От страниците на комиксите “Марвел” създали “X-Man” и “Човекът Паяк”, идва “Електра”, първия екшън филм за годината. Във вечната битка между доброто и злото стои един войн, който прави избор променящ баланса между двете. Героинята на Дженифър Гарнър e секси, мистериозна и силна – смъртоносен синтез на изящество и сила. Скоро след като се възстановява след привидно смъртоносни рани, Електра се е откъснала от света и живее само за да изпълни следващата си задача. В резултат на неочакван обрат на събитията, тя е принудена да реши дали да започне нов живот или да се самоунищожи. Ключовите фигури в ‘Електра” са Стик, сляп учител по бойни изкуства, на който се дължи ‘възкръсването” на Елктра; и Марк и Аби Милър, баща и дъщеря преследвани от ‘Ръката”, могъщо обединение, чийто членове практикуват тъмното бойно изкуство “нинджитсу”. След краткото появяване на Дженифър Гарнър като Електра във филма на Фокс/Риджънси “Daredevil” през 2003, шефовете и на двете компании искаха да дадат на Гарнър възможността да участва в свой собствен филм. Гарнър тренира усилено, за да придаде правдоподобност на героинята от прочутите комикси “Марвел”: войн без граници. Вече тренирана в някои бойни техники заради участието си в сериала “Наричана още”( “Alias”), Гарнър довежда обучението си до едно още по-високо ниво с помощта на екипа от специалисти в “Електра”. Бонус за Гарнър и за множеството фенове на комикса е, че този път Електра облича червен костюм също като героинята от историите на “Марвел”. Зак Пен (“Х2”) и останалите сценаристи Стюарт Зикерман и Рейвън Метснер написват оригиналната история, която довежда Електра на голям екран, а Пен продължава със сценария. При почти оформен сценарий и Гарнър в главната роля, Роб Бауман се присъединява към продукцията като режисьор. Репутацията на Бауман като режисьор е безупречна: той печели три Златни глобуса за продуцирането и режисурата на сериала “X-Файловете”, режисира научно-фантастичния филм “Reign of Fire. “Електра” е продуцирана от Арнон Милчан (“Мъж под прицел”), Гари Фостър (”Дердевил”) и Ави Арад от Марвел (“Spider-Man 2”). Екипът на филма се възползва изцяло от специалните качества на Електра, познати на публиката от комиксите. За разлика от други герои от комикси, Електра не притежава свръхчовешки психически сили. Тя се възползва максимално от изключителните си физически сили и познания по бойни изкуства. Тя също има възможността да вижда в бъдещето, способност позната като Кимагура, която тя е усъвършенствала след безброй часове дълбока медитация. Електра научава изкуството Кимагура от покровителя си Стик, който има спокойствието на монах и способностите на уличен боец. Електра някога била най-добрата ученичка на Стик, но неспособността и да се отърси от тъмните си импулси води до изгонването и от школата му. Стик буквално връща живота на Електра и заради това, когато Стик настоява Електра да напусне школата, тя се чувства изоставена. Когато всички земни връзки са скъсани тя се превръща в убиец. Сама, в служба на смъртта, тя намира достатъчно тъмно място, в което да се скрие далеч от света. “В нашата история” – разказва Ави Арад, “Стик освобождава Електра и я подлага на тест. Тест, в който или се справяш или умираш. Електра има договор – да премахне баща и дъщеря му, които са преследвани от група нинджа убийци познати като “Ръката”, но същите тези баща и дъщеря помагат на Електра да си спомни хубавите дни от живота си – дните с баща и. Мисията и я отклонява от убийствата, кара я да спре да се държи цинично и и показва пътя към избавлението”. Роб Боуман искаше “Електра” да е по-различна адаптация на комикс. Искаше да е сигурен, че филма ще има зрелищни екшън сцени, най-модерни специални и визуални ефекти, невероятни каскади и бойни изкуства. Но Боуман искаше това да е и актьорски филм. “Мисля, че разликата между ”Електра” и други адаптации на комикси е, че ние прекарваме време “в главата на Електра” и става съпричастни с нейните мисли и чувства, защото истинската история е всъщност вътре в самата нея”, казва Боуман. “Има толкова много неизказана реалност в нея. Искам публиката да са наслади на голям екшън филм, който да покаже как героят разбива враговете си, но искам публиката да е съпричастна с триумфа на Електра над вътрешната си тъмнина”. “Тя се бори с неизбежността на собствената си реалност”, добавя Дженифър Гарнър. “Това е една страхотна роля, защото човек може да влезе в нея”. Наистина, ‘Електра” даде на Гарнър възможността да развие героиня, която тя вече беше развила, година по-рано. “В края на ‘Дердевил’ оставихме Електра в началото на нейната тъмна част”, казва Гарнър. Марк и Аби Милър, играни от актьорът от “Спешно отделение” Горан Вишнич и младата Канадска актриса Кирстен Праут, са изолирани поради непрестанното бягство, нервно дебнене през рамо и липса на вяра. “когато за пръв път я срещаме, Електра е професионален убиец, а нейните цели са нашите герои!”, отбелязва Вишнич. “Явно, Електра се променя и решава да ги пощади, но става много повече от това: тя става загрижена за тях. Но за Марк е трудно да гледа как дъщеря му се сприятелява с Електра. Опасява се, че Електра може да се превърне в модел за Аби”. Но Електра не иска Аби да върви по нейните стъпките. Електра и Аби имат природно привличане, защото и двете имат сходни съдби – остават без майки, докато са още деца. “Ако има едно нещо, от което Електра няма да се откаже, то това е Аби”, казва Гарнър. “Тя е решена да предпази момичето от това да стане като нея и е готова да жертва собствения си живот , за да спаси Аби. За Вишнич скокът от света на живот и смърт в спешното отделение във вселената на легендарните комиксови герои е добре дошъл. Актьорът, който наскоро изигра главната роля в мини-сериала “Спартак” е почитател на комиксите от малък. “Вълнуващо е да обрисуваш някой от този свят”, казва Вишнич. “защото това не е истинския свят”. Уважаваният актьор Теранс Стамп има голям опит в пресъздаването на комиксови герои в игрални филм, заради ролята си на злия Генерал Зод в “Супермен” и “Супермен 2”. С резерви в началото, Стамп в крайна сметка се съгласява да участва. “Бяхме решени да вземем Теранс”, казва продуцентът Гари Фостър. “Генерал Зод все още е един от големите герои на комиксови адаптации. Знаехме, че Терънс може да внесе този сорт магия в “Електра”, като Стик. Ролята имаше едно особено предизвикателство за Стамп, защото Стик е клинично сляп, но притежава способността да “вижда” по-добре от повечето хора. “В началото смятах да предам слепотата като играя със затворени очи, което е доста рядко срещано, но в крайна сметка играх с отворени очи. Пак успях да придам специално чувство, защото когато си сляп ти не винаги гледаш това, което правиш или този, с когото говориш.” Отношенията между Стик и Електра - майстор и ученик, са централни за историята. Стик е господарят на куклите, той задейства нещата и се намесва само когато е необходимо да напътства прогреса на ученика си. “Електра иска Стик да бъде нейният учител, но не иска да му се подчинява”, казва Стамп. “Въпреки че често изглежда сякаш той се отказва от нея, Стик знае как по един или друг начин да я накара да му се подчини. Източна поговорка казва, че учителят се нуждае добър ученик, повече отколкото ученикът от добър учител. Така че те се разбират по един необичаен начин.” Веднъж решила да помогне на Марк и Аби, Електра също става мишена на “Ръката”, група нинджи владеещи черна магия. Най- добрият от тях е Уил Йън Лий (“Die Another Day”). Кириги е майстор на мечовете и специалист в “Кимагуре’. Уил Йън Лий пък е дългогодишен специалист в бойните изкуства. “Баща ми беше един от първите учители по Таекон-До в САЩ”, казва Лий. “Така че уча бойни изкуства от дете”. Отборът на Кириги е съставен от Тату (Татуировка), Типоид, Стоун и Кинкоу. Тату, в ролята Крис Акерман, получава магическите си сили от животните изрисувани по тялото му. Той може да накара тези животни да напуснат тялото му или да оживеят и да изпълняват заповедите му. Изрисуването на тялото му е отнело на екипа на “Електра” 6 часа работа. Типоид, в ролята канадската актриса Натася Малт, е истинска фатална жена. Всичко, което тя докосва умира. Боб Сап, който играе Стоун, e висок два метра и тежи около 160 килограма, така че тялото му е толкова стоманено, че оръжието на Електра, нейните “Се” - тризъби кинжали се чупят в него. Кинкоу, в ролята Едсон Рибейро, е човекът, който не може да бъде повален. Неговото чувство за равновесие е свръхчовешко. Рибейро е роден в Бразилия и е специалист в бразилското бойно изкуство “Капоейра”, което е смесица между танц и бойно изкуство. “Електра” е заснета в и около Ванкувър, Канада. Решението филмът да се снима сред природа цели да внесе промяна адаптациите на комикси, повечето от които се снимат на прашен, градски пейзаж. “Гората около Ванкувар е толкова красива”, казва Роб Бауман. “Чрез цветовете и светлината от природата се привнася нещо свежо в комикса”. “Опитвахме се да запазим природата колкото се може по-неприкосновена, затова и героите сякаш изкачаха от нищото. Получи се наистина нещо в стил комикс”, казва Греам Мъри, дизайнер на продукцията. Друг ключов момент, пресъздаден от дизайнерите на продукцията е противопоставянето на силите на светлината (“Целомъдрието” – групата нинджи ръководени от Стик) и тъмнината( “Ръката”). Стаята за срещи на “Ръката”, където за първи срещаме Кириги и неговият отбор е модерна и разположена на последния етаж на небостъргач в центъра на Токио. От другата страна, мястото където Стик подготвя своите ученици е уединен лагер сред планините, откриващ вълшебна гледка към планинските върхове. Важен момент за цялостния изглед на филма е облеклото на Електра. Всички от продуцентите на филма до феновете бяха щастливи да разберат, че Електра ще носи характерния за нейния прототип от комиксите герои - червен костюм. В направата на костюмите, дизайнерът Томшежин е трябвало да съобрази също и многото бойни сцени във филма. За направата на костюма на Електра са използвани специални платове, но тъй като той е плътно прилепнал по тялото й, място за подложки олекотяващи падания и удари не е имало. Със или без подобни подложки, Дженифър Гарнър тренира усилено преди и по-време на заснемането на филма. Нейните тренировки често започвали преди изгрев слънце, а Дженифър дава всичко от себе си, за да може успешно да се превъплати в ролята си на изключителен владетел на бойни изкуства. Има и някои визуални ефекти използвани в някои бойни сцени, но повечето каскади и движения са постигнати чрез практически ефекти. Маик Гънтър, специалист по каскади и хореограф на бойните сцени във филма създава различните битки в “Електра” използвайки различни бойни стратегии и техники. “Дженифър тренира малко бокс, У-Шу, както и други бойни изкуства, така че се получи от всичко по малко”, казва Гънтър. “Тренирахме различно за отделните бойни сцени”, казава Гарнър, “например за “Бо Стик” тренирах няколко месеца. Беше невероятно. В един момент вентилаторите духаха така че косата ми покриваше лицето и аз трябваше да се бия срещу петима почти сляпа. Не бях сигурна, че ще успея, но бях репетирала и знаех боят ще се получи.И ето ме – не можех да видя нищо, но чувах удрящите се пръчки. Затова тренирах толкова усилено, за да не трябва да се притеснявам деня на снимките. Можеха да ми завържат очите, да ме обърнат с главата надолу, но аз пак щях да се справя с този бой”. Електра използва нейните тризъби кинжали “Се” във всички битки освен в тази със Стик. целият екип се възхищава на умението на Гарнър да се бие с нейните “Се’ тъй като тя ги прави да изглеждат така сякаш са естествени продължения на ръцете й. Вълнението на Гарнър свързано с това да пресъздаде на големия екран любим комикс герой е осезаемо. “Смятам, че публиката ще бъде напълно погълната от емоционалните преживявания на Електра”, казва тя.” Ще можете да я усетите, да се насладите както и на раждащо се приятелство, така и на малко романтика. Ще бъдете свидетели на един чудесен екшън. Дадох всичко от себе си за ролята на Електра, така че ви обещавам – ще останете без дъх!”