Американската киноакадемия и Туитър обявиха днес в съобщение, цитирано от Variety, че е създадена нова категория за наградите "Оскар" 2022, победителят в която ще се определи със свободно гласуване от любителите на киното. От 14 февруари до 3 март 2022 г. потребителите на Twitter могат да гласуват за любимия си филм от 2021 г., като туитват заглавието заедно с хаштаговете #OscarsFanFavorite и #Sweepstakes. Гласовете ще са валидни за всеки филм, дори той да няма нито една номинация за Оскар. Може да се гласува до 20 пъти на ден. Гласове могат да се подават и на специално създадения уебсайт на Академията - oscarsfanfavorite.com (не е достъпен от България, бел.ред.). Филмът-победител ще бъде оповестен по време на излъчването на церемонията по награждаването - на 27 март в "Долби Тиътър" в Лос Анджелис. Трима от гласувалите през Туитър ще бъдат избрани да отидат в Лос Анджелис и да презентират някоя от наградите Оскар догодина. Организаторите покриват всички техни разноски. Мерил Джонсън, вицепрезидент по дигитален маркетинг на Академията, заяви в изявление: "Въодушевени сме да си партнираме с Туитър, за да изградим ангажирана и мотивирана дигитална аудитория за тазгодишната церемония. Оскарите са възможност за хората от цял свят да се обединят чрез споделената си любов към даден филм, а с подобна активност потребителите на социални мрежи могат да се ангажират с шоуто в реално време, да намерят съмишленици и да бъдат част от събитието по начин, невъзможен досега". Второ състезание през Туитър ще върви от 24 февруари до 3 март, като потребителите ще гласуват за #OscarsCheerMoment. В тази - също нова - категория ще се гласува за най-харесван момент от филм за 2021 г., а печелившите сцени ще бъдат представяни по време на церемонията с фенски туитове. 5 щастливци ще получат безплатни билети, валидни за цяла година, за киносалон по техен избор, както и абонаменти за стрийминг и ексклузивни предмети от магазина на Академичния музей. Гласуването е ТУК . * * * * * * * През 2019 г. Оскарите опипаха почвата, като създадоха категория "най-популярен филм". Целта бе да се привлекат комерсиални мейнстрийм филми към надпреварата за награди. Това обаче просъществува кратко време и категорията бе премахната след възражения от страна на критиката и от гласуващите.