Интервю с Джералд Гутшмит - създателят на дигиталните ефекти

Интервю с Джералд Гутшмит - създателят на дигиталните ефектиЧУДОВИЩНА РАБОТА ИЛИ РАБОТА ВЪРХУ ЧУДОВИЩА

Джералд Гутшмит е човекът, който отговаряше в ILM за дигиталните ефекти на “Хълк” и особено за създаването на главния персонаж.

- Може ли да се каже, че Хълк е изцяло дигитално творение?

Джералд Гутшмит: Да. Формата, облика, отделните части на тялото, всичко, което виждате от тази голяма зелена машина, беше изцяло създадено на компютър, с огромен брой детайли, защото знаехме, че често се появява в едър план. Един от проблемите беше да се намери подходящ нюанс на зеленото, тъй като това е специфичен цвят що се отнася до употребата му в киното.

- Какви инструкции получихте?

Дж. Г.: Хората от “Marvel” искаха просто Хълк да прилича максимално на персонажа от комикса. Анг Лий, поне в началото, предпочиташе чертите му да са малко по-близки до тези на Ерик Бана. В крайна сметка постигнахме компромис с един персонаж, който много прилича на този от комикса, но някои от изразите на лицето му са сходни с тези, които Ерик Бана би могъл да има.

- За тази цел трябваше ли да сканирате лицето на Ерик Бана?

Дж. Г.: Да, основно в сцените с трансформациите.

- Кое беше най-трудното във вашата работа?

Дж. Г.: Предизвикателството беше в това да се придаде достоверност на едно петметрово зелено чудовище. Мисля, че с този филм постигнахме значим прогрес в изработването на косите и кожата, и особено видоизменянето на последната при гримасите и движенията на персонажа. Работихме с кечисти, с културисти, със специалисти по бойни изкуства, за да изследваме начина по който реагира кожата над мускулите и костите, когато те се движат.

- Какво беше отношението на Анг Лий към спецефектите и тяхната неестественост?

Дж. Г.: Той прекара доста месеци с нас в ILM. Това е един много спокоен човек. Знае какво иска, но не е от типа хора, които губят хладнокръвие в старанието си да се наложат, нито пък шумно изразява ентусиазма си, когато е доволен. Беше ни необходимо известно време да свикнем, но много уважаваме него и работата му, и мисля, че това беше взаимно. Може би защото идва от различна култура, не винаги беше лесно да се преведат в образи указанията, които ни даваше, но от момента, в който имахме нещо конкретно да му покажем, всичко тръгваше много по-бързо.

- Колко време работихте върху филма?

Дж. Г.: Почти две години. Бяхме включени доста рано в продукцията, за да се намесим в начина, по който ще се заснемат някои кадри. И често работехме месеци без почивен ден.

Нет Фокус
Copyright © 2024 Dir.bg.