Хакфорд: "Да спечелиш не винаги е най-доброто"

Хакфорд: Сюжетът на "Адвокат на дявола" възхитил режисьора Тейлър Хакфорд, който решил, че той е много актуален и интересен. "Съдебната зала се е превърнала в еквивалент на гладиаторската арена в края на 20-ти век", казва той. "Да следиш развитието на сензационен процес е зрелищен спорт; наблюдаваш нещо, което е отчасти мелодрама, отчасти водевил, и отчасти хладнокръвна пресметливост. И сега, когато зрителите вече са виждали процеси по телевизията, те осъзнават, че моралът и справедливостта са нещо рядко срещано в изхода на едно такова дело. Победители са адвокатите, които не се спират пред нищо.

Сметнах, че ще е интересно да пренеса това поведение в един по-голям контекст, занимаващ се с доброто и злото. Бях заинтригуван и заради факта, че конкуренцията и победите са се превърнали в толкова основни ценности в нашата култура, че забравяме, че в даден момент трябва да надделеят някои други неща. Исках да представя герой, който цял живот е бил възнаграждаван за победите си и никога не е осъзнавал, че да спечелиш не винаги е най-доброто. Често осъзнаваме това едва когато нещата тръгнат надолу - не сме се научили да предугаждаме, че отиваме твърде далеч." "Адвокат на дявола" разказва за някои традиционни американски ценности: амбиции, хъс, материализъм", казва продуцентът Арнолд Копелсън. "Да преследваш успеха и да падаш в капана му е класически тип поведение за американския мъж, и Кевин Ломакс ни показва какво се случва, когато това поведение отиде твърде далеч." "Всеки, който е активен член на съвременното общество и преследва публичен успех, е готов да направи нещо за своите амбиции; готов е да пожертва част от човещината си. Нещата, към които се стремиш и които постигаш, винаги си имат цена и повлияват върху други елементи от живота ти", съгласява се продуцентът Арнън Милчън. "Прекрасно и драматично е да видим живота си с категории като добро и зло, да разберем колко сме се доближили до възможността да сключим фаустовска сделка."


Хакфорд се включил в проекта след като прочел по-ранна версия на сценария, написана от Джонатан Лемкин. "Хареса ми сюжета, който бе изградил Джонатан и събитията, които се случват в него, но имаше някои аспекти, които исках да доразвия още повече", спомня си той. Хакфорд довежда сценариста Тони Гилрой, с който е работил върху последния си филм, спечелил одобрението на критиката - "Долорес Клейборн". Гилрой и Хакфорд обсъдили проекта и решили да подсилят изкусителната природа на злото в съвременния живот, изправен пред прага на новото хилядолетие. "Онези герои в историята, които попадат в беда, са хората, които правят даден избор", обяснява Хакфорд. "Тони и аз не вярваме, че Дяволът е виновен за тези ужасни събития; когато хората имат възможност свободно да упражняват волята си, 9 от всеки 10 собственоръчно избират греха. Искахме да покажем, че човек сам прави избор в живота си - Дяволът всъщност е само вътрешният ни импулс да изберем онова, което знаем, че е погрешно от етична гледна точка. Не някакво същество с раздвоена опашка, а самите ние сме отговорни за постъпките си.”
Copyright © 2024 Dir.bg.