Мистър Дийдс” - римейк на филм на Франк Капра

“Мистър Дийдс” - римейк на филм на Франк КапраМистър Дийдс” е базиран на спечелилия Оскарв класически филм от 1936 година “Мистър Дийдс отива в града”, режисиран от Франк Капра с Гари Купър и Джийн Артър. В тази съвременна адаптация, компютри, спортни коли, корпоративни играчи и разрушителната власт на телевизията илюстрират ясно колко много са се променили времената.

"Можем да го наречем свободна адаптация", обяснява режисьорът Стивън Брил. "Взехме основната идея и транспонирахме Адам в нея. Въпреки че действието се развива в наше време, филмът доста напомня на оригинала и в него присъства духът на Капра".
За своята съвременна интерпретация на филма Сандлър казва, "Нямам чувството, че сме направили римейк. Върху основната идея сме поставили нашия тип хумор. Има доста прилики, но това си е наш филм. Гари Купър е от съвсем друга категория".

"Сценарият на Тим стана страхотен", добавя режисьорът Стивън Брил. "Просто разговаряхме за всички идеи и как да ги осъвременим. Често по време на снимките Тим идваше, наблюдаваше и непрекъснато му хрумваха идеи как да направим сцените още по-смешни. Така става, когато се работи с приятели – липсва каквото и да е напрежение”.

Брил, който е работил по няколко проекта на Сандлър, може да види общите черти между Адам и неговия герой. "Адам е забавен човек и когато камерата спре да работи, той си остава същия. Не се променя. В този смисъл, Адам е много близък до своя герой Дийдс", казва Брил. "Това не е филм за човек, който се променя. Дийдс не е лошият, който трябва да стане добър. През цялото време той си е все същият -- чудесен и очарователен. Винаги е наясно със себе си и знае кой е”. “Филмът е затова как другите хора се променят след контактите си с него”, заключава Бил.
"Той е готин тип", усмихва се Сандлър, говорейки за героя си във филма. "Повечето хора биха реагирали по-различно от него, ако внезапно научат, че са наследили 40 милиарда долара. Но той е доволен от досегашния си живот и подозира, че с толкова много пари няма как да не дойдат и големи проблеми".

Сандлър се е нагърбил не само с главната роля, но и с функциите на изпълнителен продуцент на филма, участващ във всеки аспект от продукцията.
"Работата на Адам в киното е удивителна", казва продуцентът Сид Гейнис, който е работил с него по няколко проекта, включително “Баща-мечта”. "От самото начало – от деня, в който ни хрумна идеята – до монтажа на последния кадър и отпечатването на копията, Адам беше навсякъде”.
“Всеки ден ходеше в монтажното студио. Беше в студиото, когато записваха музиката. Беше на всички снимки, независимо дали участваше в снимките  или не”, продължава Гейнис. “Повечето хора виждат в него само човека, който ги разсмива от екрана и го харесват. Но от изиграването на един епизод до цялостното завършване на филма пътят е доста дълъг. Адам вложи сърцето и душата си в целия този проект и повечето хора нямат представа колко време и усилия са необходими за създаването на един филм. Това е магия".
Copyright © 2024 Dir.bg.