Лара и Кутията на Пандора

10.10.2003 г.
Лара и Кутията на ПандораПопулярността на Лара Крофт, която доведе до създаването на втори филм с нейните приключения идва да ни покаже две неща. Първо публиката от пораснали деца никога няма да се умори да гледа киноприказки. И второ – един ден видеоигрите непременно ще изместят литературата като източник на сюжети и фабули.

Някъде в Гърция, в един древен храм на Александър Велики, английската археоложка Лара Крофт открива сфера, която след като бъде разкодирана ще посочи мястото на легендарната Кутия на Пандора. Находката е открадната по поръчка на мегаломана Джонатан Райс, желаещ да използва свръхестествените сили на кутията, за да унищожи човешката раса и да създаде неин подобрен вариант. За да осуети този дяволски план, Лара взима за помощник бившето си гадже, наемникът Тери Ширидан, когото за целта измъква от затвор със свръхстрог режим. Перипетиите ги отвеждат в Китай, после в Африка, на едно точно определено място, наречено Люлката на живота.

В много отношения тази втора част от приключенията на Лара Крофт е по-добра от първата, режисирана без голяма убедителност от Саймън Уест. Този път зад камерата е Ян де Бонт (“Скорост”, “Туистър”), който се заема да увеличи екшън сцените, колкото мускулести, толкова и зрелищни и да ги навърже в безотказен ритъм. От друга страна разказът изглежда по-равномерен и интересен от този в първия филм, въпреки че драматичната им конструкция е доста сходна. Всъщност и в двата случая героинята се оказва притежател на предмет, който служи като ключ за откриването на друг, надарен с необикновена сила. Тази разказвателна структура, която функционира повече или по-малко чрез поредица от загадки, остана единственият елемент, който сближава филмът и видеоиграта “Томб Рейдър”, която е в основата на поредицата.

“Люлката на живота” е приключенска драма, близка до класическата формула, за което спомага сексуалното напрежение между Лара и нейният съекипник, чиито отношения остават двусмислени до самия финал. Анджелина Джоли блести начело на един добър актьорски екип, събрани да се конкурират и надиграват за удоволствие на публиката.

Нет Фокус
Copyright © 2024 Dir.bg.