Пролетта на 1967 г. Рангел Вълчанов и постоянният му оператор Димо Коларов са на търговския кораб “Плиска” в пътуването му през Средиземно море около Европа и обратно. Филмът не е репортаж, а фрагментарно поетично наблюдение с коментар на режисьора зад кадър – повече на собствените му реакции и асоциации, отколкото на документалната картина.
През Тунис, Алжир, Мароко, Лондон и Париж, през екзотични цивилизации, мъртви градове и съвременни млади влюбени. Любопитната камера иронизира суетата на звездите в Кан, но е почтителна при неочакваната среща с Пиер Поало Пазолини и снимачната му група в африканската пустиня. Има го и моментът на смяната на караула пред Бъкингамския дворец, познат от “Лачените обувки на незнайния воин”.
Парадоксално първият документален филм на Вълчанов е и най-авторският му опит дотогава. Без ограниченията на чужди сценарии режисьорът е в стихията си – едновременно фриволен, шеговит, влюбен в живота, скептик, философски замислен и игриво поетичен. След шест игрални филма “Пътешествие между два бряга” е Вълчановият “6 ½”.