Матрицата е един от онези редки филми, които осигуряват на зрителите не само вълнуваща история, но и прозорец към един цял нов свят. Светът в тези филми е толкова жив за своите създатели и многото им фенове, че изглежда има способността да се разширява във всички посоки и очаква да бъде изследван. Някои невиждани досега секции на този свят (като Зион -- обсаденият град на хората) могат да бъдат видени тази то.година за първи път във втората и третата част на Матрицата, Матрицата: Презареждане и Матрицата: Революции, които се появяват с разлика само от няколко месеца. Но този свят е толкова богат, че съдържа хиляди истории, които си струва да бъдат разказани. Какъв начинът поне няколко от тези под-сюжетни линии да видят бял свят? Добре известно е, че една от основните амбиции, движещи братя Уашовски още при планирането на Матрицата била да постигнат в сниман с актьори екшън свободата на движенията и въображението, които ги зашеметявали в любимите им аниме филми. Класически творби, като Akira на Katsuhiro Otomo и Ghost in the Shell на Mamoru Oshii често се цитират като основните влияния върху киносериала. Това, че те са успели в амбициите си дори няма нужда да се казва. "За мен", твърди режисьорът на един от филмите в Аниматрицата Питър Чунг ("Matriculated"), "Матрицата изглежда като игрално-анимиран филм. Братята са използвали дигитални технологии за да слеят двете медии. В много случаи изглежда, като че ли са анимирали своите герои." Мечтата за този проект за първи път била дискутирана от братя Уашовски и продуцента Джоел Силвър през1997, по време на тяхното японско престурне във връзка с прожекциите на “Матрицата”. В Токио те били представени на някои от майсторите на жанра “аниме”, на които отдавна се възхищавали и им хрумнало, че тези художници могат да им помогнат да разкажат по-обстойно историята на вселената на Матрицата. Представата на братя Уашовски за Матрицата далеч надхвърляше кино трилогията и светът, създаден от тях бе толкова богат, че решихме да разкажем някои от вътрешните истории и по друг начин”, обяснява Силвър. “”Аниматрицата” отвеждa феновете далеч отвъд границите на киноекрана в огромното царство на Матрицата, запознавайки ги с нови герои и сюжети, които обогатяват митологията и киноизживяването. В частност, “Последният полет на Озирис” служи като глава 1.5 в трилогията, и води феновете на шеметно приключение през събитията, случили се непосредствено след края на “Матрицата” и загатнати във видео играта “Enter the Matrix”. Това от своя страна води до всичко, което се случва във “Матрицата: Презареждане”. Не е фатално, ако зрителите на “Презареждане” не са гледали “Последният полет” или не са играли Enter the Matrix, но изживяването им със сигурност ще бъде неизмеримо по-богато и ще получат по-дълбоко разбиране за света на Матрицата”. Потопете се още по-дълбоко в света на Матрицата и открийте неща, които не сте подозирали, че съществуват с най-новата добавка към това невероятно изживяване. Когато Матрицата навлезе с гръм и трясък в световното кино през 1999 година, създателите на този феномен Анди и Лари Уашовски скроиха своя пъклен план за световно господство. Те планираха не само две продължения, но и множество съпътстващи проекти, целящи да разширят и обяснят по-добре света на Матрицата посредством множество различни медии. Един от най-интересните такива проекти е колекцията “аниме”, анимационни филми за възрастни, подходящо наречена АНИМАТРИЦАТА Предвид факта, че оригиналният филм Матрицата е дълбоко повлиян от стилистиката на този вид анимация, братя Уашовски не са имали никакви проблеми да ангажират за този проект най-известните светила в жанра, включително и създателите на първия фотореалистичен анимационен филм “Final Fantasy: Реална фантазия”. Но братята искали да контролират създаването на всеки продукт, свързан с Матрицата и затова са написали сценариите за 4 от деветте серии, съставляващи “Аниматрицата”, като лично са одобрявали всеки детайл в останалите епизоди. Крайният резултат е така добър, че създателите й решават да покажат части от “Аниматрицата”, още преди официалната й премиера на DVD през юни 2003 г. Епизодът “Последният полет на Озирис” се прожектира в кината преди началото на филма “Последен изход 2”, а някои от епизодите могат да се свалят безплатно в ниска резолюция от официалния уебсайт на Матрицата www.thematrix.com. Но пълното им качество в широкоекранен формат и Dolby Digital 5.1 звук може да бъде изпитано само чрез уникалното DVD издание, което ще включва още 7 документални филма за създаването на “Аниматрицата” и много други материали, които всеки истински фен на Матрицата ще иска да види. За да направят изживяването на феновете пълно, братя Уашовски са заложили в “Матрицата: Презареждане” скрити препратки към много от епизодите на "Аниматрицата“, като някои части от игралните филми получават съвсем различен смисъл, ако си гледал “Аниматрицата”. Така “Аниматрицата” се превръща в незаменима част от цялостното изживяване и разбиране за този уникален свят – зашеметяващ коктейл от авангардна визия, нестандартни сюжетни линии и философия, създали феномена МАТРИЦАТА ВТОРИЯТ РЕНЕСАНС, ЧАСТ І и ВТОРИЯТ РЕНЕСЕНС, ЧАСТ ІІ Сценарий: Анди и Лари Уашовски Режисьор: Махиро Маеда Генезисът на Матрицата: последните човешки градове, войната с машините и пълният упадък на човечеството, разказани от гледна точка на машините. Предисторията на всичко, което се случва във филма “Матрицата”, разказано за първи път в детайли – една епична обиколка из архивите на Зион и историята на Матрицата. ПРОГРАМА Сценарист и режисьор: Йошаки Кавахири В симулирания свят на самурайска тренировъчна програма, жената-войн Сис е принудена да избира между любовта и съмишлениците си в реалния свят. СВЕТОВЕН РЕКОРД Сценарии: Йошаки Кавахири Режисьор: Такеши Койке Чрез невероятна комбинация от воля и сила световният рекордьор в спринта Дан успява да надзърне отвъд пределите на Матрицата. ИСТОРИЯТА НА ХЛАПЕТО Сценарий: Анди и Лари Уашовски Режисьор: Шиничиро Уатанабе Хлапето, което се появява в “Презареждане”, получава покана от Нео да напусне Матрицата. Но намирането на изход е по-трудно, отколкото изглежда. ОТВЪД Сценарий и режисура: Коджи Моримото В едно малко градче момиче открива “бъг” в системата – изоставена къща, в която законите на физиката не важат; феномен, обяснен от Оракула в “Матрицата: Презареждане”. ДЕТЕКТИВСКА ИСТОРИЯ Сценарий и режисура: Шиничиро Уатанабе Частният детектив Аш преследва киберпрестъпника Тринити през няколко реалности, използвайки методи от 40-те години. МАТРИКУЛАЦИЯ Сценарий и режисура: Питър Чънг Малка група бунтовници залавя робот-страж и се опитва да го обърне на своя страна, вкарвайки го в своя, “човешка матрица”… ПОСЛЕДНИЯТ ПОЛЕТ НА ОЗИРИС Сценарий: Анди и Лари Уашовски Режисьор: Анди Джоунс Екипажът на кораба “Озирис” трябва да изпрати важно съобщение до Зион. Лесна задача, ако не съществуваше стена и стражи между тях и Зион… “Последният полет на Озирис” е предисторията на “Матрицата: Презареждане” и компютърната игра “Влез в Матрицата”.