За сюжета на "Последен шанс"

За сюжета на След като Конър убеждава началниците си да бъде докаран Маккейб в болницата, където може да се извърши трансплантация, последният успява  умело да избяга, оставяйки след себе си ранени и убити. Пристигат полицейски подкрепления и болницата се превръща в бойно поле. Конър, който иначе би преследвал и убил Маккейб, в този случай, дори със заплаха за живота на своите колеги-полицаи, се стреми към обратното: да намери и запази жив убиеца. Ако Маккейб умре, костният мозък става безполезен и Мат също го очаква смърт. След тази интригуваща встъпителна част Шрьодер повежда зрителите на вледеняващо кръвта, пълно с неизвестност пътуване, изследващо многото загадки на човешката природа. Тези двама мъже се осмеляват да предприемат опасни действия, за да постигнат своето. Те въвличат и други в тяхната игра на котка и мишка:

кап. Джеремая Касиди (Брайън Кокс) - шефът на Конър, който в началото действа от лоялност към него, но след кървавото бягство на затворника съжалява за това;

д-р Саманта Хоукинс (Марша Гей Хардън) - лекарката на Мат, бореща се с факта, че оцеляването на младия й пациент, на което тя се е посветила, има такава страшна цена;

и най-вече самият Мат Конър (Джоузеф Крос), чиято единствена надежда е един отчаян беглец, носещ смърт за всеки, но представляващ живота за него. Всъщност това странно възмъжало дете стои в центъра на драмата, между двама антагонисти, държащи съдбата му в свои ръце.

Докато Маккейб продължава да се изплъзва на тези които го гонят, “Последен шанс” показва, че става дума за много повече от едно безкрайно преследване. Тъй като Конър се откъсва от колегите си и изоставя кодекса, по който е живял досега, неговият морал започва да се доближава до този на Маккейб. По различен начин двамата мъже са се посветили на оцеляването на всяка цена. Фактически всички герои на филма в крайна сметка застават лице в лице с една и съща дилема - всеки един от тях прави това, което трябва да прави,  постепенно осъзнавайки, че последствията от действията им могат да причинят толкова зло, колкото и добро.

Доказан майстор на  моралната двусмисленост във възторжено приетите и спечелили награди драми “Обрат на съдбата”, “Неомъжена бяла жена” и “Целувка на смъртта”, сега Шрьодер отдава заслуженото на класическия американски трилър. Подобно на Хичкок, Шрьодер структурира “Последен шанс” като серия от точни, майсторски премерени части и използва традиционно “сигурна” обстановка - в случая подобната на лабиринт болница на големия град. И, което е по-важно, той създава един  обаятелен престъпник, който може убедително да предаде непрестанния бяг на героя си през задъханата атмосфера на филма. Подпомогнат от изненадващо неприязнения Майкъл Кийтън, Шрьодер прави от Маккейб достоен наследник на вече класическите въплъщения на злото, които е създал - с Никълъс Кейдж в “Целувка на смъртта”, Дженифър  Джейсън Лий в “Неомъжена бяла жена” и със спечелилия “Оскар” Джеръми Айрънс в “Обрат на съдбата”.
Copyright © 2024 Dir.bg.