* Питър Джаксън получава хонорар от $20 милиона за режисирането на този филм, което е най-високата сума, плащана на режисьор по предварителна уговорка. (Някои режисьори са взимали и повече пари, но само, ако са си уговорили процент от приходите) * На първи април 2005, Питър Джаксън „разкри" в уеб дневника на асдрес www.kongisking.net, че вече е започнал работа по "Кинг Конг: Синът на Конг" и "Кинг Конг: Във вълчата бърлога". И двата филма трябвало да излязат на екран през 2006. Във втория синът на Конг се бори с генетически изменени по нареждане на Хитлер създания. Филмите били производство на "Big Primate Productions". Питър Джаксън обича да си прави такива шеги. * Първоначално Джаксън смятал да започне снимките на „Кинг Конг" веднага, след като завършил „The Frighteners" (1996). Но същата година се появили още два филма на подобна тематика („Годзила" и „Могъщия Джо Янг") и от Юнивърсъл решили да отложат временно проекта. Тогава дошло и предложението за „Властелинът на пръстените". * Фей Рей (актрисата от първия „Кинг Конг", 1933) била в преговори за малка роля във филма, преди смъртта си през 2004. Питър Джаксън възнамерявал да й даде финалната реплика: "О, не, не бяха самолетите. Красавицата уби звяра." * Според новата версия Кинг Конг е висок 8 метра, два пъти по-малко, отколкото във филма от 1933, където ръстът на маймуната е определен като "50 фута". Все пак, пропорционално спрямо хората и предметите, и оригиналният и новият Конг са горе-долу еднакво високи (7-8 метра). * Анди Серкис изучавал горили в Африка при подготовката си за ролята на Конг (който е създаден на същия принцип, използван и при образа на Ам-гъл във „Властелинът на пръстените"). * Тиранозаврите във филма имат по три пръста на предните си крайници (вместо два, както е според науката) в памет на оригиналния „Кинг Конг" (1933), където те също са с по 1 пръст повече, а обяснението е, че на острова на Черепа те са се развивали 65 милиона години, след като двупръстите са изчезнали от света. * Ейдриън Броди бил първият и единствен избор на режисьора за ролята на Джак Дрискол. * Хауърд Шор написва и записва по-голямата част от музиката във филма, но малко преди премиерата се отказва от проекта. Според Питър Джаксън причината е "творчески различия". Шор е заменен от Джеймс Нютън Хауърд, който е принуден за по-малко от два месеца да напише и запише новата музика за целия филм. Нет Фокус