
"Съдейки по предишните ми филми, някой би си помислил, че този Пинокио е мрачен или насилствен. Вместо това, в киносалона той попада на един светъл и искрящ филм. Той е за всички аудитории", казва Гароне в интервю за Варайъти.
51-годишния италианец проби на международния пазар със сериала "Гомор" от 2008 г. - обявен за най-добър режисьор от Европейските филмови награди и с престижната награда Давид ди Донатело. Продукцията му "Reality" взе голямата награда на журито от Кан 2012, романтичното хорър фентъзи и негов англоезичен дебют "Приказка на приказките" също бе номинирано за Златна палма през 2015 г., а трилърът "Кучкар", освен че попадна в селекцията, спечели и наградата за най-добър актьор от Кан 2018 (в лицето на Марчело Фонте), получи номинация за БАФТА '2019, взе 9 награди "Давид ди Донатело" и много други.
"Пинокио" на Гароне бе поканен на Берлинале 2020 и артистичният директор на фестивала Карло Чатриан вече обяви гала премиерата му там. Историята съдържа стремежа към свобода и бягството от правилата, но така също и податливостта към изкушенията, според автора й. Гароне, който е и сценарист, и продуцент на лентата разказва, че още като дете се идентифицира с героя си Пинoкио. Когато пораснал, животът го превърнал в Джепето (бащата на дървената кукла) - той е татко на дете, което много прилича на него. През последните години Гароне е можел да изучи Пинoкио чрез сина си Никола, роден през 2008 г. по начина, по който го лъже и по начина, по който се измъква от трудни ситуации.
Гароне твърди, че сърцевината на филма му е в любовта между баща и син и как детето отстоява себе си.
Гароне работи с Роберто Бенини, когото счита за част от италианската филмова история. "Той е актьор, режисьор и много повече. Освен това от него струи цялата история на Пинoкио, отразявайки селската култура на Тоскана. Къде да търся по-добър Джепето? Бенини има и естествено комедиен характер, така че ми помогна да намеря решения със светлина и с ирония.
По време на снимките постоянно мислех за това, как децата биха изживели всяка една сцена. Мантрата ми е всичко да бъде опростено, без интелектуални суперконструкции - директно към емоциите на зрителите. Филмът е огромно мое порастване като режисьор!"
Британският копродуцент Джереми Томас, носител на "Оскар" за "Последният император" отбелязва:
"Независимо че "Пинокио" включва множество специални ефекти, той по същество е един занаятчийски италиански филм". Томас разкрива, че в ролята на куклата влиза 8-годишният Федерико Йелапи, който ежедневно е трябвало да изтърпи тричасово гримиране, за да стане "от дърво". Това е първият игрален филм, в който Пинoкио си е направен от дърво - а освен носа, една от най-трудните задачи е била усмивката на персонажа. "Пинoкио е образ, който се смее, той е темпераментен, пълен с живот. Но понеже е от дърво, не е лесно да се усмихва. Това бе едно от големите предизвикателства", завършва Томас пред Варайъти.