Sony са похарчили около $70 милиона за маркетинг на „Шифърът на Леонардо” извън САЩ, съобщи изданието New York Times в понеделник. Вестникът отбелязва, че маркетинг персоналът в големите студия се е заел сериозно да проучва културологичните особености на чуждите страни, преди да стартира рекламните и промоционални мероприятия там. В случая с „Шифърът на Леонардо” специалистите забелязали, че феновете на звездите от филма масово си излизали по време на премиерата на фестивала в Кан, но отказали 27 интервюта, очевидно, за да избегнат враждебни медии. От друга страна Sony организираха банкет за пресата по време на 10-часовото пътуване от Лондон до Кан, на който бяха поканени 250 журналисти. Определено си е струвало, отбелязва Times, след като „Шифърът на Леонардо” е направил два пъти повече пари в чужбина, отколкото в САЩ. Изглежда най-сетне съветът на едва дама от политиката - „Нахранете журналистите” - е стигнал и до Холивуд. Нет Фокус