"Специален доклад" - всеки иска да избяга

Във Вашингтон, федерален окръг Колумбия, през 2054 г., не съществуват убийства. Бъдещето се наблюдава и евентуалните престъпници получават наказанието си дори преди да са извършили престъплението. Дълбоко в подземието на Министерството на правосъдието, в елитния Пред-криминал екип, всички доказателства за виновност – въображаеми намеци за мястото, времето и други детайли на предстоящото престъпление – биват предсказани от "провидци" -- трима медиуми, чиито видения за убийства винаги се оказват верни.

Това са най-съвременните полицейски сили, една перфектна система. И никой в Пред-криминал не работи по-упорито от шефа, Джон Андъртън. Съсипан от лична трагична загуба, Андъртън е отдал цялата си страст и енергия на системата, която може да спаси хиляди хора от бъдеща трагедия. Шест години по-късно, предстоящото решение тя да се въведе в цялата страна допълнително го стимулира.

Андъртън няма причина да се съмнява ... докато не става заподозрян №1.

Като водач на екипа, Андъртън първи вижда убийствените видения на провидците. Мястото на престъплението е неясно, лицето на жертвата не му е познато, но този път идентичността на убиеца е безспорна – Джон Андъртън ще убие напълно непознат човек в следващите 36 часа.
Подгонен от собствените си хора, водени от главния му противник, Дани Уитуър (Колин Фарел), Андъртън трябва да премине под съвършените радари на свръх-автоматизирания град, където всяка стъпка се наблюдава, всяка кола може да бъда контролирана от някой друг, а собствените ти очи издават кой си, какво искаш и къде отиваш. Укриването е невъзможно, всеки иска да избяга.

Без възможност да се защити от Пред-криминал, Джон трябва да открие как се е стигнало дотук, и да намери отговор на въпроса, който избягва цели шест години: Възможно ли е провидците да грешат?
Във футуристичния трилър на Стивън Спилбърг “Специален доклад”, Круз трябва да разкрие истината, преди да стане жертва на системата, за чието създаване е помогнал.

Специален доклад”  изследва една система, която на пръв поглед е съвършеното оръжие срещу престъпността. Какво би било, ако убийството може да бъде спряно, преди да е извършено? "Мисля, че всеки би се радвал да знае какво има да става", казва Стивън Спилбърг. "Изглежда много привлекателно да имаш предварителна информация – и за света, и за собствения си живот. Тази история си играе с идеята какво би станало, ако имахме шанса да знаем отговорите на някои въпроси от бъдещето, особено на така наречените “въпроси на живот и смърт"

Със “Специален доклад”, Спилбърг и неговият екип изследват природата на престъпността, технологията и провидението със средствата на приключенския жанр и класическите мистерии от 40-те години. "Опитах се да съчетая елементи, които не съм свързвал досега", обяснява режисьорът. "В момента съм в период на експерименти и харесвам предизвикателствата. “Специален доклад” наистина е филм-загадка. Докато се питате кой-го-направи или кой-ще-го-направи -- и приключението започва. Но това е и много човешка история, за един мъж, който се опитва да се спаси, след като е преживял трагедия".

И Спилбърг и Круз, които се срещат за първи път, когато актьорът снима филма, с който проби - “Рискован бизнес”, винаги са имали желание да намерят проект, по който да работят заедно. "Стивън е велик американски разказвач”, казва Круз. "Той е дал толкова много мигове на радост на кинозрителите. Много отдавна исках да работя с него. Знам, че всеки иска същото, но аз имах тази възможност и се чувствам много поласкан.
Докато снима “Широко затворени очи” със Стенли Кубрик, един ранен вариант на сценария по разказа Филип Дик “Специален доклад” привлича вниманието на Круз. Той го изпраща на Спилбърг и режисьорът незабавно му отговаря. "Той остана доста впечатлен", казва Круз. "Това е прекрасна история".

Проектът се предлагал от десетина години, но нетърпеливият Спилбърг веднага побързал да закупи правата за филмирането му. Преди него няколко режисьори обмисляли възможността да се захванат със “Специален доклад”. Разказът на Дик е публикуван за първи път през 1956 г. в списание “Fantastic Universe”. Легендарният днес фантаст е написал стотици разкази през 50-те и 60-те, но никога не е имал особен комерсиален успех. Починал е преди да бъде завършен първият филм, базиран на негово произведение – “Блейд Рънър” на Ридли Скот и оттогава насам богатото му въображение е вдъхновявало поколения писатели и кинаджии, а въпросите, които поставя с творчеството си, остават все така значими с развитието на обществото. “Специален доклад” е и стъпка напред в създаването на органични, неразличими визуални ефекти, разкриващи един футуристичен свят, но не по традиционния за научно-фантастичните филми начин, а като резултат от естествения процес на развитие на днешния свят. Във филма са използвани 481 визуални ефекта, повече отколкото във всеки друг филм на Спилбърг от “Близки срещи от третия вид” (преди 25 години) насам.

От най-ранните анимации на “Pixel Liberation Front” до разтърсващите  3D модели на “ILM” под ръководството на Скот Фарар, и специално поръчаните коли Lexus, дело на Харълд Беркър, визуалната страна на “Специален доклад” отразява едно бъдеще, което предстои съвсем скоро.
Copyright © 2024 Dir.bg.