Юнски киноафиш в аванс
Летните горещини май вече започнаха. Какво друго му остава на човек в такова време, освен да си хване изстуденото безалкохолно в ръка и да се потопи в прохладната тъмнина на киносалона.
Заглавията, които обещава юнския репертоар не са кой знае какво, но са точно филми за приятно прекарване на лятната скука.
Най-добре през сезона се харчат комедиите. Този месец можете да гледате най-малко три (а това си е истински рекорд напоследък).
В несериозния край на палитрата се мъдри “Джони Инглиш”, категория “шпионска пародия”, който разчита на неповторимите гримаси на Мистър Бийн, по известен като Роуан Аткинсън.
Непосредствено до него се нарежда “Как да разкараш гаджето си за 10 дни” – категория “комедийна романтика”, където една напориста журналистка ще провери на практика как се печелят/губят мъже.
Следва тежката категория – “Психаротерапия”, не толкова заради заглавието J, колкото подплатена от присъствието на самия Джак Никълсън. Неговите комедийни изяви носят заряд за няколко филма, а в комбинация с Адам Сандлър, който напоследък става все по-качествен актьор, спокойно можете да разчитате на интелигентност, която не подценява вашата.
Следващото предпочитано кинозрелище за летния сезон е екшънът. “От люлка до гроб” е за почитателите на тупаници с Джет Ли, докато “Мръсно синьо” предлага новия ренесанс на “вечното ченге” Кърт Ръсел в една доста пипната история за полицаи и корупция.
За всеобща изненада и поддържане на разнообразието, юни може да се похвали с цели два трилъра: “психодраматичен” в лицето на “Телефонна клопка” и набиращия звездни точки Колин Фарел, и фантастичен, в компанията на Крисчън Бейл, който разполага с един мрачен, утопичен сюжет в “безчувствения” филм “Равновесие”.
Що се отнася до вездесъщата драма, нещата там винаги са трудно поддаващи се на класификация. Дали ще ви хареса или не, “Пианистът” е филм на Роман Полански (“Бебето на Розмари”, но и “Горчива луна”), при това придружен от три награди “Оскар”.
Моят личен фаворит за месеца обаче, е “Тихият американец”. Не с разкритията си за ролята на ЦРУ за подклаждане на войната във Виетнам, нито само поради добрата игра на Майкъл Кейн и Брендън Фрейзър, а най-вече заради вълшебната атмосфера от първичен фатализъм и източна мистика.
Нет Фокус