US box office

10.11.2014
US box officeВ една от най-яростните битки в бокс офиса за тази година, семейните зрители изкачиха анимацията "Героичната шесторка" ("Big Hero 6") над екшън фантастиката "Интерстелар" с неговите фенове, които иначе мощно подкрепиха космическото приключение на неговия режисьор, сценарист и продуцент Кристофър Нолан.

Шесторката изкачи класациите с 56.2 милиона долара от 3 761 киносалона и по този начин подчерта експанзията на студиата на Уолт Дисни. След успеха на "Замръзналото кралство" ("Frozen", 2013) и "Разбивачът Ралф" ("Wreck-It Ralph", 2012), те вече не са просто алтернатива на своя корпоративен братовчед Пиксар. "Нашите студиа се намират в творчески ренесанс", заяви вчера по този повод шефът на дистрибуцията на Дисни - Дейв Холис, цитиран от сп. Варайъти.

Достойният партньор в дуела с шесторката, "Интерстелар" отбеляза $50 милиона от 3 561 киносалона (според оценката на Warner Bros.).

Ако показателите му се задържат, това ще бъде четвърти път в историята, когато два филма са дебютирали с повече от 50 млн. във вътрешния бокс офис на САЩ - а и предишните случаи са били през лятото, когато продажбите на билети имат сезонен пик.
Тези предишни 3 случая са:
- "Университет за таласъми" (анимация) срещу "Z-та световна война" през 2013 г.;
- "Мадагаскар 3" (анимация) срещу "Прометей" през 2012, и
- "УОЛ.И" (анимация) срещу "Неуловим" през 2008-ма.
И в трите случая надмощие взима анимацията - както и този уикенд, когато "Героичната шесторка" е в ролята на Голиат.

Вицепрезидентът и старши анализатор на BoxOffice.com Фил Контрино каза за списанието, че "Това е добре за пазара. Програмирането през този уикенд бе много интелигентно, за разлика от досега през годината. Единият филм не "нарани" другия. И двата действаха в отделни лагери и така и двата намериха аудитория".

За двата филма са похарчени общо 165 милиона долара и за да ги "избият" им е необходимо да привлекат зрители в цял свят, като демонстрират оставането си на върха. Един друг "халюциногенен" блокбъстър на Кристофър Нолан - "Генезис" от 2010 г. - се превърна в хит, тъй като енергията му се задържа в бокс офиса на първо място за три поредни седмици, като спадна само с 32% и 35% през втория и третия уикенд. Аналогично, предишният глобален блокбъстър "Замръзналото кралство" на Уолт Дисни не отпускаше захвата си от аудиторията - въпреки че тръгна около Деня на благодарността (ноември месец), той продължи да генерира впечатляващи приходи чак до февруари. Не пречи и това, да имаш и тотален музикален хит като баладата "Let It Go", написана от нюйоркския авторски и съпружески тандем Кристен и Робърт Лопес и изпълнена от Айдина Мензел.

Повече от един час на "Интерстелар" е заснет с Imax камери, което го превърна в предпочитан от кинофилите - повече от четвърт от приходите се дължат именно на аймакс кина. Главният изпълнителен директор на Imax Entertainment Грег Фостър отбеляза, че ангажиментът им с Крис Нолан е взаимен: "Вложихме всичко в този филм, защото той е всичко това, което е Imax. Говорим за филм-мейкър, фокусиран върху качеството, който използва предимствата на нашето ДНК!".

Зрителите на "Интерстелар" са равномерно разпределени по пол (52% мъже - 48% жени), като купувачите на билети са предимно хора на възраст над 25 години (75% от продажбите се дължат на тях). Вицепрезидентът на Парамаунт - Роб Мур - пък харесва полярно различните реакции, подобно на тези по "Вълкът от Уолстрийт" на Мартин Скорсезе и "Генезис" на Кристофър Нолан, като и двата филма се превърнаха в комерсиален успех. "Когато погледнете начина, по който хората говорят за тези филми, ще намерите отзиви, в които те не са харесвани - и такива, в които те са наричани едни от най-добрите, ако не и най-добрите. При този тип поляризирани мнения, това води до разговор - и хората искат да видят филма, за да могат да станат част от този разговор".

"Героичната шесторка" се радва на по-топли ревюта - в агрегатора на отзиви, уеб сайта "Rotten Tomatoes" (собственост на Warner Bros., бел.ред.), филмът има 91% рейтинг "fresh" срещу 73% на "Интерстелар". Аудиторията му от първия уикенд е равномерно разпределена по пол, но 36% от зрителите са под 12 години. Дейв Холис от "Дисни" е доволен, че 20% от зрителите са между 26 и 34-годишни, а 16% са между 35 и 49 - той вярва, че това позиционира филма добре за предстоящия отпускарски сезон. "Лентата работи и с по-възрастни аудитории, не са само семействата и децата", казва той.

Останалите шест в американския бокс офис:
- "Не казвай сбогом" зае трето място с $6.1 млн, като общите му приходи досега възлязоха на $145 млн;
- хорърът "Уиджа" ("Ouija") е 4-ти с $6 млн и общо $43.5 млн;
- "Свети Винсент" на The Weinstein Company остава една от редките инди комедии, която успява да генерира приходи за по-дълго време, като филмът с Бил Мъри добави още $5.76 млн, за да достигне $27 млн и 5-тото място;
- "Ярост"та на Брад Пит и Sony Pictures отиде на 6-то място с $5.5 млн и избута общата сума до $69.3 млн от вътрешни продажби.
Copyright © 2019 Dir.bg.