали, че най-страховитите елементи не са използвани“. Първото погрешно схващане за оригиналния филм е, че това е прекалено кървав филм”,  обяснява изпълнителният продуцент Брад Фулър. “Да, в него има многто изключително разстройващи моменти, но само 4 секунди кръв. Ужасът е по-скоро концепционален, отколкото визуален”.

За да се стигне до стартирането на проекта и създаването на интерес във филмовите разпространители, Bay режисирал тийзър, при който на черен екран се чува как Leatherface дебне и преследва млада жена в и около старата къща. В последните 10 секунди се появява и картина, придружена от воя на моторната резачка. Резултатът се оказал смайващо ефективен.

Тийзърът предизвикал голямо оживление в средите на киноиндустрията, което довело до сделка за вътрешно разпространение с New Line Cinema и по света  -  с Focus Features.

Тед Фийлд обяснява, “оказахме се в състояние да съберем парите за филма много бързо. Въпреки че световната публика обикновено откликва добре на трилъри, реакциите на трейлъра на Майкъл надминаха и най-големите ни очаквания”.
Copyright © 2024 Dir.bg.