Камерната драма „Петер фон Кант“ на изтънчения провокатор на френската кинематография Франсоа Озон тръгва в регулярно разпространение в България този петък, 13 януари. Освен че е напрегната и визуално завладяваща история за отношението между любовната страст и желанието за власт, творбата на Озон е своеобразен реверанс към знаковия немски режисьор Райнер Фасбиндер, известен като „лошото дете на немското кино“. Филмът е свободна интерпретация на култовата пиеса „Горчивите сълзи на Петра фон Кант“ на Райнер Фасбиндер и на едноименния филмов шедьовър от 1972-ра година, също дело на Фасбиндер. Участват Изабел Аджани, Дени Меноше, Хана Шигула, Халил Бен Гарбия, Стефан Крепон и др. Успешният кинорежисьор Петер фон Кант живее с асистента си Карл, когото обича да унижава с повод и без повод. Един ден прочутата актриса Сидони, някогашно откритие на режисьора, го запознава с Амир, привлекателен млад мъж със скромно потекло. В ръцете на Франсоа Озон, един от дръзките визионери на съвременното европейско кино, тази история акумулира мощна енергия от любов и ревност, хумор и съблазън – всичко, което прави живота и изкуството така неразривно свързани. Превръщайки героинята Петра в мъж, при това кинорежисьор, изигран превъзходно от Дени Меноше според признанието на международната критика, Франсоа Озон отдава почит не само на оригиналния филм, но и на самия Фасбиндер. Фестивални участия и награди: 2022 Номинация за „Златна мечка“ за най-добър филм на кинофестивала Берлинале 2022 Номинация за „Теди“ за най-добър игрален филм на кинофестивала Берлинале 2022 Номинация за най-добър филм от кинофестивала в Сан Себастиан 2022 Награда FilmOut за най-добра поддържаща роля (Халил Бен Гарбия) и за най-добър международен филм от фестивала в Сан Диего. Франсоа Озон: „Мисля, че литературата е страхотна основа, върху която мога да развивам идеите си свободно. Когато някой може да се изрази по-добре от мен, аз използвам оригиналния материал. В периода от живота ми, когато направих „Дъждовни капки върху горещи скали“, работех по съвсем друга идея, но бях поканен в театъра и видях този текст. Развих собствени идеи, но основата, създадена от Фасбиндер 20 години по-рано, наистина ми се стори много добра. Затова използвах неговата пиеса. Когато видя, че нещо е наистина добро и е направено по-добре от това, което аз бих могъл да направя, просто го използвам!“