Спайдър-мен - повече акробатичен, отколкото мускулест герой

Спайдър-мен - повече акробатичен, отколкото мускулест геройТоби Магуайър прекарва няколко месеца в подготовка за физическите изисквания на ролята си в “Спайдър-мен”. “Тренирах предимно за гъвкавост, най-вече с йога, имах и инструктор по гимнастика”, казва Магуайър. “Прекарах доста време на трамплина, правейки различни салта, тренирах удари с крака и ръце, както и вдигане на тежести”. Магуайър работел и за издържливост чрез тичане и колоездене.

“Беше страхотно да се работи с Тоби”, отбелязва координаторът по каскадите Джеф Хаберстад. “Започнахме тренировките с него няколко месеца преди началото на продукцията, и той ми имаше пълно доверие още от самото начало. Нищо не можеше да го уплаши”.
Уилям Дефо също преминал през сериозна физическа подготовка за ролята на Зеления Гоблин. Практикуващ йога от дълго време, и той прекарал много време с координатора по каскадите Джеф Хаберстад и техниците на планера, тренирайки с крилатото метално съоръжение, с което Зеления Гоблин атакува човешките си плячки.

Планерът, любимото превозно средство на Зеления Гоблин, има впечатляващ арсенал от картечници, бомби и ракети. “Номерът беше да изглеждам добре… и да не падам от това нещо! Беше малко страшно, защото краката ми бяха закопчани към планера. Всичко беше в добрия баланс”, казва Дефо. Дефо толкова се запалва по балансирането върху винаги движещото се съоръжение, контролирано от компютър чрез хидравлична система, че понякога засенчва дори каскадьорите. “Да се работи с Уилям е просто невероятно”, спомня си Джеф Хаберстад. “Той се качваше на планера и оттам нататък вършеше всичко с такъв стил, че беше просто смайващо”.
Създателите на филма добре осъзнавали значението на костюмите в “Спайдър-мен” и режисьорът Сам Рейми бил щастлив да работи с трикратния носител на ОскарТ художника по костюмите Джеймс Ейксън: “Имахме щастието да привлечем Джим за костюмите”, казва Рейми. “Не исках да преизмислям облеклото на Спайдър-мен, а да го преведа на филмов език — така че всички да го познаят. Това беше невероятно предизвикателство на много нива, и Джим предложи множество страхотни технологии, такива като отпечатване върху коприна на мускулатурата, за да може Спайдър-мен да се движи по характерния си начин, като танцьор в небето, но и същевременно да изглежда изключително добре, без да е облечен в пластмасов костюм с изкуствени мускули, както може да се види при някои други супергерои”.
“Създаването на костюма за Спайдър-мен, така че да изглежда жив и красив -- беше истинско предизвикателство”, казва продуцентът Лора Зискин. “Джеймс Ейксън е удивителен, и свърши невероятна работа. Имаше много работа по този дизайн и начинът по който той улавя и отразява светлината през деня, или през нощта… е много ефективен”.
В творческата биография на Ейксън има филми, вариращи от елегантността на “Опасни връзки”, шеметната трупа Монти Пайтън в “Смисълът на живота според Монти Пайтън” и “Бандити във времето” и “Бразилия” на Тери Гилиъм. Той с готовност приел предизвикателствата, които  “Спайдър-мен” предлагал.

“Опитахме се да мислим кинетично, създавахме костюм за герой, който скача, лети и е много атлетичен и акробатичен в движенията си. Искаме да направим нещо много гъвкаво”, казва Ейксън. “Дискутирахме, че Спайдър-мен е по-скоро акробат, отколкото културист, и не трябва да го вкарваме в куп скулптиран латекс”.
Проектирането и създаването на костюма отнело шест месеца. “Направихме го цял – от ботушите до качулката”, обяснява Ейксън. “Ботушите всъщност са вградени в него, а върху плата е отпечатана компютърно-генерирана мрежа от латексови нишки, за да се получи илюзия за пространственост, почти 3-D ефект. Има и над 120 отделни копринени нишки, за засенчване и осветяване, а шлемът е с лещи “Oakley”.

За създаването на костюма на Зеления Гоблин, Ейксън получил вдъхновение от различни източници: японски литографии, змийска кожа, комикси и космонавтски скафандри.“Направихме нещо, което е отчасти броня, отчасти летателен костюм, отчасти кожа на влечуго”, казва Ейксън. “Освен това не забравяхме, че работата на Норман Осбърн е свързана с най-съвременни военни технологии”. Също както и на Спайдър-мен, костюмът на Зеления Гоблин бил сложен за създаване: “Има около 65 скулптирани части в костюма на Гоблина, който е направен от луминисцентен перлено-зелен винил и около 1000 отделни парченца”, отбелязва Ейксън. По костюма, както и по маската той e работил заедно с фирмата за специални ефекти “Amalgamated Dynamics, Inc”. Маската е направена от вакумно формирана пластмаса и хромирано фибростъкло, и след това е оцветена, а лещите отново са  “Oakley”. След като костюмът е измислен и създаден, трябват около 30 минути и трима души, за да вкарат Уилям Дефо в него.

Дълго преди Норман Осбърн да се раздели на две личности и да се превърне в Зеления Гоблин, трансформацията му е подсказана от колекцията маски в дома му. “В дома си Осбърн държи колекция от бойни маски от различни епохи и култури на видно място в хола си”, отбелязва Лора Зискин. “Тази визуална бележка ни помага да си изясним мотивацията на Норман да използва маска като част от личността на Зеления Гоблин - това е войнственият дух, рефлектиращ в неговата художествена колекция”.
Copyright © 2024 Dir.bg.