Конти създаде две змии - едната дълга 25 фута, а голямата: 40 фута. Малката змия тежеше 1 500 паунда, а голямата - над тон. При движение змията тежеше 10 тона. Всимки части на змията - очите, езика, устните - се движеха самостоятелно. Всеки елемент беше от съществено значение, дузина очни ябълки са нарисувани и са тествани на главата на змията. Кожата беше боядисана от вътрешната страна, за да прилича на лъскавината и цвета на жива анаконда. Конти отделя много време, за да проектира вътрешността на устата на анакондата. “Ако наистина се опитваш да уплашиш някого, вътрешността на устата на змията е много важно нещо”, отбелязва Конти. Дори най-добрите машини понякога спират и в едни момент от снимките змията на Конти, както казва Ръскин “се повреди”. “Получи се една вълна на напрежение и за минута те изгубиха контрол върху това същество, което за две хилядни от секундата се движеше като истинска змия”, спомня си Айс Кюб. “Сякаш се преплетоха фантазията и реалността. Тази змия беше най-добрия макет, който някога съм виждал в живота си.” “Определено имаше власт над нас. Беше страшно напомняне за силата, която това същество има над нас”, добавя Ръскин. Камерите се разхвърчаха при появяването на това чудовище, изоставени веднага при мисълта, че тове вече не е движение на компютъра. Не всички движения на змията бяха толкова естествени. Всъщност, змията на Конти е създадена чрез компютюрна графика на “Sony Pictures Imageworks”, с ефекти и движения, които не могат да бъдат постигнати изцяло. “По времето на “Челюсти” мялкото беше много, защото нямаше технология, за да покажеш много”, отбелязва Льоса. “Днес, благдарение на напредналата технология на визуалните ефекти, многото наистина може да бъде много. Ти наистина можеш да направиш свое чудовище и да го покажеш достоверно.” Съществото на Конти се появява, когато продукцията се връща в Лос Анжелис. До тогава екипът и участниците бяха свикнали с всички видове змии, освен с маймуните и кайманите. Кайманите са братовчеди на алигаторите и крокодилите, типични за Амазония. Южноамерикански маймуни се боричкаха по време на пътуването и агресивните мъжки трябваше да бъдат изгонени от площадката. Хара и Ръскин преживяха свои случки с местните човекоподобни маймуни. “Една от онези черни, огромни маймуни намери моя син за привлекателна играчка и партньор и стана много агресивен към него”, спомня си Ръскин. “Ухапа го по ухото и аз трябваше да застана между тях, за да защитя сина си. По-късно през нощта аз трябваше да се кача на върха на едно хилаво 250-футово дърво и да се обадя по телефона. Обърнах се и видях тази фигура да идва към мен и директно да ме напада. Хвана ме за косата и започна да ме дърпа. Беше доста голяма маймуна и аз само разбрах, че е тази, с която се бях борил по-рано същия ден. Естествено, аз се наведох и застанах напълно смирено, въпреки че първата ми реакция беше да го ударя. Накрая ми позволи да сляза, но не ми даваше да мина. Реших да го уплаша и изкрещях, затичах се надолу по стълбите и избягах.” Сблъсъкът на Хара с местните маймуни става на връщане по пътя за хотелската й стая. “Беше пълен мрак и аз вървях по тесния коридор към стаята си. Носех нещо и светлината изведнъж изгасна. Сложих ключа в устата си и се опитах да намеря стълбите и ключалката. Изведнъж почувствах как милиони нещица подскачат по мен, от глезените до главата, с космическа скорост. Беше много страшно.” Освен враждебното любопитство на маймуните, снимките преминаха гладко, благодарение на сътрудничеството между бразилския и американския екип. Екипът, снимащ край Амазонка, се е състоял от близо 200 души, половината от които американци. Другата половина е събрана от цяла Бразилия - основно от Рио де Жанейро и Сао Паоло, както и от Рио Негро. Това е най-голямата група от американски кинематографисти, снимала някога в Бразилия. Бразилският директор на продукция Кайке Ферейра и неговият американски колега Джим Дайър организират своите внушителни екипи, за да работят съвместно за осъществяването на продукцията. По-голямата част от филма е снимана в града край реката Манаус. Льоса избира местата заради невероятната им красота и блясък. Едно такова място е сред чудесата на света - “Срещата на водите”, където се срещат реките Рио Негро и Солминоес, но не се вливат тук, а чак много мили надолу по течението, където заедно те образуват река Амазонка. Филмът е планиран да започне снимки осем месеца по-рано, в края на 1995 г. Но водата е тази, която управлява съдбата на филма. “Всяко година през нашата есен (тяхната пролет), нивото на водата на Амазонка спада. През 1995 г. Амазонка имаше спадане, каквото не се е случвало от 80 години, на дълбочина може би колкото триетажна сграда! Имаше заглавия във вестниците, че големите кораби са заседнали. Ние всъщност се опитахме да решим как да запазим водата в лагуните и езерата, и решихме да построим язовир, за да спасим филма. Водата се отдръпваше толкова бързо, че цяла Амазонка стана неизползваема, също и градовете по протежението й. Можеше да се види как водата се отдръпва - беше доста шокиращо”, казва Дайър. . . “Затова правилното решение бе да отложим снимките до април, когато водите се покачват естествено от зимните валежи. Когато се върнахме, ситуацията бе тъкмо обратната. Водата не спираше да се покачва. Трябваше да построим пристанище на плажа - защото стълбата беше останала изцяло под водата.” Едно от големите предизвикателства е, че целия филм се развива изцяло във водата, на лодка. Лодките замениха стандартните прикрепящи средства; подпори и електрокари се превърнаха в шлепове, пълни с разни приспособлениия. Екипът отиваше на работа всеки ден на лодки, пътувайки до обяд, и се връщаше в хотела по залез слънце. Тъй като пътуването на групата започваше преди изгрева, през нощта се палеха големи шамандури и се поставяха по реката, за да осветяват пътя. Дори местните жители се изгубват когато е тъмно. “Първото нещо, за което се запитах, беше как ще заснемем този филм върху вода?”, обяснява Дайър. “Манаус е голям град на реката. Съоръженията там са проектирани да придвижват милиони галони гориво или големи количества стока. Всичко беше голямо и неподходящо за нуждите на един филм. Направихме нашата живописна лодка от тръстика и всички работни лодки, както и лодките, необходими за пренасяне на оборудването. Напълни се едно огромно пространство. Пренасяхме техниката на отиване и връщане. Имахме яхта с много стаи за осемте актьори и режисьора - за почивка между отделните сцени. Там се помещаваха гримьорната и фризьора.” “Продукцията напълни района с плавателни съдове, дори имаше и лодка за разходки. Ние преправихме речна лодка на име Джъмбо, подходяща за разходка на туристи”, спомня си Дайър. “Махнахме седалките и направихме склад за съоръжения и техника, както и съблекалня. Наехме и друга лодка, която служеше за базов лагер. Като цяло използвахме 5 работни лодки, 5 скифа, 15 канута и 5 по-бързи лодки.” Всъщност, лодките служеха не само за транспортиране и складово пространство, но също и като временни, плаващи сцени. “Знаете, че когато си в студио, можеш да се обърнеш и има място, за да се разхождаш по време на снимките или да излезеш, докато екипът снима друга сцена. Но на реката ние трябваше да си направим сами повърхност, която беше нашата лодка”, обяснява Дайър. “Ние ги построихме със същата височина, както и нашата живописна лодка, където се развива главното действие. И така, когато взехме нашата лодка, ние сглобихме частите и се получи по-голяма и по-широка повърхност, отговаряща на нуждите на снимките.” Една от най-уникалните лодки, построена за нуждите на филма, беше малък плавателене съд, който операторът Бил Бътлър нарече “Панаконда”. Двойната малка лодка позволяваше на Бътлър да снима змията от под водата към повърхността. “Панаконда” вършеше доста добра работа, наистина”, спомня си Бътлър. “Задвижваше се от малък електрически мотор и преминаваше през дърветата като змия. Сложихме камерата във водна кутия, от която половината беше под и половината над реката, поставена в лодката и маневрираща по водата като змия.” При снимките навън Дайър също трябваше да се съобразява с капризие на времето. За учудване, не валеше толкова много, но неумолимото слънце се оказа проблемно. “Ние трябваше да сме подготвени за дъжд, за да пазим екипа сух, винаги когато завали, както вали в Амазония. Имаше малко вятър, но най-големия проблем, с който трябваше да се справим там, беше слънцето, защото бяхме точно на екватора, 3 градуса на юг от него по-точно. Това беше мъртвия център на земята. И така слънцето беше големия проблем, трябваше да сме на сянка, да не стоим на слънце, защото екипът работеше в жегата по цял ден.” Иронично, но липсата на светлина в джунглата измъчваше екипа на Бътлър. “Дори през деня в джунглата е притъмнено и има малко светлина долу”, казва Бътлър. “Използвахме дим, за да затъмним някои от зелените тонове, защото има толкова много зеленина в джунглата, че на зрителите може да им прилошее. Тъй като бяхме много близо до екватора, слънцето печеше силно и стоеше високо в небето, не слизаше по-надолу в цикъла на деня. Затова трябваше да използваме много средства, за да пазим хората от слънцето, което беше опасно и за съоръженията. Приспособленията трябваше да се свалят от лодката при работа. Тъй като не можехме да пренесем оборудването до някои места, трябваше да правим максималното, за да използваме това, което имаме, да получаваме светлина на невъзможни места. Станахме флотилия от светлина и оборудване, като също имахме и лодка, която използвахме за снимачна площадка. Взехме и огромен кран с нас и сложихме камера не него, която ни позволяваше да достигаме места, където иначе не можеш да стигнеш с камера. По този начин правехме някои необикновени снимки.” Продукцията работеше съвместно с някои правителствени агенции и с бразилския флот, чиято амазонска база е разположена близо до базата на продукцията в хотел “Тропикал”, където бяха отседнали и артистите, и снимачния екип. “Войската подпомага амазонците от този регион с храна, стоки и лекарства. Затова трябваше да получим благословията на воиската”, отбелязва Хара. “Военноморското поделение беше много услужливо, позволяваше ни да използваме цялата им техника, доковете им, съоръженията им за строене на лодки. Преместихме се при тях заедно с целия снимачен екип. Там построихме нашата снимачна лодка. Всичките ни работни лодки и базовата ни лодка бяха построени в тяхната работилница на края на реката. Някои от техните пилоти на влекачи управляваха нашите лодки. Охраната на брега също ни помогна. Те бяха с нас всеки ден, за да контролират движението по реката и да се грижат за нас. Моряците също бяха там - ако се нуждаехме от нещо, те бяха на наше разположение. Беше чудесно преживяване. Местните хора бяха прекрасни. Бих се върнала отново, за да снимам там.” След снимките в амазонската джунгла, екипът се върна в САЩ, в Арборетум - Аркадия, щата Калифорния, трансформиран в тропическа гора, включваща дори и каскаден водопад. По-голямата част от промените ес дължат на усилията на сценографа Кърк Петручели и екипа му. “Предизвикателството да създадеш тази вътрешна среда, заедно с водопада и тунела от дървета, е че трябва да използваме технология от 1996 г., за да постигнем хилядолетен тропически блясък, като този в едно то последните райски природни кътчета, които са ни останали на земята”, коментира Петручели. В джунглата няма технологии (и слава богу), а тук всичко е “high-tech”. Трябваше да се направи нещо толкова лъскаво, толкова тропическо, толкова достоверно, колкото е възможно. Амазонка е невероятно красива и размерите на джунлата са толкова мащабни. . . Ние работехме с най-добрите майстори, които да го пресъздадат, и когато проектирахме дърветата, трябваше да уточним за какъв мащаб говорим, колко внушителен.” Един от най-внушителните проекти на Петручели е сътворяването на водопада. Водопадът на Петручели беше разположен в езеро, което екипът му построи в Арборетум - то се захранваше с вода до 2 000 галона в минута през 12-инчова помпа. “Ние построихме всичко от земята”, отбелязва сценографът. “Отне ни около три и половина месеца. Използвахме прекрасните неща, които Арборетума предлагаше, за да направим водопада. Трябваше да поставим подпори и основи и да построим 45-футова конструкция, която ще се крепи сама без да нарушава околната среда. Трябваше да изглежда добре при снимки. Как се снима водопад? Как да използваш крановете и камерите на място, в езерота, на скалите? Как да поставим там змия, която тежи 2 000 паунда, с натиск 10 000 паунда? Беше феноменално събитие да се опитаме да обхванем всичко и да го направим истинско.” Другото затруднение беше да сътворим тайнствените “плаващи дървета”, типични за тропическата гора. Петручели обяснява: “В Бразилия дълбочината на водата е 35 фута и местните дървета растат от водата и образуват навес над водната линия. Отдолу буквално има подводна гора. 70-футове дървета изглеждат като върхове и храсти, но в действителност има огромно дърво под водата.” За да пресъздаде тази плаваща гора, Петручели трябваше да “. . .напълни езерото, да сложи платформи, да постави дърветата върху тези платформи, защото свободното плаване на дърветата иначе ще им позволи да отплават. По повърхността на езерото имаше слой утайка, под него има твърд слой, за да задържа утайката. След като всичко бе завършено, ние напълнихме езерото, и основите, конструкциите и торбите с пясък се скриха от една красива тропическа гледка.” Джунглата на Петручели е конструкция, направена от човешка ръка, достоверен макет на тропическата гора, но бегъл отпечатък на нейната прелест. Макар че за Льоса филмът “не е с екологично послание”, той се надява че зрителите ще си тръгнат с ново разбиране за крехката, дива красота на Амазонка. Режисьорът обяснява: Има нещо символично в това, което става в джунглата на света, и специално в Амазонската джунгла. Ние разказваме една история, която не акцентува върху екологичния проблем, но мисля, че косвено се справяме с това по един позитивен начин.”
"Анаконда" - за продукцията
Конти създаде две змии - едната дълга 25 фута, а голямата: 40 фута. Малката змия тежеше 1 500 паунда, а голямата - над тон. При движение змията тежеше 10 тона. Всимки части на змията - очите, езика, устните - се движеха самостоятелно. Всеки елемент беше от съществено значение, дузина очни ябълки са нарисувани и са тествани на главата на змията. Кожата беше боядисана от вътрешната страна, за да прилича на лъскавината и цвета на жива анаконда. Конти отделя много време, за да проектира вътрешността на устата на анакондата. “Ако наистина се опитваш да уплашиш някого, вътрешността на устата на змията е много важно нещо”, отбелязва Конти. Дори най-добрите машини понякога спират и в едни момент от снимките змията на Конти, както казва Ръскин “се повреди”. “Получи се една вълна на напрежение и за минута те изгубиха контрол върху това същество, което за две хилядни от секундата се движеше като истинска змия”, спомня си Айс Кюб. “Сякаш се преплетоха фантазията и реалността. Тази змия беше най-добрия макет, който някога съм виждал в живота си.” “Определено имаше власт над нас. Беше страшно напомняне за силата, която това същество има над нас”, добавя Ръскин. Камерите се разхвърчаха при появяването на това чудовище, изоставени веднага при мисълта, че тове вече не е движение на компютъра. Не всички движения на змията бяха толкова естествени. Всъщност, змията на Конти е създадена чрез компютюрна графика на “Sony Pictures Imageworks”, с ефекти и движения, които не могат да бъдат постигнати изцяло. “По времето на “Челюсти” мялкото беше много, защото нямаше технология, за да покажеш много”, отбелязва Льоса. “Днес, благдарение на напредналата технология на визуалните ефекти, многото наистина може да бъде много. Ти наистина можеш да направиш свое чудовище и да го покажеш достоверно.” Съществото на Конти се появява, когато продукцията се връща в Лос Анжелис. До тогава екипът и участниците бяха свикнали с всички видове змии, освен с маймуните и кайманите. Кайманите са братовчеди на алигаторите и крокодилите, типични за Амазония. Южноамерикански маймуни се боричкаха по време на пътуването и агресивните мъжки трябваше да бъдат изгонени от площадката. Хара и Ръскин преживяха свои случки с местните човекоподобни маймуни. “Една от онези черни, огромни маймуни намери моя син за привлекателна играчка и партньор и стана много агресивен към него”, спомня си Ръскин. “Ухапа го по ухото и аз трябваше да застана между тях, за да защитя сина си. По-късно през нощта аз трябваше да се кача на върха на едно хилаво 250-футово дърво и да се обадя по телефона. Обърнах се и видях тази фигура да идва към мен и директно да ме напада. Хвана ме за косата и започна да ме дърпа. Беше доста голяма маймуна и аз само разбрах, че е тази, с която се бях борил по-рано същия ден. Естествено, аз се наведох и застанах напълно смирено, въпреки че първата ми реакция беше да го ударя. Накрая ми позволи да сляза, но не ми даваше да мина. Реших да го уплаша и изкрещях, затичах се надолу по стълбите и избягах.” Сблъсъкът на Хара с местните маймуни става на връщане по пътя за хотелската й стая. “Беше пълен мрак и аз вървях по тесния коридор към стаята си. Носех нещо и светлината изведнъж изгасна. Сложих ключа в устата си и се опитах да намеря стълбите и ключалката. Изведнъж почувствах как милиони нещица подскачат по мен, от глезените до главата, с космическа скорост. Беше много страшно.” Освен враждебното любопитство на маймуните, снимките преминаха гладко, благодарение на сътрудничеството между бразилския и американския екип. Екипът, снимащ край Амазонка, се е състоял от близо 200 души, половината от които американци. Другата половина е събрана от цяла Бразилия - основно от Рио де Жанейро и Сао Паоло, както и от Рио Негро. Това е най-голямата група от американски кинематографисти, снимала някога в Бразилия. Бразилският директор на продукция Кайке Ферейра и неговият американски колега Джим Дайър организират своите внушителни екипи, за да работят съвместно за осъществяването на продукцията. По-голямата част от филма е снимана в града край реката Манаус. Льоса избира местата заради невероятната им красота и блясък. Едно такова място е сред чудесата на света - “Срещата на водите”, където се срещат реките Рио Негро и Солминоес, но не се вливат тук, а чак много мили надолу по течението, където заедно те образуват река Амазонка. Филмът е планиран да започне снимки осем месеца по-рано, в края на 1995 г. Но водата е тази, която управлява съдбата на филма. “Всяко година през нашата есен (тяхната пролет), нивото на водата на Амазонка спада. През 1995 г. Амазонка имаше спадане, каквото не се е случвало от 80 години, на дълбочина може би колкото триетажна сграда! Имаше заглавия във вестниците, че големите кораби са заседнали. Ние всъщност се опитахме да решим как да запазим водата в лагуните и езерата, и решихме да построим язовир, за да спасим филма. Водата се отдръпваше толкова бързо, че цяла Амазонка стана неизползваема, също и градовете по протежението й. Можеше да се види как водата се отдръпва - беше доста шокиращо”, казва Дайър. . . “Затова правилното решение бе да отложим снимките до април, когато водите се покачват естествено от зимните валежи. Когато се върнахме, ситуацията бе тъкмо обратната. Водата не спираше да се покачва. Трябваше да построим пристанище на плажа - защото стълбата беше останала изцяло под водата.” Едно от големите предизвикателства е, че целия филм се развива изцяло във водата, на лодка. Лодките замениха стандартните прикрепящи средства; подпори и електрокари се превърнаха в шлепове, пълни с разни приспособлениия. Екипът отиваше на работа всеки ден на лодки, пътувайки до обяд, и се връщаше в хотела по залез слънце. Тъй като пътуването на групата започваше преди изгрева, през нощта се палеха големи шамандури и се поставяха по реката, за да осветяват пътя. Дори местните жители се изгубват когато е тъмно. “Първото нещо, за което се запитах, беше как ще заснемем този филм върху вода?”, обяснява Дайър. “Манаус е голям град на реката. Съоръженията там са проектирани да придвижват милиони галони гориво или големи количества стока. Всичко беше голямо и неподходящо за нуждите на един филм. Направихме нашата живописна лодка от тръстика и всички работни лодки, както и лодките, необходими за пренасяне на оборудването. Напълни се едно огромно пространство. Пренасяхме техниката на отиване и връщане. Имахме яхта с много стаи за осемте актьори и режисьора - за почивка между отделните сцени. Там се помещаваха гримьорната и фризьора.” “Продукцията напълни района с плавателни съдове, дори имаше и лодка за разходки. Ние преправихме речна лодка на име Джъмбо, подходяща за разходка на туристи”, спомня си Дайър. “Махнахме седалките и направихме склад за съоръжения и техника, както и съблекалня. Наехме и друга лодка, която служеше за базов лагер. Като цяло използвахме 5 работни лодки, 5 скифа, 15 канута и 5 по-бързи лодки.” Всъщност, лодките служеха не само за транспортиране и складово пространство, но също и като временни, плаващи сцени. “Знаете, че когато си в студио, можеш да се обърнеш и има място, за да се разхождаш по време на снимките или да излезеш, докато екипът снима друга сцена. Но на реката ние трябваше да си направим сами повърхност, която беше нашата лодка”, обяснява Дайър. “Ние ги построихме със същата височина, както и нашата живописна лодка, където се развива главното действие. И така, когато взехме нашата лодка, ние сглобихме частите и се получи по-голяма и по-широка повърхност, отговаряща на нуждите на снимките.” Една от най-уникалните лодки, построена за нуждите на филма, беше малък плавателене съд, който операторът Бил Бътлър нарече “Панаконда”. Двойната малка лодка позволяваше на Бътлър да снима змията от под водата към повърхността. “Панаконда” вършеше доста добра работа, наистина”, спомня си Бътлър. “Задвижваше се от малък електрически мотор и преминаваше през дърветата като змия. Сложихме камерата във водна кутия, от която половината беше под и половината над реката, поставена в лодката и маневрираща по водата като змия.” При снимките навън Дайър също трябваше да се съобразява с капризие на времето. За учудване, не валеше толкова много, но неумолимото слънце се оказа проблемно. “Ние трябваше да сме подготвени за дъжд, за да пазим екипа сух, винаги когато завали, както вали в Амазония. Имаше малко вятър, но най-големия проблем, с който трябваше да се справим там, беше слънцето, защото бяхме точно на екватора, 3 градуса на юг от него по-точно. Това беше мъртвия център на земята. И така слънцето беше големия проблем, трябваше да сме на сянка, да не стоим на слънце, защото екипът работеше в жегата по цял ден.” Иронично, но липсата на светлина в джунглата измъчваше екипа на Бътлър. “Дори през деня в джунглата е притъмнено и има малко светлина долу”, казва Бътлър. “Използвахме дим, за да затъмним някои от зелените тонове, защото има толкова много зеленина в джунглата, че на зрителите може да им прилошее. Тъй като бяхме много близо до екватора, слънцето печеше силно и стоеше високо в небето, не слизаше по-надолу в цикъла на деня. Затова трябваше да използваме много средства, за да пазим хората от слънцето, което беше опасно и за съоръженията. Приспособленията трябваше да се свалят от лодката при работа. Тъй като не можехме да пренесем оборудването до някои места, трябваше да правим максималното, за да използваме това, което имаме, да получаваме светлина на невъзможни места. Станахме флотилия от светлина и оборудване, като също имахме и лодка, която използвахме за снимачна площадка. Взехме и огромен кран с нас и сложихме камера не него, която ни позволяваше да достигаме места, където иначе не можеш да стигнеш с камера. По този начин правехме някои необикновени снимки.” Продукцията работеше съвместно с някои правителствени агенции и с бразилския флот, чиято амазонска база е разположена близо до базата на продукцията в хотел “Тропикал”, където бяха отседнали и артистите, и снимачния екип. “Войската подпомага амазонците от този регион с храна, стоки и лекарства. Затова трябваше да получим благословията на воиската”, отбелязва Хара. “Военноморското поделение беше много услужливо, позволяваше ни да използваме цялата им техника, доковете им, съоръженията им за строене на лодки. Преместихме се при тях заедно с целия снимачен екип. Там построихме нашата снимачна лодка. Всичките ни работни лодки и базовата ни лодка бяха построени в тяхната работилница на края на реката. Някои от техните пилоти на влекачи управляваха нашите лодки. Охраната на брега също ни помогна. Те бяха с нас всеки ден, за да контролират движението по реката и да се грижат за нас. Моряците също бяха там - ако се нуждаехме от нещо, те бяха на наше разположение. Беше чудесно преживяване. Местните хора бяха прекрасни. Бих се върнала отново, за да снимам там.” След снимките в амазонската джунгла, екипът се върна в САЩ, в Арборетум - Аркадия, щата Калифорния, трансформиран в тропическа гора, включваща дори и каскаден водопад. По-голямата част от промените ес дължат на усилията на сценографа Кърк Петручели и екипа му. “Предизвикателството да създадеш тази вътрешна среда, заедно с водопада и тунела от дървета, е че трябва да използваме технология от 1996 г., за да постигнем хилядолетен тропически блясък, като този в едно то последните райски природни кътчета, които са ни останали на земята”, коментира Петручели. В джунглата няма технологии (и слава богу), а тук всичко е “high-tech”. Трябваше да се направи нещо толкова лъскаво, толкова тропическо, толкова достоверно, колкото е възможно. Амазонка е невероятно красива и размерите на джунлата са толкова мащабни. . . Ние работехме с най-добрите майстори, които да го пресъздадат, и когато проектирахме дърветата, трябваше да уточним за какъв мащаб говорим, колко внушителен.” Един от най-внушителните проекти на Петручели е сътворяването на водопада. Водопадът на Петручели беше разположен в езеро, което екипът му построи в Арборетум - то се захранваше с вода до 2 000 галона в минута през 12-инчова помпа. “Ние построихме всичко от земята”, отбелязва сценографът. “Отне ни около три и половина месеца. Използвахме прекрасните неща, които Арборетума предлагаше, за да направим водопада. Трябваше да поставим подпори и основи и да построим 45-футова конструкция, която ще се крепи сама без да нарушава околната среда. Трябваше да изглежда добре при снимки. Как се снима водопад? Как да използваш крановете и камерите на място, в езерота, на скалите? Как да поставим там змия, която тежи 2 000 паунда, с натиск 10 000 паунда? Беше феноменално събитие да се опитаме да обхванем всичко и да го направим истинско.” Другото затруднение беше да сътворим тайнствените “плаващи дървета”, типични за тропическата гора. Петручели обяснява: “В Бразилия дълбочината на водата е 35 фута и местните дървета растат от водата и образуват навес над водната линия. Отдолу буквално има подводна гора. 70-футове дървета изглеждат като върхове и храсти, но в действителност има огромно дърво под водата.” За да пресъздаде тази плаваща гора, Петручели трябваше да “. . .напълни езерото, да сложи платформи, да постави дърветата върху тези платформи, защото свободното плаване на дърветата иначе ще им позволи да отплават. По повърхността на езерото имаше слой утайка, под него има твърд слой, за да задържа утайката. След като всичко бе завършено, ние напълнихме езерото, и основите, конструкциите и торбите с пясък се скриха от една красива тропическа гледка.” Джунглата на Петручели е конструкция, направена от човешка ръка, достоверен макет на тропическата гора, но бегъл отпечатък на нейната прелест. Макар че за Льоса филмът “не е с екологично послание”, той се надява че зрителите ще си тръгнат с ново разбиране за крехката, дива красота на Амазонка. Режисьорът обяснява: Има нещо символично в това, което става в джунглата на света, и специално в Амазонската джунгла. Ние разказваме една история, която не акцентува върху екологичния проблем, но мисля, че косвено се справяме с това по един позитивен начин.”
Кино програма
Новини

Петият филм от поредицата "Игрите на глада" дебютира начело на бокс-офис класацията на Северна Америка

Киномания във Варна започва днес и ще продължи до 30 ноември

Джими Кимъл ще бъде водещ на церемонията за наградите "Оскар"

Излезе официалният трейлър на филма „Чума"
