Дългият път до филма "Фрида"

Дългият път до филма Продуцентката на филма Нанси Хардин години наред е обикаляла студиата със сценария в ръка, но никой не е искал да рискува с филм за не много известна и политически неблагонадеждна мексиканска художничка. Но в началото на 90-те години Фрида Кало се превръща в мания за сексуалните малцинства, феминистките и артистичните среди. През това време Салма Хайек, която през 1983г. е на 17, набира опит като актриса, превръща се в гореща почитателка на Фрида и без никакви колебания подписва договор с Нанси Хардин за главната роля. Продуцентката е обезпокоена от факта, че вече и други студиа проявяват интерес към сценария – най-голямата опасност идва от “Метро Голдуин Майер “, които работят по проект за филма “Двете Фриди” под режисурата на Франсис Форд Копола с Дженифър Лопес в ролята на художничката. Мадона също не скрива амбициите си да изиграе ролята на Фрида, към картините на която проявява истинска колекционерска страст. Проектът на Копола след време е спрян заради проблеми с финансирането, актьорите и персоналът стачкуват и Лопес отегчена се отказва от ролята.

Но не и Салма Хайек. Тя вече мери роклите на Фрида и дори започва да бръсне горната си устна и разстоянието между веждите, за да се доближи максимално до образа /Фрида Кало е имала гъсти сливащи се вежди и тъмен мъх над горната устна/. В ролята на Диего Ривера актрисата вижда единствено Алфред Молина и прави всичко възможно, за да го спечели за проекта. След това се заема с Джефри Ръш, на когото предлагат да изиграе Троцки. Антонио Бандерас и Ашли Джъд в името на идеята и приятелството също приемат да участват, при това със скромни хонорари. Повече от ясно е, че и приятелят на Салма Хайек – Едуард Нортън, се включва в начинанието.

С този актив зад гърба си бъдещата Фрида отива в нюйоркския офис на “Мирамакс” и за няколко часа  извоюва от  Харви Уайнстайн одобрение и бюджет от 12 милиона долара. Снимките на филма продължават от януари до март 2001г. в Мексико. Продукцията получава подкрепа от всички  –  от мексиканския президент Висенте Фокс, мексиканските кинодейци, фризьорите, реквизиторите и се стигне до обикновените граждани, извадили от бабините ракли всичко, което може да се използва.

След премиерата на филма във Венеция Салма Хайек е в центъра на вниманието на медиите. И когато я питат защо този филм толкова трудно е бил реализиран, тя отговаря: ”Това е историята на двама латиноамериканци, представители на мексиканската бохема. Той е женкар, освен това e дебеланко. Тя е без крак, освен това е бисексуална. Отгоре на всичко и двамата са комунисти. Кой американски продуцент би се лесно решил да направи такъв филм?” В крайна сметка борбата на малката мексиканска актриса с мудната американска индустрия завършва с победа – както за Салма Хайек, така и за Фрида.
Copyright © 2019 Dir.bg.