Анди Съркис: тоналността в новия "Батман" е още по-мрачна

10.05.2020 г.
Анди Съркис: тоналността в новия През последните десетилетия едно от нещата, които асоциираме с Батман, е тъмнината - четем в коментар на Playlist. По някакъв начин обаче, режисьорът Мат Рийвс ("Чудовищно", "Зората на планетата на маймуните") очевидно успява да направи новата версия още по-мрачна в сравнение с досегашните превъплъщения. Поне това смята новият Алфред Пениуърт, икономът на Брус Уейн - английският актьор Анди Съркис.

Първоначално Батман само се саморазправя с престъпници, през 50-те и 60-те години вече е по-светъл образ, борещ се с престъпността и с чувство за хумор, а след 70-те става мрачна и умислена фигура, преживяваща лична травма и рядко усмихваща се, винаги готова за бой с най-откачените злодеи. Филмите като че следваха тази рецепта, а Крисчън Бейл и Бен Афлек се надпреварваха кой ще излезе по-намръщен на екрана.

В интервю за изданието "LAD bible", Съркис говори за ролята си в новия филм, чиито снимки започнаха през януари в Лондон, но бяха спрени за неопределено време поради коронавирусната епидемия - премиерата засега е фиксирана за 1 октомври 2021 г. "Буквално бях по средата на снимките на моята роля, когато спряхме", оплаква се Съркис. На въпрос дали новият Батман ще бъде по-мрачен и умислен, Съркис отговаря: "Това не е далеч от истината" - но добавя, че във филма на DC историята ще получи нов емоционален център и част от него ще бъде неговият персонаж, Алфред. "В голяма степен става въпрос за емоционалната връзка между Алфред и Брус. Сценарият на Мат е направо изключителен".

По отношение на Алфред, през годините имаме различни интерпретации на героя - ако Майкъл Кейн и Майкъл Гаф акцентират на прислужническите и менторски елементи, то образът на Джереми Айрънс притежава по-активен момент за действията на Батман, като "човекът в креслото". Колкото до Съркис той уверява, че не се опитва да имитира своите предшественици. "Кейн беше фантастичен. Неговият Алфред е легендарен. Не мога дори да се опитам да го заместя. В крайна сметка думата е у зрителя. Все едно да играете Шекспирова роля - връщате се назад, оглеждате всичко и правите собствената си интерпретация - какво свързва героя с вас и вашите разбирания".
Copyright © 2020 Dir.bg.