Носителят на наградата на Академията Робърт Де Ниро е в ролята на овдовелия Дейвид Калауей – изтерзания баща на Емили, изиграна от Дакота Фанинг. Историята започва с внезапната смърт на майката на Емили – Алисън (в ролята Ейми Ървинг), която нанася тежък удар на Емили и двамата с баща и в стремежа си да се отърсят от мъчителните спомени се преместват от Манхатън в Ъпстейт Ню Йорк. Скоро след това в живота на Емили се появява Чарли и Дейвид го приветства като положителен начин за самоизява на Емили, но серия от ужасяващи случки го навеждат до невероятния извод: Чарли може би е истински и ако това е така, то той трябва да бъде спрян. “Исках да създам истински филм на ужасите” – казва сценариста - дебютант Ари Шлосбърг за своята работа по КРИЕНИЦА. “Израснах в ситито на Ню Йорк и за мен гората винаги е била свързана с елемент на заплаха и страх, така че избора на място на действие за филма беше лесен – избрах то да се развива в град, заобиколен отвсякъде с гори.” За да създаде зловеща и тайнствена атмосфера Шлосбърг пише сценария през нощта като стои на тъмно и се опитва да се постави на мястото на героите. “Техните гласове ми разказваха какво следва ” разказва Шлосбърг за създаването на сценария за филма. Продуцентът Бари Джоузефсън е един от първите, които прочитат сценария на Шлосбърг. “Тази история ми изкара ангелите и просто не можах да спра да чета.” Джоузефсън е толкова впечатлен че не само купува сценария за Фокс, а и обещава на Шлосбърг че той ще бъде единствения, който ще има правото да работи по него и да го редактира – нещо нечувано за Холивуд, където по един сценарий обикновено работят около стотина сценаристи, част от които са наети с единствената цел да предадат блясък и завършеност на творбата. Джоузефсън отбелязва един много важен момент за филма – избора на Робърт Де Ниро за ролята на бащата. “Де Ниро оставя незаличима следа в съзнанието на публиката с всяка своя роля” казва Джоузефсън – “той допринася толкова много за пресъздаване на мъката и страха на бащата от това, което се случва с дъщеря му.” Според режисьора Джон Полсън, който се присъединява към екипа на КРИЕНИЦА след работата си в трилъра на Фокс SWIMFAN, тази роля на Де Ниро му дава възможност да прояви актьорския си талант в съвсем нова светлина. “Не бяхме виждали Боб да играе баща, който се опитва да запази семейството си, въпреки че то неудържимо се разпада. Това беше една нова палитра от чувства за него и беше вълнуващо да го наблюдаваме как се справя с тази роля”. Първоначално Полсън е привлечен от съспенса и трилъра в сценария, но в последствие е завладян от отношенията баща-дъщеря. “Бащата се опитва да спаси дъщеря си от нещо.... или някой.... което никой не може да разбере – всичко това е много интригуващо” – отбелязва Полсън – самият той известен актьор. “Отчаяните опити на Дейвид да помогне на дъщеря си и усилията му да възстанови връзката си с нея са особено вълнуващи”, казва още той – “Трябваше първоначално да привлечем вниманието на публиката върху техните отношения, за да имаме емоционална отправна точка за всичко онова, което се случва с героите после.” В търсене на актриса за ролята на Емили – един сложен и труден образ, създателите на филма се спират на Дакота Фанинг. “Не мисля че има по-добра актриса на нейните години. Тя е надарена с талант, който е невероятен за нейната възраст.” “Дакота е просто невероятна – не мога да я опиша другояче. Все едно да работиш с някоя невероятно надарена 35 годишна актриса.” – казва Полсън за Дакота. Първото прочитане на сценария оставя у Дакота незабравим спомен. “Качих се в стаята си да го прочета, но се изплаших и слязох долу, където бяха баща ми и сестра ми, за да довърша четенето.” За да изиграе изтерзаното дете русокосата Дакота носи кестенява перука и си слага сенки под очите, което и придава измъчен вид. Перуката освен че променя външността и, и помага по-лесно да се превъплати в образа. “Тази роля няма нищо общо с това което съм играла до момента.”- казва Фанинг – “На първо място – изглеждам доста различно. Но това е само началото. Моята героиня Емили е в беда и макар да се страхува до смърт, продължава да търси кой – или какво кара да се случват тези ужасни неща. ” Дакота Фанинг постига забележителен актьорски тандем с Робърт Де Ниро – също както преди това с Шон Пен в АЗ СЪМ САМ и Дензъл Уошингтън в МЪЖ ПОД ПРИЦЕЛ. “Да работя с Робърт Де Ниро за мен беше като сбъднат сън, казва Фанинг – приятно е дори само да си покрай него, а и аз всеки ден научавах по нещо нова от него.” В началото на историята Емили е нормално, щастливо дете на 9 години, което има силна връзка с майка си. Скоро след нейната смърт Емили и баща и се преместват да живеят в къща под наем в тихия Ъпстейт Ню Йорк, където витае атмосфера на тайнственост. Тук Емили се превръща в необщително и потайно дете с въображаем приятел на име Чарли. Дакота казва: “На пръв поглед изглежда добре, че Емили има приятел, бил той въображаем, но после става зле.....и после още по-зле.” За да обрисува по-добре ситуацията, в която се намират Дейвид и Емили и бавно и методично да засили напрежението и чувството на страх, Полсън и неговият екип използват обстановката, осветлението и движението на камерата, а също и звукови ефекти и музиката. “Освен на брилянтното изпълнение на Боб и Дакота, разчитаме на и на технически изразни средства, за да създадем психологическо напрежение в първите две трети от филма и да държим зрителите в напрежение” – обяснява Полсън. “В края на филма страха и напрежението не намаляват и за секунда.” В началото на филма операторът Дариус Волски използва светлината за да създаде оптимистично усещане, което обаче изчезва заедно с надеждата за нов живот на Дейвид и Емили. Отново с помощта на осветлението Волски пресъздава задълбочаването на кошмарите на Емили. “Нещо се прекършва в нея, казва Волски, и Дейвид се опитва да и помогне” – всичко това е уловено от всевиждащото око на камерата. Художникът на продукцията - Стивън Джордан има основен принос за създаване на злокобна атмосфера – чрез рисунките на Емили, които в началото на филма са по детски невинни и очарователни, но колкото повече се задълбочава връзката на Емили с Чарли, толкова по-заплашителни и зловещи стават. За да изберат подходящите, Джордан и Полсън провеждат истински “кастинг” за рисунки – “Дори имахме дубльори за някои от най-хубавите.” – разказва режисьора. Голям принос за създаване на злокобна атмосфера във филма има и автора на музиката – Джон Отман. За основната музикална тема Отман използва и гласа на Дакота Фанинг – “Нейното пеене може да се чуе през цялото време и това е чудесно, тъй като допринася за създаването на мистериозност и тайнственост.” Ейми Ървинг изпълнява ролята на майката на Емили – Алисън, чиято неочаквана смърт предизвиква радикални промени в живота на Дейвид и Емили. “Алисън е “забавления” родител в семейството и има изключително силна връзка с дъщеря си, заради което нейната смърт има толкова огромно влияние върху Емили ” - казва Ейми Ървинг за своята героиня. Друг централен образ в историята е изигран от Фамке Янсен в ролята на детския психолог – Катрин, която се привързва към Емили и започва да изпитва майчински чувства съм своята пациентка. Катрин живее в Ню Йорк, но не престава да се интересува от състоянието на Емили, а след появата на Чарли започва да ги посещава в тения нов дом и се опитва всячески да помогне на Емили - дори с цената на собствения си живот. “Катрин е опитен психолог и всеотдайно помага на Емили и Дейвид”, описва своята героиня Янсен. “Тя знае че играта която Емили и нейния въображаем приятел Чарли играят подсказва нещо, но в тази история се оказва че всеки играе своя собствена игра ....на КРИЕНИЦА. В живота на Дейвид се появява нова жена – Елизабет. Тя е наскоро разведена и изправена пред трудния избор за своето бъдеще. Тя се сближава с Дейвид, но когато отношенията им се задълбочават....някой или нещо започва да я преследва. “Дали това е Чарли, Емили или някой, за чието присъствие не подозираме”, пита героинята на Елизабет Шу. “Това е една от мистериите във филма ” Шериф Хафърти, изигран от Дилън Бейкър, също става част от кошмарите в дома на семейство Калауей. “Къщата и околността са красиви, но доста изолирани”, разказва Бейкър. “Градчето, в което се развива действието е истинско райско кътче, но във въздуха витае нещо тайнствено. Има нещо зловещо в това да живееш изолирано на такова място.” Зловещо наистина. Джон Полсън се надява, че на публиката ще и се понрави тази атмосфера на тайнственост и злокобност, на също така се надява да стигне и по-далече – “Опитахме се да създадем трилър, който ще държи публиката нащрек до самия край на филма – искаме хората да се забавляват, но и да станат свидетели на сложни и вълнуващи отношения между баща и дъщеря.” И да срещнат злокобния нов приятел на име Чарли.