В “Почти невинен” Мат Лий Уитлок е човек изпаднал в много затруднена ситуация. Той е направил някои грешки, които с много тежки последици и той трябва да се пребори с тях преди да са съсипали живота му завинаги. “Почти невинен” показва преди всичко талантът на двукратният носител на “Оскар” Дензъл Уошингтън и режисьорските качества на акламираният Карл Франклин, но пътят на този филм започва със напрегнатият сценарият на дебютантът Дейв Колард, едно нео-ноар приключение с много обрати на сюжета, държащ публиката в напрежение и ескалиращ в край, който навързва всички липсващи парчета от мозайката. Колард казва: “Исках това да бъде история за добър човек, които върши грешни постъпки, но от правилни подбуди. Намерението ми беше да накарам публиката да ги хареса и да му симпатизира, докато той се справя с всички проблеми, в които е забъркан. Следващата стъпка от създаването на филма, принадлежи на продуцентът Нийл Мориц, който казва: “Като го прочетох и разбрах че това е следващият ми проект. Този сценарий имаше потенциал да създаде напрегнато забавление от начало, до край” Мориц започва да разработва филма за MGM. Първото препятствие е да се намери режисьор, който да предаде на голям екран съспенса и секуалността на този сценарий. Така стигат до Карл Франклин, режисирал трилъри като “Тежки престъпления (Моган Фрийман, Ашли Джъд) и “Дявол в синя рокля” (Дензъл Уошингтън, Том Сайзмор). “Бях заинтригуван от героите и от фактът, че целият сценарий се развива в борба с изтичащото време. Помислих си, че това ще е едно добро предизвикателство, с което искам да се справя”, казва Франклин.