За екшън сцените в “Daredevil: Дявол на доброто”

За екшън сцените в “Daredevil: Дявол на доброто”Най-добрите хореографи на бойни сцени, екшън специалисти и треньори са работили заедно по “Daredevil: Дявол на доброто”, за да създадат някои от най-впечатляващите екшън епизоди, снимани някога на кинолента.

Три месеца преди началото на снимките Бен Афлек започнал подготовката си за ролята на Деърдевил със специални тренировки и фитнес.  За подготовката му се грижели Джеф Имада и британският ветеран, треньор по бойни изкуства Дейв Лиа. Афлек тренирал различни стилове, всеки ден. “Това беше нещо ново за Бен”, казва Лиа. “Започнах с разтягане, след това упражнения за ръцете и накрая -- ритници. След това създадохме комбинация от различни стилове, юмручен бой, варианти на кунг Фу, бокс. За Деърдевил всеки бой е различен. Той прави това, което налагат обстоятелствата и получава толкова удари, колкото нанася. Деърдевил може да бъде гъвкав и грациозен, а не само силен и груб”.

Слепият актьор Том Съливан, чийто вдъхновяващ живот е в основата на телевизионния филм “Ако можехте да видите това, което чувам”, бил привлечен като консултант и на  Бен Афлек, и на Скот Тера (момчето, което играе младия Мат Мърдок). “Работата ми беше да науча Бен да се държи възможно най-естествено като сляп”, казва Съливан. Съливан, заедно с Афлек и режисьора Марк Стивън Джонсън, внимавали много за баланса Мърдок като адвокат и Мат като Деърдевил. “Искахме да се разбира, че Мат винаги има способностите на Деърдевил, но през повечето време трябва да крие това от света. Като Мат той не бива да забравя, че трябва да се държи сякаш е по-сляп, отколкото е”.  Съливан, дългогодишен спортист и член на националния отбор по борба на САЩ, помагал на Афлек и по отношение на техниките на ръкопашния бой.  

Изтъкнатият майстор на бойните изкуства Ченг Ят Юен направил хореографията на две от основните бойни сцени във филма: игривия спаринг между Мат и Електра на детската площадка в “Кухнята на ада”, и решителната битка на Деърдевил с Булзай в катедралата.  

Юен, филмова легенда в родния си Хонконг и известен най-вече от работата си в “Ангелите на Чарли”, произхожда от династия експерти по бойните изкуства. Неговият брат, Во-Пинг Юен, е създал хореографията на екшъна и бойните сцени в “Тигър и дракон” и “Матрицата”.  

Юен признава, че първоначално имал съмнения относно възможностите на Афлек, Гарнър и Фарел да изпълнят бойните сцени по най-добрия начин.  “С китайския боен стил У Шу и работата с жици, ние обикновено се нуждаем от два до три месеца, за да подготвим актьорите”, отбелязва Юен. “Бях приятно изненадан и много доволен от напредъка, който отбелязаха актьорите само за няколко седмици”. Афлек, Гарнър и Фарел изпълняват сами по-голямата част от своите каскади във филма.  

Други екшън епизоди, включващи преследвания с коли, мотоциклети и стрелба – били създадени под ръководството на Джеф Имада, ветерен каскадьор и координатор на каскади, участвал в създаването на повече от 100 филма, включително “Блейд” и “Боен клуб”.

С всички тези бойни изкуства и акробатики, създателите на филма много искали екшънът да изглежда реалистично.  Мат и Електра са човешки същества, не супергерои, и атлетичните им умения трябва да бъдат правдоподобни. “Деърдевил  има по-брутален и физически стил от повечето си “колеги” от комиксите. Голямо зрелище е да гледаме как Спайдър-мен се носи из “каньоните” на Манхатън. Но Деърдевил не прави това. Ако трябва да скочи от сграда, той ще се хване три пъти за пожарната стълба, за да убие скоростта. Може да си счупи крака, когато се удари в земята, но все пак ще стане и ще продължи да тича”, казва Гари Фостър.

Преди камерите да започнат да снимат, главният художник на продукцията Бари Чъсид и неговият екип - илюстратори, художници изпълнители и художници на сторибордове - трябвало да създадат физическия свят на Деърдевил. При създаването на този свят, Чъсид трябвало да се съобразява със слепотата на героя и да направи Лос Анжелис да изглежда като “Кухнята на Ада” в Ню Йорк.  

В “Кухнята на Ада”, в западната част на Манхатън, между 34-та и 59-та улица, от 8-мо авеню до река Хъдзън, се намират домът на Мат Мърдок и работното му място.  Макар днес “Кухнята на Ада” да е сравнително безопасен район със стилни домове на хора от средната класа и ателиета на художници, “Daredevil: Дявол на доброто”отразява време, когато условията в квартала са дали многозначителното му име.

Една от основните задачи на екипа за специални ефекти в “Daredevil: Дявол на доброто” било създаването на компютърни изображения на Деърдевил и Булзай за някои от най-опасните екшън сцени. Компютърните образи във филма са още по-сложни и реалистични версии на същата технология, използвана и в “Спайдър-мен” през 2002 г.. “Много сме горди с компютърните Деърдевил и Булзай”, казва отговорникът по визуалните ефекти Рич Торн.  “Ние издигнахме тази технология на следващ, по-висок етап.”

“Филмът трябва да е еднакво вълнуващ и като екшън, и като емоционален заряд”, отбелязва Гари Фостър. “Надявам се, че публиката ще се почувства емоционално свързана с каузата на Деърдевил и с романтичната му връзка с Електра. Екшънът също е доста впечатляващ. Когато излезете от киното, ще бъдете зашеметени”.
Copyright © 2020 Dir.bg.