Звезди

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z О

Оливие Мартинез / Olivier Martinez

Дата на раждане - 12.01.1966
Място на раждане - Париж, Франция

Оливие Мартинез произхожда от семейство от работническата класа. Баща му е боксьор от испанско-мапоканнски произход, майка му – френска секратарка. Роден e и израства в парижко предградие. Въпреки, че има намерение да следва бащиния си път и да стане професионален боксьор или механик, плановете на Мартинез се променят, след като е контузен в автомобилна катастрофа. Изоставя рано учението и започва да си изкарва хляба с различни временни работи – като например продавач на дънки. Приятели го убеждават да пробва да стане актьор и на 23 г. той се записва да учи драма в Националната Консерватория в Париж.

Скоро след като завършва, Мартинез привлича вниманието с участието си в парижката постановка по „Страсти под брястовете” на Юджийн О'Нийл и скоро идва и първата му сериозна роля в киното, редом с френската икона Ив Монтан в приключенския филм на Жан Жак Бене „IP5” (1992). Със следващата си роля, в експерименталния филм на Бернар Блие „Un, Deux, Trois Soleil” (1993), където си партнира – този път с легендата на италианското кино, Марчело Мастрояни, Мартинез затвърждава статута си на изгряваща звезда на френското кино и печели Сезар за най-обещаващ актьор.

А след „Хусар на покрива” (1995), европейската преса му дава определението "Френския Брад Пит". В ролята на италиански революционер, беглец във Франция от 19-ти век, Мартинез е на екрана със звездата Жюлиет Бинош и тъй като връзката им продължава и след снимките, Мартинез привлича внимането на таблоидите. Като голям европейски хит, „Хусар на покрива” представя Мартинез и на американската арт публика.

Презрителен към Холивуд и едва говорещ английски, след триумфа на „Хусар на покрива” Мартинез продължава с по-малка роля в черната комедия на Блие „Mon Homme” (1996). След това отново привлича вниманието на зрителите, ориентирани към по-арт кино, като главния герой във филма на Бигас Луна „The Chambermaid on the Titanic” (1997). Но следващите му европейски филми, „The Slammer” (1999), „The City of Marvels” (1999) и „Матадор”(2000) на Ерик Барбие, не успяват за направят впечатление.

Важен момент в кариерата на Мартинез е малката, но важна роля на Лазаро в превъзходния биографичен филм на Юлиан Шнабел ”Before Night Falls” (2000). В ролята на приятел, дълбоко въвлечен в бурния живот на кубинския писател Рейналдо Арена, Мартинез получава високи оценки – особено за сдържаната му и вълнуваща игра в сцената на смъртта с Хавиер Бардем.

Вече не толкова отрицателно настроен към американското кино и може би под влиянието на тогавашната му приятелка Мира Сорвино (с която се снима в „Semana Santa”, 2002), Мартинез играе в още един американски филм - независимия „Western Bullfighter” (2001). А първата му главна холивудска роля идва, когато дъщерята на режисьора Ейдриън Лайн привлича вниманието на баща си към френския красавец. Въпреки че ролята първоначално е писана за американец, Лайн решава, че Мартинез е напълно достоверен като обект страстни желания – дори и за жена, омъжена за Ричард Гиър, а променената му националност е само в плюс. Така героят на Мартинез привлича фатално Даян Лейн в „Изневяра”.

Отново в ролята на чуждестранен шоколад за жените, Мартинез е италианският жиголо на Хелън Мирън в телевизионния римейк на „The Roman Spring of Mrs. Stone” (2002). Оттам нататък Мартинез като че ли превключи с пълна газ на холивудска вълна. Последните два филма, в които гледахме новия секссимвол на френското кино (ил и по-скоро френския секс-символ на американското кино)бяха „S.W.A.T. Специален отряд” (2004) с Колин Фарел и Самюъл Джаксън и „Крадец на животи” (2004) с Анджелина Джоли и Итън Хоук.
Copyright © 2019 Dir.bg.