Нова история, нова арена на битки

Нова история, нова арена на битки“Хареса ни атмосферата на първата част и за нас беше голямо удоволствие да работим върху филма”, казва продуцентът Нийл Мориц. “Явно и публиката е на това  мнение, затова решихме, че трябва да създадем същото усещане като първия път, независимо, че историята щеше да е различна.”

Първият епизод от поредицата, режисирана от Роб Коен, стана касов хит на големия екран. Коен е изпълнителен продуцент на продължението. Част от екипа отново е и продуцентът Арни Шмит.

“Вместо историята да се развива на далечни и непознати места, решихме тя да се случва, тук, у дома”, продължава Мориц. “Спряхме се на Конгреса, защото той е силен и въздействащ фон на разказа”.

“При освежаването и моделирането на концепцията, от голямо значение беше изборът на новия агент”, добавя Мориц. “От друга страна, тъй като искахме да запазим духа на първия филм, търсихме лице, което да отговаря на него.

Единственият, който отговаряше на тези критерии, беше Айс Кюб.”

Новият агент трябва да притежава опит, натрупан на улицата, както и военни умения – все качества, които Айс Кюб е демонстрирал във филми като “Трима крале”, “Зеленото преди всичко” и “Boyz ‘N the Hood”. Хип-хоп изпълнителят, който в последните години се превърна в популярна кинозвезда, с голям ентусиазъм приема да се включи в проекта.

“Първият филм много ми хареса”, казва той. “Каскадите в него бяха невероятни. Бях в офиса на Нийл Мориц по друг въпрос, когато видях отново рекламата на първата част. Спомням си, че си помислих: “По дяволите, аз трябва да играя агент Трите хикса”.

“Няма много актьори, които да познават така добре действителността и същевременно да умеят сами да правят каскадите си. Кюб е в страхотна форма. Той обожава екшън сцените и се справя чудесно с тях”, съгласява се и Мориц.

Самюел Джексън се завръща в ролята на Огъстъс Гибънс, корав представител на Агенцията за сигурност. Той споделя, че с радост приема възможността да разкрие някои мрачни аспекти от личността на героя си. “Винаги съм гледал на Гибънс като бунтар, който по стечение на обстоятелствата е част от правителството”, споделя Джексън.

“Той вярва в онова, което прави, но винаги е бил възприеман като аутсайдер. Фактът, че ръководи цялата организация по свой начин, много ми допада. Това вероятно се дължи на собствената ми бунтарска природа.”

Майкъл Рууф също е част от актьорския състав, участвал в първата част от поредицата. Той изпълнява ролята на гениалния Тоби Лий Шейвърс. Този път неговият герой не остава на заден план, а дава своя значителен принос към оръжейните атаки и цялото приключение. “Тоби все още е чирак в областта на машинариите”, разказва Рууф, който е утвърден комедиен актьор. “Той обаче достойно участва в мисията, защото това е неговият шанс да стане част от братството. Трябваше да шофирам, да стрелям, да пробия защитата на компютърната система на Министерство на отбраната. Аз съм едно много лошо момче.”

Лий Тамахори, сред чиито последни филми е “Джеймс Бонд: не умирай днес”, е естествен избор за режисьор на продължението на “Трите хикса”. Той не само демонстрира способността си да се справя със сложните екшън сцени, но и таланта си да извлича от актьорите най-доброто, на което са способни.

Тамахори споделя, че е заинтригуван от фабулата на новия филм, както и от решението на продуцентите действието да се развива в САЩ, като смята, че политическият климат, пресъздаден в историята, допринася за нейната правдоподобност. “Идеята да се запази героя на Самюел Джексън, наред с представянето на нов агент, с когото той трябва да се справя, ми се стори много интересна”, обяснява той. “Смятам, че това е много оригинален и интригуващ подход. Харесва ми също това, че арената на сблъсъците тук е коренно различна от тази в оригинала. Това е една истинска американска история, в която негодниците са в коридорите на властта на държавата.”

Създателите на филма избират за всяка роля сериозни актьори, чиито герои или ще помагат на Дариус, или ще бъдат негови врагове. Нона Гей (“Матрицата: презареждане”) е Лола, бивша възлюбена на Дариус, чийто бизнес със скъпи коли е от решаващо значение за успеха на мисията му. Скот Спийдман се превъплъщава в младия, упорит агент на ФБР Кайл Стийл, чиито опити да хване Дариус водят до неочаквани съюзи. Ветеранът Питър Строс, познат на публиката от телевизионната поредица “Богат, беден”, изпълнява ролята на решителния президент Санфърд, а два пъти номинираният за Оскар Уилям Дефо -  на сериозния президентския противник, секретарят по отбраната Джордж Декърт.

Изборът на Дефо за ролята на представител на властта му дава възможност да пресъздаде комплексен образ, намиращ се в противоборство с Президента, който е негов висшестоящ.

“Моят герой има поглед върху света, който е изграден повече върху политическата страна на личността му, отколкото върху военната”, казва Дефо и добавя: “Той смята, че нещо не е наред в управлението на страната, която толкова обича. С ресурсите, с които разполага, се опитва да промени правителството”. Да, въпреки необичайният подход към проблемите, Декърт не се възприема като подривен елемент. Дори напротив, както споделя Дефо: “Той смята, че е патриот и вярва, че промяната на политическия режим е единственото правилно решение.”

За Айс Кюб шансът да работи с актьори от величината на Джексън и Дефо е допълнителен стимул да приеме ролята. “Сам е един от любимите им изпълнители. Следя внимателно кариерата му. Оказа се, че с него се работи много лесно, сякаш сме го правили много пъти. Беше наистина чудесно.” Колкото до Дефо, Айс Кюб споделя: “Той е един от най-добрите. Участието му е голям плюс за проекта. Той е нещо като синтез на ударната сила на отряда от актьори, участващи във филма.”

След като изпълнителите на ролите вече са определени, режисьорът Тамахори се изправя пред предизвикателството да заснеме филм, чието действие се развива във Вашингтон, в период, в който мерките за сигурност са засилени след атентата от 11 септември 2001 г. Снимките около монументите или в правителствените сгради са свързани, най-меко казано, с доста практически проблеми. “ Извършването на такава дейност в Капитолия е силно ограничено”, отбелязва продуцентът Арни Шмит. “Камионите бяха сканирани, цялото оборудване беше проверявано и всичко беше под строго наблюдение. Не можехме да използваме самолети или хеликоптери. Въобще целият процес във Вашингтон беше свързан с много трудности.”

“По тази причина”, добавя Тамахори, “решихме да заснемем само малка част от филма в тази част на града, а после да построим декори в студио, които да използваме като правителствени здания. На пръв поглед изглежда скъпо, но ако се планира внимателно, цялата операция се оказва много ефективна.”

Всеки един момент в продукцията е планиран с цел постигане на максимален резултат. “Не ни беше много трудно да построим Конгреса, тъй като разполагахме с архитектурните проекти, скици и снимки на отделните му части. Създадохме главната заседателна зала, мраморното фоайе и ротондата в реален мащаб. Всичко беше много автентично. Целият декор беше повече от 150 метра на дължина и над 10 метра висок. Изглеждаше толкова добре, че продуцентите на “Западното крило” се свързаха с нас с предложението да купят заседателната зала за сериала си”, добавя гордо Шмит.

Дизайнерът на продукцията Гевин Бокет, който непосредствено преди това е завършил работата си върху Епизод III от сагата на Джордж Лукас “Междузвездни войни”, е най-подходящият избор за реализация на идеите, залегнали в сценария. “Лий искаше да постави екшън сцените в контекста на стилистиката, характерна за шпионските филми и да ги направи колкото се може по-съвременни”, обяснява Бокет и продължава: “Тъй като нямахме възможност да използваме толкова места в града, колкото ни се искаше, планирахме филма така, че да бъде постигната балансирана комбинация от декори, миниатюри и компютри, за да пресъздадем характерния градски пейзаж.”

Снимките във Вашингтон продължават едва 2 дни. Първият пресъздава речта на Президента в подножието на Мемориала на Линкълн. Другият проследява играта на котка и мишка на Дариус и Чарли в центъра “Рейгън”. Всички останали епизоди, включително тези, които са около или вътре в Капитолия, са чиста филмова магия.

Вътрешността на ротондата и нейните зали са близки като мащаб възстановки, направени по снимки и планове, а екстериорът е умела комбинация от изработена за филма конструкция и компютърна работа. Всички те са заснети на западното крайбрежие, в  Playa Vista близо до Лос Анжелос.

“Интериорът на ротондата беше наистина много важен за нас, защото се е превърнал в икона, а от друга страна рядко е бил пресъздаван в други филми преди това”, казва Бокет. “Посетихме я, обиколихме всички места, които успяхме, издирихме архивни планове, водихме си записки, въобще събрахме всички материали по въпроса, които открихме. Истинската сграда, обаче, не разполага с всички стаи, коридори и стълби, от които ние се нуждаехме за продукцията, затова си направихме свои собствени. Дори хората, които работят там, едва ли биха забелязали промените, които сме направили във вътрешната част на сградата”, казва той уверено.

Една от главните трудности, свързани с работата по ротондата е в това, че след отвличането на Президента, сценарият изисква да има голям взрив, който унищожава част от стените й. Тази сцена става приоритет на художествения екип, както и на каскадьорския състав, чийто ръководител е ветеранът Р. А. Рондел (“Ван Хелсинг”, “Матрицата”).

“В областта на каскадите и специалните ефекти, правилото е: “Винаги прави по три пъти”, обяснява Бокет. “Построихме оригинала, а след това още един, в случай че се наложи да се направят допълнителни дубли. Работих в тясно сътрудничество с отговорника по специалните ефекти Джон Фрейзър, художествения екип, режисьора и координатора на каскадите, за да решим какво точно можем да построим и колко бързо можем да го поправим, ако трябва да заснемем експлозията за втори път.”

За щастие, първият взрив е много успешен. Закачените с предпазни въжета каскадьори са отнесени от ударната вълна, а парчетата изкуствен бетон попадат точно в обхвата на камерата на оператора Дейвид Татърсал (“Не умирай днес”), така че не се налага повторно заснемане.

Друга сложна екшън сцена, която създателите на филма се надяват да се получи от първия път, е унищожаването на подобрения, готов за битка камион “Форд Ф 150” от танка, изработен по технологията “стелт”. Шасито на камиона е поставено на специален катапулт, който го изстрелва и го връща обратно, след като танкът изстрелва мощните си снаряди срещу него.

Отговорникът по специалните ефекти Джон Фрейзър (номиниран за Оскар за “Туистър” и “Скорост”) разработва цялата апаратура във филма, както и дизайна на футуристичния танк, след което с помощта на художествения и каскадьорския екипи осъществяват опасния, но зрелищен сблъсък. За щастие на всички участващи, сцената се получава толкова експлозивна и същевременно с необходимото ниво на безопасност, че не се налага да бъде правена втори опит.

За Фрейзър и неговият екип основното предизвикателство се оказва външния вид на “невидимия” танк - оръжие от ново поколение, на което дори американската армия е направила единствено прототип. Създателите на филма са тези, които трябва да сътворят танка почти от нулата.

“Всъщност това е вариант на танк от бъдещето, какъвто вероятно ще бъде използван в предстоящи военни действия по света”, отбелязва Фрейзър. “Трябваше да изработим по-лека версия, защото ако беше наистина тежък, колкото трябва (около 50 тона), пътят под него щеше да пропадне. Инсталирахме му дизелов двигател от товарен камион и използвахме шаси отново от камион, като отрязахме радиатора и скъсихме задната част. Отстрани заварихме плоскости и добавихме въртящ се механизъм с две оръдия. Единствените части, които действително взехме от танк, бяха траковете на веригите.”

Танкът трябва да бъде достатъчно лек, за да може да бъде натоварен в самолетоносача Hornet, който е истинска машина от Втората световна война, превърнала се в туристическа атракция в Аламеда, Калифорния, където се намира. Корабът е използван като демонстрация на мощта на мистериозната военна клика, като в хангара му са заснети няколко сцени.

Тамахори споделя, че е бил много развълнуван от факта, че част от филма му ще бъде заснет на военен кораб, който наистина е участвал в битки. “Винаги съм се възхищавал от тези легендарни стари машини, защото в тях има толкова много история”, отбелязва той. “Забележително е през какво е преминал този кораб. Конструкцията му е невероятна. Носил е 71 самолета камикадзе само през Тихоокеанската кампания по време на Втората световна война.”

Друг аспект на проекта, който силно впечатлява, е разнообразието от уникални автомобили, от Форд Кобра, който е по дизайн на Карол Шелби, през цялата гвардия джипове, до стария фаворит GTO от 1967 г. Джоел Мароу, който ръководи автомобилния департамент в Revolution Studios, оглавява работата по създаването и употребата на возилата. Първата кола, върху която се работи, е GTO, който се появява и в първата серия на “Трите хикса”, където през цялото време вярно служи на главния герой. За продължението автомобилът претърпява нови подобрения, като запазва характера си на произведение на изкуството.

“Използвахме дизайна на оригиналния GTO, но този път добавихме толкова допълнителни неща, че накрая почти не приличаше на първоначалния вариант”, обяснява Мароу. “Направихме общо 4 такива автомобила, за да можем да снимаме от тях навън и отвън към тях без затруднения. Всичките бяха боядисани с автомобилна боя, тип хамелеон.”
Специалната боя “Дюпон” е поставена така, че колата да променя цвета си 4 или 5 пъти, в зависимост от ъгъла, от който се гледа, както и от посоката на слънчевата светлина.

Камионът “Форд Ф 150”, който Дариус и групата му шофират, е товарен автомобил, с допълнително поставени високи гуми, изработени по поръчка и снабден с разнообразна аудио- и видео апаратура. Различните марки и модели джипове, използвани от хората на Зик, също са модифицирани, за да имат ултрамодерен и в същото време военен вид.

Може би най-атрактивното превозно средство във филма е футуристично изглеждащият Форд Кобра, разработен от компанията Форд, за да увековечи едноименното култово творение на дизайнера Карол Шелби от 60-те години. “Беше ни нужна страхотна кола за кулминационното преследване”, обяснява продуцентът Шмит. “Къде ли не търсихме този суперавтомобил. Накрая се спряхме на Форд Кобра, от който в момента е останал само един екземпляр. Той е с мощност 600 конски сили и на двигателя му още стои подписът на Карол Шелби.”

Екипът на продукцията получава разрешение от компанията Форд да направи дубликат на автомобила, като използва оригиналните проекти на модела. “Направихме общо 4”, разказва Мароу. “Три от колите бяха използвани в екшън сцените, а четвъртата участва в кулминационния епизод на филма.”

Дизайнерите работят в тясно сътрудничество с ръководителя на каскадьорския екип Рондел, за да направят автомобилите възможно най-безопасни. “Сигурността винаги е наш основен приоритет”, казва Рондел. “Поставяме специални плоскости под всеки автомобил, които да поемат всеки удар, както и малки резервоари за гориво, за да се намали риска от експлозия.”

Актьорите преминават специален курс по високоскоростно шофиране, за да се справят със сцените, в които трябва да управляват автомобилите с определена бързина. Рондел иска да се увери, че всеки един от тях може да се справи със сложните маневри. “През цялото време имахме на разположение петима механици, които се грижеха превозните средства да са винаги в изправност”, припомня си той. “В работата участваха всякакви специалисти, защото си имахме работа с автомобили, които слизаха направо от чертожната дъска, а не идваха от завода”.

Айс Кюб и колегите му Екзибит и Майкъл Рууф са щастливи, че могат да снимат филм с такива коли, което понякога превръща работата им в нещо като игра с големи, скъпи играчки. “Този проект разполага с най-готините коли, за които можеш да се сетиш”, казва рап звездата Екзибит, който отскоро се снима и в киното. “Този Форд Ф 150 е невеоятен. Всичко в него е модифицирано. Той е точно каквото ти е необходимо, ако си решил да ходиш на война”.

Айс Кюб признава, че нерядко завижда на Екзибит, който изпълнява ролята на Зик, за постоянния контакт с тези невероятни превозни средства. “Той беше този, който постоянно се возеше”, смее се Айс Кюб. “Не само, че разполагаше с бойния арсенал, но и получи най-добрите сцени с шофиране. Аз обаче имах моя Форд Кобра. Понякога отивах на снимачната площадка и си мислех, че всъщност това е раят на любителите на автомобили. Там имаше Ферари, Ролс Ройс и чисто нов Мустанг. Да можеш да караш всички тези коли наистина е невероятно преживяване.”

Дизайнерът на продукцията Бокет работи заедно с отговорника по визуалните ефекти Скот Фарар, който идва от известната компания в тази област Industrial Light & Magic. Сцените с ръкопашен бой също са заснети с целенасочено търсене на максимално визуално въздействие.

“След обсъждане с Лий Тамахори и продуцента Арни Шмит, решихме, че след като наистина съществуват подземни бункери и президентски самолети, нищо не пречи да има и брониран влак”, спомня си Бокет. “Той може да бъде на разположение под сградата на Капитолия и да бъде от полза при извънредни ситуации, когато не могат да се използват хеликоптери или самолети. След като Английската кралица има такъв, защо и Президентът да няма. Това е нещо като Еър Форс Едно на колела.”

Епизодите са заснети, без да има истински влак и релси, с умело комбиниране на макет и компютърна работа. “Този влак е чудесен пример как можеш да създадеш нещо, което реално не съществува и как можеш да го използваш за целите си”, казва Тамахори. “Той е само във виртуалното пространство, което е доста смущаващо, когато правиш монтажа, защото нямаш истински обект. В крайна сметка нещата, които изграждат филма са други – актьорите и историята. Това са елементите, които придават достоверност на разказа. Ние просто се опитахме да създадем нещо реалистично, като съчетахме интересната история с много екшън, като по този начин отдадохме почит на образци в жанра на трилъра от миналото, като “Трите дни на кондора” и “Parallax View”.

За Айс Кюб е много вълнуващо да участва в многобройните опасни каскади и като че ли това е един от най-ярките спомени, които ще останат в съзнанието му от заснемането на филма. Независимо дали скача от покрива на затвора, лети с Кобрата по улиците на града или използва нещо от бойния си арсенал, всеки един момент му доставя огромно удоволствие, признава той. “Бях част от създаването на един голям филм. Разхождах се из Капитолия, представяте ли си? В него има не само невиждани експлозии, но и много екшън, както и интригуващи събития.”

Продуцентът Мориц усеща нещата по същия начин: “Направихме филм, който те кара да седиш на ръба на стола си от напрежение и който те отвежда на пътешествие, изпълнено с неочаквани ситуации и внезапни обрати. Надявам се, че публиката ще очаква всеки следващ епизод от поредицата “Трите хикса” със същото вълнение и нетърпение, каквото преживявам самият аз при появата на всеки нов филм за Джеймс Бонд.”
Copyright © 2024 Dir.bg.