От Баровки до Секс игри гимназията се превърна в подходящо място на действие за комуникирането на консервативните морални норми от класическите романи в съвременността. В Тришна обаче Майкъл Уинтърботъм намира вдъхновяваща алтернатива, като поставя Тес от рода Д’Арбървил в днешна Индия, където викторианският характер на любовната трагедия на Томас Харди все още звучи твърде модерно.
Страстната Фрида Пинто е звездата във филма, който минава покрай традициите на Болувид, без съвсем да ги приема, защото слива натуралистичния стил на Уинтърботъм със страхотните песни на Амит Триведи.
Подобно и на други режисьори, които са си и сценаристи, Майкъл Уинтърботъм успява да изгради интересна кариера, без да се повтаря, най-вече защото отказва да навлиза в утвърдените жанрове и за сметка на това разказва всякакви истории, които му привличат вниманието. В лицето на Томас Харди режисьорът открива творец, който пресъздава превратния момент в историята, когато модерният живот в града замества старите обществени порядки. Уинтърботъм осъзнава, че катаклизмите, разтърсили Уесекс в края на 19-и век, се повтарят в различно време на различни места по земята. Именно на тази идея стъпва неговият филм, който се превръща в най-добрата екранизация – тази, която не се стреми да бъде дълбоко вярна в сюжетно отношение на литературния си първоизточник, а да пренесе най-важните теми от оригинала.