В кината през февруари
Февруарският киноекран ни посрещна с “Мемоарите на една гейша”. След като Спилбърг дълго време се канеше да режисира хитовия роман на Артър Голдън, в крайна сметка зад камерата застана Роб Маршъл (“Чикаго”). Филмът (както и азиатките в главните роли) е невероятно красив и подобаващо мистериозен. Отново на азиатска вълна по-късно през месеца ще ни върне “2046”, който се явява продължение на издигнатия почти в култ “В настроение за любов” на Уон Карвай.
С друга екзотична територия – по-студена, но не по-малко любопитна, се сблъскваме в “Походът на императорите” - документална история за размножителния цикъл при императорските пингвини и тежките условия, при които са принудени да отглеждат малките си.
Любопитни, почти гранични житейски съдби ни очакват също и в един от последните филми на Вендерс “Земя на изобилието”, където вманиачен самотник преследва потенциални терористи по улиците на Ел Ей. Темата за расизма е широко застъпена и в получилия шест номинации за “Оскар” “Сблъсъци”, където се подвизават Мат Дилън, Дон Чийдъл и Брендън Фрейзър.
Не по-малко сериозен е конфликтът в “Сириана” - най-новият филм с участието на Джордж Клуни, в който на няколко сюжетни нива се сблъскват сложни политически и икономически проблеми, съдбата на агент от ЦРУ и неизбежната в наши дни арабска нишка.
Не толкова драматичен, но не по-малко жанрово неопределен е “Прекършени цветя” на Джим Джармуш, в който Бил Мъри е по следите на един син, който не познава и за когото дори не знае дали съществува наистина...
За чисто развлечение остават само няколко възможности. В сферата на криминалната интрига “Извън релси” е трилър за изнудване и измама, който събира Клайв Оуен с Дженифър Анистън. Като любовна история за нравите във викторианска Англия, “Гордост и предразсъдъци” е наистина добра екранизация по романа на Джейн Остин. А ако предпочитата нещо по-съвременно и по-смешно, не ви остава друго, освен да посетите “Хората говорят”, който има амбицията да ни запознае с първообразите от “Абсолвентът” и... отново с Дженифър Анистън.
Нет Фокус