Как се реализира измисленият свят на човека-паяк

Как се реализира измисленият свят на човека-паякБило важно създателите на филма да вместят измисления свят на Спайдър-мен в реалния свят на Ню Йорк, където се развива историята. Това също криело доста предизвикателства: “За да предизвикаме необходимия отклик в публиката, не мислех, че ни е нужен супер стилизирания свят, който обикновено виждаме в други филми, създадени по комикси”, обяснява Рейми. “Да се направи това е трудно стилистично, защото, ако поставим този пъстър фантастичен герой в нормалната обстановка на Ню Йорк, той просто няма да й съответства. Така че трябваше да се движим по ръба на реалността — някои части от Ню Йорк изглеждат фантастично и ние създадохме цял град само от действителни, фантастично изглеждащи части на Ню Йорк. Почти всяка сграда съществува действително в Манхатан, но ние ги снимахме в часовете с вълшебно осветление, или добавяхме по нещо дребно, или променяхме леко светлината”.


“Един от елементите на дизайна, които се опитвах да внедря във филма, беше лекото предозиране на класическите елементи в архитектурата”, казва дизайнерът на продукцията Нийл Спайсък, който ръководи екип от проектанти, художници, конструктори и скулптори за създаването на атмосфера на почти 100 снимачни площадки в Лос Анжелис и Ню Йорк, в студио или на открито, според изискванията на сценария. “Доколкото голяма част от действието се развива във въздуха, и Спайдър-мен се гмурка и лети между небостъргачите на Ню Йорк, ние направихме покривите на сградите и преместихме корнизите по-близо до горните части на сградите – там, където обикновено не се виждат”.


“Светът на Спайдър-мен е най-вече в небето над Манхатан, затова ние заснехме страшно много нюйоркски покриви”, добавя главният оператор Дон Бърджес. “Трябваше да покажем голяма част от Ню Йорк, която повечето хора никога не са виждали. Ние направихме това и мисля, че се получи много вълнуващо”.


Един от най-големите проблеми за Бърджес в “Спайдър-мен” бил сложният епизод на Таймс Скуеър, по който той работил в тясно сътрудничество със Сам Рейми, Джон Дикстра и Нийл Спайсък: “Трябваше да изградя светлинна обстановка, която да обединява различните места, където бяха снимани откъсите от тази сцена”, обяснява Бърджес. “Направих проучвания — с много снимки от Таймс Скуеър, направени през интервали от 15 минути, за да определя най-доброто осветление. Уточнихме концепцията за осветлението в студиото, след това я повторихме на дневна светлина. Беше голямо предизвикателство всичко да изглежда заснето на едно място, по едно време, но в крайна сметка стана страхотно”.
Copyright © 2020 Dir.bg.