Себастиен Шарл за хореографията на "8 жени"

Себастиен Шарл за хореографията на Подготовката на 8-те жени
Сцените с танците бяха много важни, защото те щяха да се обединят с действието в едно. В този филм всяка една хореография е един истински кабаретен номер. Телата и движенията усилват особеностите на характерите. В този смисъл, хореографията служи да се разкрият образите. Така че аз трябваше да проучвам, докато актрисите записваха песните. Франсоа ми показа няколко музикални комедии от рода на изпълнението на Рита Хейуърт в “Джилда”. Колкото до мен, моята основна отпратка определено бяха танците на Мерилин Монро  и Джейн Ръсел в “Джентълмените предпочитат блондинки”. След като щяха да танцуват звезди, как можехме да не се вдъхновим от холивудските легенди!

Хореография с различна степен на трудност
В случая с Изабел Юпер не беше никак сложно. Тя трябваше да изпее най-тъжната песен, докато героинята й е винаги в агресивна. Предложих работата да се съсредоточи около ръцете и лицето. Изабел Юпер завърши всичко, давайки много повече от очакваното и наистина пригоди сама танца към себе си. С Фани Ардан тръгнах в погрешна посока. Пренебрегнах факта, че песента й свършва в много джазиран аранжимент. И моята първоначална хореография беше неподходяща и смехотворна. Така че я преработихме заедно с Фани Ардан, наблягайки на чувствената и земната страна от характера й. Разбира се, с препратка към “Джилда”. Първият танц на Людивин Сание, който е към песен в оригинално изпълнение на легендарната френска поп звезда Шийла, беше като че ли най-ясен. Текстът на песента е много лек и ритъмът е лесен за хореография. Повлиях се от “Лак за коса” на Джон Уотърс и исках изпълнението да има малко от настроението на “Сюприйм”, с Катрин Деньов и Виржини Ледоайен като бек-вокали!

Катрин Деньов
Катрин Деньов имаше нужда да бъде убеждавана и ние доста се сближихме през многото репетиции. Исках да изглежда възвишена в нейния танц, да бъде само блясък. Това, че използвахме декоративни елементи/ колоната, завесите/, разбира се, много допринесе. Тя е такъв човек, който е много ентусиазиран за подобен род опит. Тя се впускаше без колебание. Получи се наистина чудесно взаимодействие. Тя наистина ме накара да се чувствам хореограф.

Случаят с Еманюел Беар
Еманюел Беар имаше много точна идея за това какво иска да изтанцува. Аз просто адаптирах нейните идеи. Тя искаше животинско изпълнение, за което аз дори не бих посмяла да помисля. По отношение на танцуването тя имаше най-голям опит и най-голяма физическа енергия. Колкото повече напредвахме, толкова повече тя даваше от себе си. И всички се питахме от къде извира тази енергия за танц! Героинята й разкрива играта си в края, тя е образ с две лица и самото изпълнение на танца е един от последните във филма. За това и Еманюел Беар и Франсоа искаха това разкритие да изглежда зашеметяващо и жестоко, усилено малко след това и от момента, в който тя разпуска косите си.

Сюзон
Най-много проблеми имах с тази героиня. Не мога да усетя образ, който не ме вдъхновява. Вдъхновението дойде, когато срещнах Виржини Ледоайен. Нужно беше да открия прости движения, много леки и симпатични, като на младо момиче. Исках нещо леко и невинно, подобно на костюма й. Ето от там идва онази кукленска механичност на танца й. В крайна сметка това се оказа най-личната хореография в целия филм и най-недокосната от към влияния.
Copyright © 2024 Dir.bg.