
"Да отидеш на кино е станало като посещение на развлекателен парк. Правенето на лошо съдържание от студиата, за да са привлекателни на масите и на акционерите, е като фракинга - получавате веднага възвръщаемост, но увреждате Земята!" Актрисата, сценарист и режисьор обаче не спря дотук, а добави, че произведените в Америка супергеройски филми замърсяват не само САЩ, но и останалия свят. "Това разрушава зрителските навици на американското население и след това на целия останал свят. Не искам да се правят 200-милиона-доларови филми за супергерои!"
Според Фостър, която наскоро режисира епизод на фантастичния трилър сериал "Black Mirror" за Netflix, "в днешно време не е лесно да си филммейкър в Холивуд, освен ако си от клуба на недосегаемите като Спилбърг или Истууд" и "липсва уважение към повечето останали режисьори".
Не след дълго режисьорът на "Пазители на Галактиката" Джеймс Гън излезе с коментар в Туитър:
"Мисля, че Фостър гледа на филма по старомодния начин, при който зрелищният филм не може да провокира мисленето. Често това е вярно, но не винаги. Нейната система от убеждения е общоприета и не е лишена напълно от основание. Казвам, че не е без основание, тъй като повечето от студийните франчайзи са доста бездушни - и това е реална опасност за бъдещето на киното! Но има и изключения, макар и доста малко. За да оцелее киното, аз вярвам, че филмите-зрелища трябва да имат визия и сърце, което традиционно нямат. Но някои от нас правят всичко възможно в това отношение. Да се създават филми-спектакли, които са иновативни, хуманни и смислени, това ме вдъхновява в нашата работа.
Честно казано, или поне по казаното от Фостър, тя като че вижда правенето на филми за свързано с нейния собствен растеж. Това може да е част от въпроса "защо го правя", но влагането на милиони долари в един филм трябва да е нещо повече от това. Това е комуникация. Уважавам Фостър и това, което е направила за киното и ценя нейния различен поглед към холивудския пейзаж".
Размишленията на Фостър идват след сделката Disney/Fox, откроила бавната, но неумолима тенденция към монополизиране на киноиндустрията от продължения, ребути, римейци и особено от супергеройски филми - които, както Фостър се изразява, са "душегубци" (“soul killing”). Аналогията с фракинга като че не е лишена от смисъл, коментират от "theplaylist.net".