Оливър Стоун (сценарист и режисьор) е работил като учител във Виетнам, бил е моряк в Търговския флот, таксиметров шофьор, куриер и търговски представител. Участва във войната във Виетнам през 1967 - 1968 г. Там е раняван два пъти и е награден с Бронзова звезда за храброст. През 1971 г. завършва филмовото училище в Ню Йорк. Стоун е номиниран общо 11 пъти за Оскар като сценарист, режисьор и продуцент, за филми като “Среднощен експрес”, “Роден на четвърти юли” и “Взвод”. Има общо четири Златни глобуса и още няколко номинации за същата награда. Стоун е публикувал над 200 страници есета по въпроси, свързани с киното, културата, политиката и историята. Правил е документални филми за най-изтъкнатите израелски и палестински лидери, както и два филма за Фидел Кастро. Стоун е режисирал филми като “Всяка една неделя”, “Обратен завой”, “Никсън”, “Родени убийци”, “Джей Еф Кей”, “Дъ Доорс”, “Роден на четвърти юли”, “Уол Стрийт”, “Взвод”, “Салвадор” и др. Той е написал сценариите на “Среднощен експрес”, “Белязаният”, “Конан Варваринът”, “Годината на дракона” и “Евита”. Сред продуцираните от него заглавия са “Народът срещу Лари Флинт”, “Обрат на съдбата” и др. Кристофър Кайл (сценарист) е написал сценария на няколко филма, сред които “К 19” и “The Weight of Water” на режисьорката Катрин Бигълоу. Той е автор и на пиеси, които се поставят на театрални сцени в САЩ, като за някои от тях е получавал престижни награди. Кристофър Кайл произхожда от Индиана. Завършил е Държавния университет в родния си щат, а след това – Колумбийския университет. Лаета Калогридис (сценарист) е изтъкната фигура във филмовите среди, като сред последните заглавия, върху които е работила, са “X-Men”, “Лара Крофт: Tomb Raider ” и “Писък 3”. В момента пише сценариите за “Жената чудо” и “Самотният рейнджър”. Томас Шули (продуцент) е оглавявал продуцентските екипи на няколко големи немски филмови компании. Той е работил за много международни продукции, сред които са “Триумфът на любовта” с участието на Мира Сорвино и Бен Кингсли, “Der Totmacher”, “La Revolution Francaise”, главните роли в който се изпълняват от Питър Устинов, Клаус Мария Брандауер и Сам Нийл, “Приключенията на Барон фон Мюнхаузен” на режисьора Тери Гилиъм, “Името на розата” на Жан-Жак Ано с участието на Шон Конъри, “Лола” и др. Сред множеството награди, получени от него, се отличават Наградата, носеща името на Фелини за европейски продуцент на годината, награда “Златна мечка” от филмовия фестивал в Берлин за “Вероника Вос”, Немската Национална филмова награда, както и такава от фестивала във Венеция. Джон Килик (продуцент) е работил с множество режисьори, които създават филми, поставящи акцент върху човешките ценности и социалните въпроси на съвремието. През 1988 г. Килик започва сътрудничеството си със Спайк Лий и в последствие продуцира единадесет от неговите филми, включително “Малкълм Екс” и “25-ят час”. Килик продуцира и режисьорския дебют на актьора Робърт Де Ниро “История от Бронкс”, по пиеса на Чаз Палминтери. Името му е свързано и с “Осъденият на смърт идва”, с участието на Сюзън Сарандън и Шон Пен, филм, създаден по разказите на монахиня, работила с осъдените на смърт в щата Луизиана. Заедно с Гари Рос и Стивън Содърбърг работи върху “Плезънтвил” с участите на Тоби Магуайър и Рииз Уидърспуун. През 2001 г. Килик продуцира “Преди да падне нощта” по автобиографичната книга на кубинския писател Рейналдо Аренас, с участието на Хавиер Бардем, който печели за ролята си награда за най-добър актьор на фестивала във Венеция, както и награда Independent Spirit. Друго заглавие, свързано с работата му, е режисьорския дебют на Ед Харис “Полок”. Във филма Харис изпълнява ролята на американския художник Джаксън Полок, а екранната му партньорка Марша Гей Хардън печели Оскар за най-добра поддържаща женска роля. Ян Смит (продуцент) е роден в Глазгоу през 1949 г., а през 1971 г. завършва Лондонското филмово училище. Работи няколко години в Лондон, преди да се върне в родната Шотландия и да направи “Моето детство” за Британския Филмов Институт – първата част от знаменитата трилогия на Бил Дъглас. Той създава своя собствена компания, чрез която продуцира телевизионни реклами, документални и детски филми, както и нискобюджетни драми. През 1979 г. е част от екипа на наградения с Оскар филм “Огнените колесници”. Смит е бил продуцент на “Местен герой” с Бърт Ланкастър, “Мисията” с Робърт Де Ниро и Джереми Айрънс. През 1987 г. създава Applecross Productions, като работи върху “Hearts of Fire” с участието на Боб Дилън, а по-късно върху “Градът на радостта” и върху филма на Ридли Скот “1492: Завладяването на Рая”. Сред заглавията, свързани с името му са още “Мери Райли” с Джулия Робъртс, “Петият елемент” на Люк Бесон с Брус Уилис, “Седем години в Тибет” с участието на Брад Пит и “Клопка” с Шон Конъри и Катрин Зита Джоунс. Режисираният от Тони Скот “Шпионски игри”, в който участват Робърт Редфорд и Брад Пит, също е сред продуцираните от него заглавия, както и “Студена планина” с Никол Кидман, Джъд Лоу и Рене Зелъуегър. Мориц Борман (продуцент) е председател и изпълнителен директор на “Интермедия” – една от най-големите независими продуцентски компании във филмовата индустрия. Преди това той основава и ръководи финансиращата компания Pacifica Film Development, зад която стои подкрепата на Немския фонд IMF. Сред множеството филми, продуцирани от него, могат да бъдат споменати “Терминатор 3: Бунтът на машините”, “Първично”, “Животът на Дейвид Гейл”, “Тихият американец”, “К-19”, “Сватбеният агент”. Борман започва кариерата си в немската телевизия през 70-те години на миналия век. През 1977 г. се мести в Лос Анжелос, където става член на Американския филмов институт и през следващите години работи върху множество програми за европейските телевизии, както и върху телевизионни реклами за различни рекламни агенции. Матиас Дейл (изпълнителен продуцент) започва кариерата си като стажант в немския канал ZDF. От 1977 г. насам, той е съветник и консултант на Медиа фонда за филмово развитие и селекция IMF. Той е сред продуцентите на касовия хит “Терминатор 3: Бунтът на машините, както и на “Тихият американец”. През 1969 г. той основава немската телевизионна компания TNF – Tele Norm Film, заедно с други двама режисьори. В този период Дейл продуцира над 500 часа програми, много от които с международен успех. През 1982 г. благодарение на него се ражда и компанията Mutoskop Film, чрез която работи над заглавия като “Орфей и Евридика” и “Чист живот”. Джани Нунари (изпълнителен продуцент) е многоуважаван ветеран в областта на филмовата индустрия. През 1987 г. основава в Лос Анжелос клон на италианската продуцентска компания Cecchi Gori. Наред с множество други заглавия, той е изпълнителен продуцент на “Седем” на режисьора Дейвид Финчър, както и на всички части на “От здрач до зори” на Робърт Родригес. През 1997 г. Нунари основава Hollywood Gang Productions, която продуцира от три до пет филма годишно, като сред тях са както високобюджетни заглавия с участието на звезди, така и независими филми с нисък бюджет, но с потенциал за международен успех. Фернандо Суличин (изпълнителен продуцент) отново работи с Оливър Стоун, след като е бил съпродуцент на три от документалните му филми, включително на двата за Фидел Кастро. Суличин продуцира множество независими ленти и е асоцииран продуцент на “Малкълм Екс” на режисьора Спайк Лий. “Александър” е третият съвместен проект на режисьора Оливър Стоун с Родриго Прието (оператор). Прието заснема “Фрида” на режисьорката Джули Теймър, биографичен филм за живота на легендарната мексиканска художничка Фрида Кало, чията роля се изпълнява от Салма Хайек. Негово дело са още “8-ма миля”, разказващ за живота на скандалния хип-хоп певец Еминем, както и “25-ят час”. Наскоро Прието отново работи с режисьора Алехандро Гонзалес Инарито, след като по-рано двамата са заснели многократно награждавания “Amores Perros”. Новият им общ проект е първата англоезична продукция на Инарито “21 грама”, с участието на Шон Пен, Бенисио Дел Торо и Ноами Уотс. Прието е роден в Мексико Сити от майка американка и баща мексиканец. Завършва образованието си в най-престижното филмово училище в родната си страна. Започва операторската си кариера със създаването на над 500 реклами, повечето от които за големи корпоративни клиенти. След това се насочва към киното, като заснема Un Instante Para Morir, Dama de Noche, Perfume Efecto Immediato, Sobrenatural (All of Them Witches), Edipo Alcade, Fibra Optica и Un Embrujo (Under A Spell). Първият му американски филм е “Първороден грях”, в който главните роли се изпълняват от Анджелина Джоли и Антонио Бандерас. Ян Роелфс (дизайнер на продукция), известен с иновативните си идеи, е номиниран два пъти от Филмовата академия – за “Гатака” и за “Орландо”. Сред по-известните холивудски продукции, в чието създаване е участвал, са “Малки жени”, “Съдебен заседател”, “Жената на астронавта”, “Симон”. За Том Нордберг (главен редактор), работата по “Александър” е шестият му съвместен проект с Оливър Стоун. Преди това е бил редактор на “Всяка една неделя”, “Обратен завой”, “Никсън”, “Родени убийци” и “Земя и небе”, режисирани от Стоун.. През 1985 г. той завършва с отличие филмовото училище към Нюйоркския университет, след което остава в Ню Йорк и работи върху стотици телевизионни реклами и няколко филма, сред които “Ангелско сърце” и “Пилето”. През 1989 г. окончателно се премества в Лос Анжелос, за да се отдаде изцяло на киното. Той е редактор още на “Какво искат жените”, “Страшен филм 2”, “Семейно проклятие” и др. Йан Ерве (филмов редактор) е участвал в работата над някои от най-популярните френски филми от последните няколко години, включително “Ямакаши”, “Уасаби” и “Такси 3” на режисьора Люк Бесон. Ерве започва професионалния си път като асистент редактор в “Леон”, който също е режисиран от Бесон. След това е редактор на други забележителни продукции като “Петият елемент” и “Жана Д`Арк”. Джени Бийвън (дизайнер на костюмите) е един от най-изтъкнатите специалисти в своята област. Тя получава Оскар за работата си в “Стая с изглед”, а е номинирана за “Имението Хауърдс Енд”, “Остатъкът от деня”, “Разум и чувства”, “Анна и кралят”, “Госфорд Парк” и др. Бийвън е наградена с Еми за минисериала “Ема” и е удостоена с номинация за награда Тони за “Private Lives”, който се играе на Бродуей. Дизайнерката е родена в Лондон и учи в Централното Училище по изкуства и дизайн в родния си град. Освен костюмите в “Александър”, нейно дело са и тези в “Джейн Остин в Манхатан”, “Черният красавец”, “Джеферсън в Париж”, “Джейн Еър”, “Чай с Мусолини”, “Царството на спомените”. Когато Оливър Стоун решава да направи филм, разказващ за живота на Александър Велики, той мисли само за един композитор – Вангелис. За последния, който също много внимателно подбира проектите, в които участва, филмът също е нещо, от което веднага приема да бъде част. През ноември 2004 г. зрителите ще могат да видят и чуят резултата от това интригуващо и вдъхновено сътрудничество. Саундтракът е издаден от Сони през октомври 2004 г., като същата компания издава и хоровата симфония на Вангелис “Mythodea” през 2001 г. Вангелис започва музикалната си кариера в Атина, Гърция, след което живее в Париж и Лондон и записва над 40 успешни албума. Това, което прави композитора популярен, е музиката към наградения от Филмовата академия “Огнените колесници”. Заглавието се превръща от нискобюджетен независим филм в касов хит. Мелодиите от “Блейд Рънър” на Ридли Скот, се превръщат в безсмъртна класика, както и самият филм. Саундтракът към “1492: Завладяването на Рая” придобива златен и платинен статус в 17 държави, като главната тема се превръща в най-продавания сингъл в историята на Германия. Вангелис е автор и на музиката в “Горчива луна” на режисьора Роман Полански. Преди тези забележителни заглавия, Вангелис вече е работил с някои от най-известните кинотворци. Той е написал музиката за две от постановките на Кралския балет, поставени на Ковънт Гардън, за четири класически древногръцки пиеси, както и мелодии за Олимпийските игри в Австралия и Гърция. Химнът на ФИФА за Световната Купата през 2002 г., написан от него, спечели наградата за песен на годината на Японската асоциация на музикалната индустрия. Неговата симфония Mythodea от 2001 г., в която участва хор от 120 човека, е излъчвана от всички световни телевизии, а НАСА я избира да съпроводи мисията й до Марс. В допълнение на множеството награди, които получава през цялата си кариера, сред които има Оскар, Златен лъв и Аполо, Вангелис е кавалер на два ордена на Франция – на изкуствата и на Почетния легион. В негова чест Международният астрономически съюз е нарекъл една малка планета на негово име. През 2003 г. е награден и с Медала за принос на НАСА, което е едно от най-високите отличия, давани на частно лице. Гари Пауъл (координатор на каскадите) започва кариерата си като главен каскадьор във филми като “Далече, далече”, “Смело сърце”, “Първият рицар”, “Майкъл Колинс”, “Мисията невъзможна”, две от частите на “Хари Потър”, и др. Бил е асистент координатор в “Титаник”, “Спасяването на редник Райън”, “Мумията”, “Джеймс Бонд: Един свят не стига”. Той си е спечелил репутацията на човек, способен да направи почти невъзможни каскади, каквито можем да видим във филми, върху които е работил, като например “Джеймс Бонд - Златното око”, “Терминатор 3: Бунтът на машините”. Робин Лейн Фокс (консултант по история) е автор на световния бестселър “Александър Велики”, публикуван многократно от 1973 г. насам от британското издателство “Penguin”. Това е един от най-четените исторически трудове на всички времена по този въпрос. От 1977 г. авторът преподава антична история в Ню Колидж, Оксфорд. Той е член на Кралското литературно дружество и е печелил множество награди за книгата си “Александър Велики”. Друго негово произведение – “Езичниците и християните”, също се радва на огромна популярност сред читатели и критици. Робин Лейн Фокс работи в тясно сътрудничество с Оливър Стоун по написването на сценария за филма още от 2002 г. Той дава експертното си мнение по много исторически подробности, включително и по детайли, свързани с костюмите и въоръжението. Фокс координира работата на цяла група експерти от Великобритания, които дават съветите си още преди стартирането на продукцията. През последните 30 години Робин Лейн Фокс е пропътувал много от маршрутите на Александър Велики, по-специално в Македония, Турция, Иран, Афганистан и Пакистан. Преди началото на снимките, той никога не е посещавал предполагаемото място на великата битка край Гавгамела, но благодарение на Оливър Стоун прекарва няколко седмици в Мароко, където участва в първите редици на атакуващата конница на Александър. Той е автор на “Създаването на “Александър”, разказващ за снимането на филма, предговорът към който е написан от самия Оливър Стоун. Книгата е придружена от прекрасни цветни фотографии, направени по време на снимките. Стоун казва в своя предговор: “Той разказва за необикновените детайли, съпътстващи създаването на един филм, с необременеността и чудесния хумор на външен човек”.