Как изглежда анакондата

Как изглежда анакондатаВсички се съгласиха, че за да бъде възможно най-ефектен филма, най-важен е визуалният елемент. Юджийн Бърд Литъл работи в тясна връзка с художника Брайс Перин и главния оператор Стивън Ф. Уиндън, за да нахвърлят идеите за това какво трябва да представлява филма.

Литъл казва: ”Със сигурност исках да има настроение и атмосфера. Бях вдъхновен от някои статии и снимки в National Geographic, които показваха живота на местни хора в Бразилските джунгли – хора, почти недокоснати от западната цивилизация. Имаше някаква странна мъгла в джунглата, имаше мека светлина и беше опушено от огньовете, които хората палеха.

Почувствах се много изкушен от тези снимки – те бяха моето вдъхновение и такава атмосфера исках да пресъздам.”
“Другият източник на вдъхновение беше самия остров Фиджи”, разказва Хара, “Наистина ни хареса идеята да отидем на Фиджи, където беше по-прохладно и имаше валежи – искахме да е по-мрачно и да изглежда по-мистериозно.

Започваме с много ясно, слънчево време и постепенно преминаваме към по-мрачно и навъсено, в продължение на развитието на сюжета, докато героите започваха все повече и повече да да изпитват страх.

После става още по-тъмно, влизаме в една пещера, вътре в нея - в една дупка... снимките в мрака и дъжда увеличават чувството на страх.

„Най-голямото предизвикателство за екипа по дизайна, беше създаването на лодката Bloody Mary, морски съд в окаяно състояние. Брайс Перин никога не беше създавал такава лодка, но се изправи пред това предизвикателство.

Тази лодка трябваше да изглежда страшно стара и разпадаща се, но все още достатъчно надеждна за да устои, движейки се във водата. Трябваше вътре да поставим двигатели, които да я поклащат в различни посоки”.

Литъл казва, че лодката е инженерно съоръжение. “Водите на остров Фиджи са много плитки, за това лодката трябваше да е съобразена с тези условия. Невероятно е, че успяхме да построим толкова голяма лодка – никога не бихме успели с истинска лодка.

Перин казва, че създаването на Bloody Mary е инспирирано от известният филм с Хъмфри Богарт и Катрин Хепбърн, АФРИКАНСКАТА КРАЛИЦА. Има известна романтика в една плаваща през джунглите стара лодка, която практически е още запазена и Бил я използва за контрабанда нагоре и надолу по течението. Цялата лодка е в кърпежи от стари парчета гума, пластмаса и метал.

Да се снима във водата не е лесна работа и Литъл знае това много добре, тъй като е заснел Волния Уили 2. “Подготовката много прилича на тази за заснемане на морска битка”, обяснява Литъл. “Основното е, че всичко трябва да бъде пренесено до, или в реката върху понтони - от осветление и камери, до цялото поддържащо оборудване. Това изглежда като цяла армада!

Отпред е снимачната лодка, а отзад Bloody Mary, следвана от други трийсет лодки, всяка превозваща различна част от оборудването.

Много комплексна операция. Снимахме в реката Навуа на остров Фиджи, а местните капитани и моряци бяха невероятно опитни.
Една от най-мъчителните сцени беше преминаването на Bloody Mary през водопад. Много храбро, целият екип се съгласи да работи под изливащите се с голяма скорост води, за да придаде по-голяма автентичност, което не би било възможно без използването и на каскадьори.
Джон Меснър, който е в ролята на собственика на лодката Бил, казва: “Беше много напрегнат ден. Оказа се много изтощително да се опитваш да се съпротивляващ на тези бързи течения, но същевременно и много забавно.

Всички се наредихме в редица и се хванахме за ръце – наистина трябва да разчиташ на човека до теб, защото иначе може да бъдеш отнесен. Имаше камери във водата и ние се втурвахме право към тях. Но станаха страхотни снимки.”

Режисьорът Литъл казва: “Направихме много пенлива вода, а актьорите трябваше да плуват в доста силно течение, за да стигнат до брега, но те се справиха чудесно. Никога не е едно и също когато го правиш с каскадьори, така че бяхме възхитени от това, което направиха.”

В помощ на продукцията имало една огромна палатка, донесена от Австралия, която служила за крайбрежно студио. “Палатката беше невероятна”, казва дизайнера Перин. Едно напълно оборудвано студио. На Фиджи няма нищо подобно, така че ние наистина имахме нужда от нещо такова.

Някои неща от интериора на Bloody Mary били построени в тази палатка, както и части от пещерата и дупката.

Като цяло Анаконди-Кървавата орхидея бе предизвикателство, което трябваше да оживее на екрана. Изпълнителният продуцент Джейкъбс Роуз обобщава трудностите: “Трябваше да се катерим по планини и сами да построим пътища, по които да стигнем до съответните места. През повечето време валеше и трябваше да снимаме през нощта в джунглата.

Беше много горещо и влажно и навсякъде имаше много комари. А екипът и актьорите бяха изумителни. Всеки един запази усмивката на лицето и всички играха по възможно най-добрия начин.

Не бихме могли да мечтаем за нещо по-добро.
„Като резултат”, казва Литъл, “Имаме страхотен приключенски филм, който може да ви уплаши до смърт!”
Copyright © 2024 Dir.bg.