За продукцията

За продукциятаКазват че 21 грама е теглото, което губим, когато умрем. Теглото на 5 монети, теглото на едно колибри, теглото на един шоколадов десерт, може би и на човешката душа!

21 грама” е новият филм на номинираният за “Оскар” режисьор на  Amores perros (“Любовта е кучка”) Алехандро Гонсалес Иняриту. Както и в предишният му филм, повествованието се движи разпокъсано из времето, през минали и настояще, но винаги с обещание за изкупление в бъдещето. Събирайки  отново режисьора и сценариста на Amores perros, “21 грама” представя комбинация от суров реализъм и вечната надежда във възможността за щастие в човешкия живот. Иняриту споделя: “21 грама е медитация, изследваща някои от най-важните неща в сложния ни живот: загуба, любов, пристрастяване, вина, съвпадения, отмъщение, вяра, надежда и изкупление”. “Харесвам многопластовите и противоречиви образи, какъвто съм аз и предполагам всички човешки същества, които познавам. Никой не е просто добър или лош. Ние плаваме в една безбрежна вечност от съвпадения и аз обичам да показвам това пътуване със всичките му слаби и силни страни, без да съдя никой, защото само така се разкрива пълноценно човешката душа.”

Сценарият на “21 грама” е първоначално замислен на испански с идеята да бъде заснет в Мексико, но в последствие това става на английски в Мемфис, Тенеси, където с майсторската операторска работа на Родриго Прието (“Фрида”, “28 дни по-късно”) и монтажа на Стивън Мирион (“Трафик”, “Бандата на Оушън”) е пресъздадена атмосфера, която Иняриту определя като “универсална”. “Исках да разкажа историята по възможно най-добрия начин и това включваше правилният подбор на хората около мен” Така Иняриту отново събира почти целият технически екип на “Любовта е кучка”, като дизайнерът на продукцията Бригите Брох, композиторът Густаво Сантаолайа и разбира се сценаристът Ариага и операторът Родриго Прието.”Чувствах че сме като рок-енд-рол, която обикаля Щатите и пее някаква универсална песен!”, споделя Иняриту.

Една от най-важните съставки за успеха на филма обаче е актьорският състав, който Иняриту определя като “най-добрият възможен”. Бенисио Дел Торо, който играе бившият затворник Джак Джордън, споделя “Исках да работя с Алехандро още след успеха на “Кучката любов”, а когато прочетох сценария на  “21 грама” разбрах, че това е най-добрият филм, който съм правил в последно време”. “С Шон Пен съм работил и преди, но никога като екранни партньори, защото в предишните ни проекти той ми е бил режисьор. Това ни беше страшно полезно, защото вече се познавахме и като личности, и като стил на работа  и се разбирахме перфектно”. “А Наоми (Уотс) е просто перфектна, с нея се разбирахме без думи, наистина удоволствието от работата с тези хора беше несравнимо с нищо, което съм правил до момента”. “Иняриту допълва: “Едно от най-важните неща в един актьор е вътрешният му свят, а при Бенисио той e много дълбок, дори когато не говори, само с очите си и присъствието си може да изиграе сцена, натоварена с повече съдържание и от най-интензивният диалог! Той търси мотива и причината зад всяко едно действие или събитие и анализира нещата в дълбочина. Той се беше посветил на проучвания и подготовка за филма цели 5 месеца преди началото на снимките!”

Главната женска роля (Кристина) е поверена на Наоми Уотс. Тя трябва да изиграе майка, преодоляла зависимостта си към алкохола и наркотиците в името на семейното щастие, но отново изправена на ръба на душевна катастрофа, в следствие на трагичен инцидент. И тя като много други е била силно разтърсена от “Любовта е кучка” и казва: “Алехандро дойде да ме види докато снимах “Предизвестена смърт” и ми спомена за ролята. На този етап нямаше нито сценарий, нито каквато и да било яснота за филма като цяло. Аз обаче му казах- каквото и да става имай ме предвид! Наистина бях готова да работя с него независимо от условията!”. “После когато получих сценария просто не можах да повярвам! Да имам шанса да получа втора толкова брилянтна роля, след “Мълхоланд драйв”...Много хора не получават този шанс и веднъж, а на мен ми се предложи втори път! А Кристина... обикнах я веднага. Тя има красива душа, и преминава през толкова много емоции...!”. “Алехандро наистина извади най-доброто от мен на показ в този филм. Ролята беше страшно изискваща в емоционално отношение. По време на подготовката посещавах групи по терапия за     автентично!”
“Тя работеше като че ли сърцето й беше на показ”, спомня си Иняриту. “Наоми има невероятни актьорски способности и може да импровизира с всякакъв материал, защото освен невероятно талантлива, тя е и страшно отворена към чувствата на другите и тази й чувствителност те кара да забравиш че тя всъщност играе! Всеотдайността й е забележителна, имаше моменти по време на снимките, когато тя загуби гласа си на няколко пъти, просто защото се раздаваше без предел!”

Шон Пен изпълнява ролята на Пол Ривърс, математик, който трябва да се справи с проблемите в брака си и вероятността да умре от сърдечна недостатъчност, в случай че не открият донор на време. В един момент обаче животът му поема коренна промяна и се налага той да преосмисли всичките си приоритети. Иняриту споделя ентусиазирано: “Да работиш с Шон Пен е като да играеш филм с Дейвид Бекам, или да караш колело с Ланс Армстронг- нивото на играта моментално скача и всичко надхвърля твоите очаквания, колкото и високи да са били те! Целият му подход е базиран на интуиция и чисти емоции, без да репетира или разсъждава излишно. Той е един от най-чувствителните, интелигентни, искрени и щедри личности, които можеш да срещнеш някога, все качества, които не са от най-срещаните в нашия бизнес”

На въпроса какво го е привлякло в “21 грама” Пен отговаря: “Много просто: невероятно история, оригинален подход, много човешки герои и режисьор, чийто първи филм ме разстърси!”
Също така Бенисио е един от любимите ми актьори, той има толкова много присъствие и душевност на големия екран, безкрайно изобретателен, брилянтен!”

За Наоми Уотс, с която наскоро приключи още един проект Пен заявява: “Обожавам да работя с Наоми. Обожавам, обожавам, обожавам! Тя е спонтанна, умна, страшно талантлива и много отдадена на работата си. Всеки неин проект дига нивото си просто, защото тя участва в него.”

Дизайнерът на продукцията Бригите Брох споделя: “Тъй като това е вторият ми филм с Алехандро, след “Любовта е кучка” между нас вече имаше един творчески синхрон. Така с него решихме всяка една от историите на 3 герой да има различна визия и да бъде издържана в различна цветова гама- синьо за Пол, жълто и червено за Джак и златисто и кафяво за Кристина, но и с малко синьо като отражение на присъствието на Пол.

Друг важен елемент от изграждането на визуалният образ на филма е разчупеното движение на камерата. Наоми Уотс коментира” Камерата на Родриго е като отделен персонаж в “21 грама”. Тя се движи през цялото време и това беше страшно освобождаващо за всички актьори, защото не ние се съобразявахме дали сме в кадър или не, или застанали на подходящото място, а камерата се движеше според нашите импровизации на движенията”.

Монтажистът на филма Стивън Мирион отбелязва: “ Предизвикателството при монтажа на филм като “21 грама” че почти всеки зрител ще има различна първоначална реакция, но от друга страна е много по-интересно, защото никой не знае и не очаква какво точно се случва в следващият кадър. Повествованието в един момент те увлича чисто емоционално и не разсъждаваш върху точната хронология на събитията, но накрая всичко ти се изяснява в един момент

21 грама” е филм за надеждата, прошката и изкуплението”, казва Дел Торо.
21 грама” ти дава увереността, че винаги има надежда, дори и в най-трудните ситуации и обстоятелства”, обобщава Наоми Уотс
Copyright © 2024 Dir.bg.