Жан Лапоари, оператор

Жан Лапоари, операторТехниколор
Невъзможно е да се повтори Техниколор. Този начин на снимане тогава се постига, като се разделят трите основни цвята на три отделни ленти. Безбройни тестове щяха да са необходими за това и след много сложен лабораторен процес под наставничеството на специалист. Моята идея  беше да открия и почерпя вдъхновение от принципите на осветяване от този период. Преди всичко трябваше да се пресъздаде онова, което извиква спомена на хората за тези филми. Знаех, че ще използвам стари и нови техники, за да постигна един определен, но модернизиран резултат.

Осветяването на осемте звезди
Не използвах директно осветяване за лицата, както това се прави през 50-те. Вместо това осветявах отзад, през косата  или полуфронтално, особено при Катрин Деньов и Фани Ардан. Открих, че при тях добре се получава така, придаде им “звездност”, нещо, което Франсоа много хареса. Тези начини на снимане са директна връщане към естетиката на 50-те и така се подчертава красотата на актрисите. При Людивин Сание, Виржини Ледоайен и Еманюел Беар се обърнах към по-съвременни начини, с по-странични посоки на светлината, при които лицето се очертава повече.

Сцените с песните
Много бързо решихме с Франсоа, че тези сцени трябва да се осветят съвършено различно от останалата част на филма. Една идея ми хрумна, докато наблюдавах как Фани Ардан танцува – прожектор, който я следва, а останалият образ да е почти напълно черен. Използвахме отново тази идея и за другите песни с изключение на тези, които се изпълняват от младите момичета, Людивин Сание и Виржини Ледоайен, както и песента на Даниел Дарийо, просто защото това не беше подходящо при тях.

Декори и фон
Относно декора, решихме, че началото на филма трябва да подчертава едновременно стила и времето. Необходимо беше да се започне с добре осветена сцена без открояващи се посоки на осветяване, за да се откроят цветовете на костюмите и обстановката. Исках нещо по-игриво и по-различно от това, което обичайно виждаме напоследък. И така, малко по малко с развитието на филма светлината се усеща повече, като фонът все по-леко се осветява и така се получи нещо по-съвременно. Историята, случката управлява.
Също така идеята беше и да се получи заиграване с изкуствеността на декора. Например, въобще не сме се и старали заобикалящият екстериор да изглежда реалистичен. Вижда се, че дърветата са нарисувани и снегът е изкуствен. Въобще и не сме се опитвали да прикриваме това, дори напротив. Също така използвах син гел за през нощта / нещо, което обикновено никога не правя!/, за да обогатя още повече многоцветността, да засиля контраста между топлината, която излъчва интериора и студа навън.
Във  всеки случай  гигантските размери на декора допринесоха за това осветяването да е по-малко натуралистично и по-малко съвременно. Беше трудно, примерно, да се играе с някакви ефекти по прозорците. Така че аз се обърнах отново към ефектите във вътрешното пространство, което завърши не толкова реалистично, колкото в духа на Холивудските студийни филми.

Известните лица
Всички имахме известни опасения от тези толкова много известни лица на снимачната площадка. Самият аз вече познавах Катрин Деньов, с която съм правил доста филми на Андре Ташин. Познавах и Еманюел Беар. Бях снимал и Людивин Сание в Water Drops on Burning Rocks. Но не познавах останалите. Направихме няколко проби по предложение на самите актриси. Това ми позволи да открия правилното осветяване за всяка и ми помогна да получа доверието им. Мисля, че изненадващите преобразявания на всяка от тях / костюмът, прическата, гримът/ много им допадна. Пробите им дадоха възможността да се видят преди снимките. Мисля, че това имаше значение. Изабел Юпер доста се тревожеше, но след като видя пробите заедно с мен и Франсоа, напълно ни се довери и успокои.
След като събрахме всички актриси заедно по този начин, мисля, че това доста улесни нещата, обратно на опасенията ни в началото. Ще запазя един наистина страхотен спомен от невероятно фотогеничната Даниел Дарийо и искрящия й поглед.
Copyright © 2024 Dir.bg.