"Град на ангели" като нов снимачен прочит на "Криле на желанието"

Историята на заснемането на "Град на ангели" започва през 1988 г., когато продуцентката Доун Стийл вижда получилия много възторжени оценки немски филм на Вим Вендерс "Криле на желанието" и закупува правата за неговото адаптиране. Продуцентът Чарлз Роувън, съдружник и съпруг на Стийл, казва: "Доун бе заинтригувана от идеята на Вендерс за ангел, изправен пред възможността да стане смъртен в името на любовта. Но тя не искаше да разкаже историята точно по същия начин." "За разлика от филма на Вендерс нашите звезди се срещат още в началото", разказва Роувън. "Следователно голяма част от онова, което следва, е различно и оригинално." Освен това продуцентите виждат своя филм като силно въздействаща любовна история. "От една страна имате лекарка, която вярва само на реални доказателства и факти, и въпреки това се влюбва в ангел. От друга страна имате ангел - същество, живяло хилядолетия в небесното царство, който е изваден от съвършеното си равновесие от една много земна и несъвършена жена.
За него пожертването на безсмъртието и неизменното чувство на душевно спокойствие означава, че трябва да измине огромно разстояние, за да може тази любов да се осъществи", обяснява Роувън, "а за нея дори да си позволи да повярва, че Сет съществува, е вече огромна крачка. И въпреки това, каквото и да правят, емоциите им ги водят един към друг. Стийл от самото начало виждала Мег Райън в ролята на д-р Меги Райс. "Мег е много земна и правдива личност на екрана; зрителят може да се отъждестви с нея. Нейните чувства, нейните силни и слаби места са онези, които откриваме и в самите себе си, и тя ги представя с чувствителност, симпатия и остроумие", казва Роувън. Когато създателите на филма се обърнали към нея, Райън откликнала ентусиазирано на сценария. "С ръка на сърцето си признавам, че това е единственият прочетен от мен сценарий, който сметнах, че съм длъжна да направя", заявява тя.
Райън вижда една обща тенденция във филмовите образи, които е играла. "Те всички са хора, които не познават себе си и се опитват да се опознаят чрез любовта като част от равенството." Тази тенденция продължава и с ролята на Меги. "В началото на филма научните възгледи на Меги управляват живота й. Тя се ръководи от ума, а не от сърцето си, макар че работата й като сърдечен хирург, в известен смисъл, е да поправя разбитите сърца на пациентите си", казва Райън. "Като хирург Меги винаги иска да владее положението. Но  внезапно открива, че не може да контролира всичко, било то загубата на пациент или страстният повик на копнежа към някого, независимо, че той се оказва ангел. И този ангел й  отваря очите." Райън прави купища изследвания, за да се подготви за ролята. Тя наблюдава няколко сърдечни операции, обучава се на етикета на операционната зала и на техническите умения; нейни инструктори са двама прочути сърдечно-съдови хирурзи - д-р Ан М. Билингсли от Калифорнийската сърдечно-съдова медицинска организация и д-р Робин Коен, доцент по хирургия в отделението по сърдечно-съдова хирургия към Университета на Южно-калифорнийската медицинска школа. "Прекарах някои от най-интересните дни от живота си, докато наблюдавах сърдечните операции", казва Райън.
За ролята на Сет - ангел с неповторимо човешко привличане - всички създатели на филма се надявали да ангажират Никълъс Кейдж. Неговото умение да придава невероятна дълбочина на чувствата с изразителното си лице и тяло му донася изключителен успех във филми като "Пилето", "Лунатици", и неотдавна - "Да напуснеш Лас Вегас", за който получи "Оскар". За да се превъплъти в ангел - същество, свикнало с дългото мълчание и медитация - бил нужен актьор с точно такива драматични заложби, за да вдъхне живот на героя. Кейдж искал да се снима в любовна история след като направи трилогия от екшъни - "Скалата", "Въздушен конвой" и "Лице назаем".  "Наистина ми се искаше да направя филм без насилие, любовна история", казва Кейдж. "Мисля, че хората малко се страхуват от любовните филми, защото са много ценни. Но "Град на ангели" е уникална любовна история, защото илюстрира тезата, че привличането, страстта и любовта са необясними. Меги и Сет са напълно различни от физична и философска гледна точка. Меги е човек, Сет е дух. Работата на Меги е да спасява живота, а тази на Сет - да превежда хората в отвъдното. И въпреки това те не могат да устоят на желанието, тласкащо ги един към друг", обяснява Кейдж.
Сет вижда живота и от необичайна перспектива. "Сет донякъде е ангел-бунтовник. Той е като Пинокио, защото иска да стане човек, иска да бъде истинско момче", казва Кейдж. Докато Райън е можела да тренира как се става сърдечен хирург, Кейдж нямал наставник, когото да наблюдава, или който да го посвети в тънкостите на ангелския живот. Все пак, за да се вдъхнови, той прочел една книга - "Физиката на ангелите" от Матю Фокс - която му заместила практическия курс. "Книгата разглежда ангелите от научна гледна точка", казва Кейдж. Въпреки това Кейдж вече подсъзнателно вярвал в духовното им съществуване. "Винаги съм имал чувството, че в различни моменти от живота ми някой друг направлява кораба, макар че не съм от хората, които виждат ангели, седнали на някой облак с арфа във ръка", разказва той. Също като Райън, и Кейдж получил нещо като знак, докато се опитвал да се вживее в образа. "Преди започването на снимките бях в един самолет, четях "Физиката на ангелите", погледнах през прозореца и видях Северното сияние. Попитах пилота какво го причинява, а той ми отвърна: "Никой не е напълно сигурен. Може да има нещо общо с атмосферните условия или с електричеството." И си помислих, ето го и моят отговор. Може би точно там отива енергията на душата, или нашето поле, или всеки индивидуален фотон. Точно от такова нещо имах нужда преди да започна снимките на този филм, за да навляза в същината на образа си."
Copyright © 2024 Dir.bg.